וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שישה דברים שבהם היטלר עדיף על טראמפ": הציוץ של ג'ון קליז מסעיר את הרשת

27.12.2023 / 13:34

השחקן והקומיקאי הבריטי האגדי עורר סערה גדולה כשהשווה בציוץ היתולי בין נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ומנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר. כותרת הציוץ: "שישה דברים שבהם היטלר עדיף על טראמפ"

הונגרים משתתפים במצעד "הליכה מטופשת" ברחובות בודפשט ב-2019/רויטרס

השחקן והקומיקאי הבריטי האגדי ג'ון קליז (חבורת מונתי פייטון) עורר היום (רביעי) סערה גדולה כשהשווה בציוץ היתולי בין נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ומנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר.

בציוץ ציין קליז שישה דברים שבהם "היטלר עדיף על טראמפ": "הוא לחם עבור ארצו, הוא מעולם לא נעזר בטלפרומפטר, הוא היה נחמד לכלבים, הוא כתב את ספריו בעצמו, הוא מעולם לא שיחק גולף, הוא לא היה עצלן גדול ושמן". אחר כך הוסיף רשימה שכללה "חמישה דברים שבהם טראמפ עדיף על היטלר", אך כללה למעשה שני סעיפים בלבד: "הוא לא ביצע רצח עם", "יש לו שיער נאה יותר". את סעיפים 3-5 הותיר ריקים, כדי להדגיש שאין לו עוד מילים לזכותו של הפוליטיקאי האמריקני המעוניין לחזור ולכהן כנשיא ארצות הברית.

קליז הוא אחד מששת מייסדי חבורת מונטי פייטון חוצת הגבולות והמוסכמות שהוכתרה לא פעם כפסגת ההומור. הוא זה שגם חתום על סדרת המופת "המלון של פולטי" ועל סרט הקאלט "דג ושמו וונדה". הוא נולד למשפחה נוצרית אנגלית בסאמרסט. אחרי שנזרק מבית הספר, הוא למד משפטים באוניברסיטה ושם פגש את גראהם צ'פמן - מי שהפך לשותפו לכתיבה ולהקמת המונטי פייתון. הוא החל לכתוב לתוכניות רדיו וטלוויזיה סאטיריות ובה בעת עבד עם חבריו על "הקרקס המעופף של המונטי פייתון" התוכנית הראשונה של אחת מחבורות ההומור המפורסמות בעולם.

את הסדרה המיתולוגית "המלון של פולטי" יצר בשנת 1975 וכיכב בה עם רעייתו דאז קוני בות'. הוא שיחק בתפקידים ראשיים בשורה ארוכה של סרטים אבל הותיר חותם בלתי נשכח בסרט "דג ושמו וונדה", אותו כתב יחד עם צ'ארלס קריצ'טון וגם היה מועמד לאוסקר על משחקו בו. קליז זכה באות מסדר האימפריה הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully