וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה ווסט התנצל בעברית בפני היהודים: "מתחרט על הכאב שגרמתי לכם"

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 11:09

לאחר שורת התבטאויות אנטישמיות, הזמר קניה ווסט הביע את התנצלותו בפני הקהילה היהודית - בעברית: "אני מתנצל בכנות על כל התפרצות לא מתוכננת שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי. אני מתחרט מאוד על כל כאב שאולי גרמתי. מחויב לתיקון ולקדם אחדות"

קניה ממשיך לרדוף את קים ופיט/NOW אלונה קדם, רוני שרמייסטר, גל הללי

לאחר שורת התבטאויות והתנהגויות אנטישמיות, הזמר קניה ווסט הביע את התנצלותו בפני הקהילה היהודית - בעברית. בפוסט שכתב בחשבון האינסטגרם שלו כתב (הטעויות במקור): "אני מתנצל בכנות לקהילה היהודית על כל התפרצות לא מתוכנת שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי. זה לא היה כוונתי לפגוע או להוריד מכבוד, ואני מתחרט מאוד על כל כאב שאולי גרמתי. אני מחויב להתחיל עם עצמי יוללמוד מהחוייה הזו כדי להבטיח רגישות והבנה גדולה יותר בעתיד. סליחתכם חשובה לי, ואני מחויב לתיקון ולקדם אחדות"

הפוסט של קניה ווסט בו הוא מתנצל על אמירותיו האנטישמיות. עמוד האינסטגרם של קניה ווסט, אתר רשמי
הפוסט של קניה ווסט/אתר רשמי, עמוד האינסטגרם של קניה ווסט

במשך קצת יותר משנה השמיע ווסט התבטאויות אנטישמיות רבות, ברשתות החברתיות ובפודקאסטים, כשאמר בין השאר ש"הראפר דידי נשלט על ידי יהודים", "אני אוהב את היטלר והנאצים" ו"השפעתם עליי להיכנס לאווירה האנטישמית הזו (...) הם לא היו צריכים לתת לכם להשיג כסף". כשהוזמן לפני שנה לסעוד עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ווסט הגיע לארוחה עם הלאומן הלבן ומכחיש השואה ניק פואנטס. בסוף השנה שעברה שב ושיבח את היטלר באמירות, "לכל בן אדם יש משהו בעל ערך שהוא הביא לשולחן, במיוחד היטלר" ו"אני אוהב את היטלר".

ההתבטאויות שלו הובילו לכך שנחסם באינסטגרם ובטוויטר. גופים כמו ווג, סוכנות אמנים וחברות כמו אדידס וגאפ הפסיקו את שיתוף הפעולה שלהם עם ווסט ונגרמה לו פגיעה משמעותית בהכנסותיו.

בחודש שעבר ביצע שיר חדש שלו, שבו שר בין השאר: "איך אני יכול להיות אנטישמי? בדיוק זיינתי כלבה יהודייה". ארגונים יהודיים מתחו על כך ביקורת חריפה. דובר הליגה נגד השמצה אמר לתקשורת הזרה: "בתקופה של עליית האנטישמיות ברחבי העולם, מגעיל לראות את קניה שוב משתמש בפלטפורמה שלו כדי להקיא שנאת יהודים", ובהמשך כינה את הראפר "אנטישמי שאינו מביע חרטה וכמובן מיזוגני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully