וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל מצא בעזה "הארי פוטר" בעברית עם הקדשה מרגשת. איך הוא הגיע לשם?

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 13:11

הבמאי יאיר אגמון פרסם פוסט שבו ניסה לאתר בעלים של ספר מסדרת "הארי פוטר" שנמצא על ידי לוחם בעזה שהייתה כתובה בו הקדשה מרגשת מסבא לנכדתו "הנסיכה" מ-2011. מהר מאוד הנכדה אותרה. אמה: "סבא דוד בן ה-76 עדיין קורא לה הנסיכה שלי"

צה״ל חושף תשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה ששימשו גם את מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר/דובר צה"ל

הבמאי והסופר יאיר אגמון פרסם היום (שלישי) פוסט בפייסבוק שבו ניסה לאתר בעלים של ספר מסדרת "הארי פוטר" שנמצא על ידי לוחם בתוך רצועת עזה שהייתה כתובה בו הקדשה מרגשת מסבא לנכדתו משנת 2011. לאחר זמן קצר, אותרה הנכדה שלה הספר שייך.

הסיפור מתחיל בפוסט שפרסם אגמון שבו כתב: "אני מנסה להגיע לבחורה ששמה נועם, שיש לה סבא ששמו דוד ליבנה / דוד בן הרוש! וזה הסיפור. יש לי חבר אהוב ששמו אבשלום, ואבשלום כבר חודשיים נכנס ויוצא מעזה, הוא נלחם במקומות הכי קשוחים, היחידה שלו מצאה כמויות מטורפות של עמדות שיגור, מצבורי נשק, ומנהרות, כבר שמונים ימים שהוא במילואים, זה פשוט מטורף. ולפני כמה ימים, בסריקה שהוא עשה, באחד הבתים ההרוסים, הוא מצא פתאום בין השברים ספר של הארי פוטר! בעברית! הארי פוטר ואוצרות המוות, זה הספר האחרון בסדרה. וכשהוא פתח את הספר הוא ראה שם הקדשה, יפה ומתוקה! הקדשה משנת אלפיים ואחת עשרה, של סבא דוד, לנכדתו נועם. ובתוך כל הקרבות, והיריות, והפיצוצים, והמתח המבצעי, הספר הזה, עם ההקדשה הזאת, היה עבורו כמו שלוק של אוויר. כשנלחמים בעזה אפשר לשכוח שיש חיים פשוטים ויפים, שבהם סבא קונה ספר לנכדה האהובה שלו, שמפתיעה אותו בהתנהגות של אחריות בזמנים קשים.

"ואבשלום החליט, שבפעם הבאה שהוא יוצא מעזה, הוא יחזיר את הספר לנועם הנסיכה, או לסבא שלה דוד המתוק. הוא לקח את הארי פוטר ואוצרות המוות, וקרא בו מדי פעם, כשהיתה לו הזדמנות, וכשהוא קרא הוא ממש הרגיש כאילו הוא מצא אוצר בתוך המוות. והיום בבוקר הוא חזר הביתה מהצבא, ואני הבטחתי לו שאני אעזור לו למצוא למי הספר הזה שייך, ולסגור את המעגל הזה. אז אם אתם מכירים את סבא דוד או את הנכדה נועם, אני ממש אשמח שתראו להם את הפוסט הזה".

בהקדשה כתב הסבא דוד לנכדתו, שהייתה אז בת 10, כך: "נועם נכדתי, כל יום את מפתיעה אותי לטובה בהתנהגות של אחריות בזמנים שהתקשיתי בתפקיד בייביסיטר. אוהב אותך, נסיכה שלי. סבא דוד".

כוחה של הרשת הוכיח את עצמו וה"אבידה" נמצאה. גלית בן הרוש כתבה בתגובה לפוסט שאביה הוא זה שהקדיש את הספר לנכדתו נועם נורבש: "זו הבת שלי נעם וסבא דוד המדהים והיקר שאוהב את הנסיכה שלו כל כך! תודה רבה רבה זה ממש מחמם את הלב ומפתיע בצורה מרגשת".

בשיחה עם וואלה! תרבות ניסתה גלית להבין איך הספר מצא את עצמו בדרך לתוך עזה: "אין לי מושג איך הספר הגיע לשם. אני ממש לא זוכרת. אבא של נעם שירת באוגדת עזה ואולי איכשהו שכחנו את זה שם באחת השבתות שהתארחנו. אבל זו רק השערה שלי. קשה לי להתחקות אחרי השתלשלות העניינים אבל מה שבטוח זה כל כך מרגש ומשמח בעת הזו".

ואיך נעם הגיבה כששמעה שהספר שהוקדש לה נמצא בעזה?

"נעם ממש מתרגשת מזה. היום היא כבר בת 22 וחצי, עובדת כדיילת באל-על. וסבא דוד בן ה-76 עדיין קורא לה הנסיכה שלי. אני בעיקר שמחה שזה סיפק נחמה ושמחה לאבשלום הלוחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully