וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישוס

4.1.2001 / 15:00

אסף ציפור על שובן של "קריוקי" ו"האמת האיומה" - ערב פוסטמודרני לעילא ביס פלוס

בדיוק בשעה בה חוזרת "טווין פיקס" של מארק פרוסט ודייויד לינץ' לשידורים חוזרים בערוץ 2, חוזרת גם "קריוקי" של דניס פוטר לסיבוב נוסף ב"יס פלוס" בלוויין. מה קרה פתאום? אין יותר סדרות טלוויזיה איכותיות שצריך לחזור ולשדר סדרות איכותיות מלפני עשור? לא, פשוט קל יותר לשדר סדרות שכבר אין עליהן ויכוח שהיו איכותיות מאשר להעיז ולשדר את התשובות העכשוויות ל"טווין פיקס" ו"קריוקי".

זה לא שהפסיקו לעשות טלוויזיה איכותית אחרי "טווין פיקס" ו"קריוקי", אבל מכיוון שאלו כבר שודרו מזמן, הן זוכות למעמד מוגן של קלאסיקה איכותית ואפשר לשדר אותן חופשי. אם היתה מגיעה היום סדרה חדשה כמו "טווין פיקס" או "קריוקי", היא לא הייתה מוצאת בית. ובכל זאת סבבה שביום אחד משודרת בערוץ 2 "טווין פיקס" ובלוויין "קריוקי". חזון אחרית הימים ממש.

בכלל ערוץ יס פלוס מציע ערב חמישי לא רע בכלל. עוד לפני "קריוקי" מתחיל הערב עם העונה השנייה של "האמת האיומה", סדרת התחקירים הייחודית של מייקל מור ("רוג'ר ואני"). העונה הראשונה של הסדרה שודרה אצלנו זה מכבר בערוץ 8 . למי שלא זוכר מדובר בתוכנית תחקירים שמאחוריה עומד הרעיון שטלוויזיה לא רק מדווחת אלא יכולה באמת לשנות את המציאות שהיא מדווחת עליה. לא טלוויזיה מדווחת, אלא טלוויזיה מתערבת. לדוגמה - מסתבר שיש מספר מצטבר ובלתי הגיוני של אנשים שחורים שנורו באמריקה בגלל שהחזיקו כל מיני דברים שהשוטרים חשבו שהם אקדחים. יש מספר בלתי נסבל של שחורים שנורו בגלל שהשוטר חשב שהארנק שהם מחזיקים ביד הוא בעצם אקדח. אז מייקל מור יוצא לרחובות ניו יורק ומחליף לכל השחורים את הארנקים השחורים שלהם בארנקים כתומים - שאף שוטר לא יוכל לטעון בבית המשפט שהוא טעה וחשב שהארנק השחור הוא אקדח. הוא גם מראה איך ארנק שחור תמים בידיים של איש לבן נראה לשוטרים כמו ארנק, אבל כשמחזיק אותו אפרו-אמריקאי הוא פתאום נראה כמו אקדח. מצחיק וחוצפני וחבל שאין פה אף תוכנית טלוויזיה כזאת.

ואז עוברים ל"קריוקי", החצי הראשון מצמד הסדרות שכתב דניס פוטר על ערש דווי (השנייה היתה "לזרוס הקר") - סדרת מתח על תסריטאי גוסס שבטוח שהסדרות שלו משתלטות על המציאות. ההערה הכי יפה שיש על מה זה טלוויזיה, שהעביר התסריטאי הכי נחשב בעולם שידע שזה הדבר האחרון שהוא יגיד. כי אחרי שתי הסדרות האלה הוא מת. ערב פוסטמודרני בהחלט ביס פלוס. מעורר מחשבה.

* "קריוקי" משודרת ביס פלוס מיום חמישי, 4 בינואר, בשעה 22:25
"האמת האיומה" משודרת ביס פלוס מיום חמישי , 4 בינואר, בשעה 21:35

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully