וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמוליק בילו, חבר להקת "חלב ודבש" ("הללויה") שזכתה באירוויזיון, הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 10:56

בילו, חבר הלהקה שזכתה באירוויזיון בשנת 1979 עם הסולנית גלי עטרי, הלך לעולמו בגיל 72. אשתו של מלחין "הללויה" קובי אושרת: "בילו היה הרוח החיה של הלהקה"

שמוליק בילו חלב ודבש. יוטיוב, צילום מסך
שמוליק בילו/צילום מסך, יוטיוב

הזמר שמוליק בילו, חבר להקת "חלב ודבש" שזכתה באירוויזיון בשנת 1979 עם הסולנית גלי עטרי, הלך לעולמו בגיל 72 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

שמוליק בילו שירת בלהקת גייסות השריון, והיה שותף לתכניתה "פשוט שריונר", שעלתה בשנת 1969. מתכנית זו הצליח השיר "שריונים 69", שדורג במקום העשירי במצעד השנתי של אותה שנה.

בשנת 1979 הצטרף בילו ללהקת "חלב ודבש", שהוקמה לכבוד פסטיבל הזמר והפזמון של אותה שנה. הלהקה נוסדה לצורך ביצוע השיר "הללויה" שכתבו שמרית אור וקובי אשרת. מלבד בילו, חברי ההרכב היו ראובן גבירץ, יהודה תמיר וגלי עטרי. במקור נכתב "הללויה" עבור להקת "הכל עובר חביבי", אבל סולנית "הכל עובר חביבי" שלומית אהרון ויתרה על השיר. אחרי שנשארו ללא הרכב מתאים לביצוע השיר בפסטיבל, המפיק שלמה צח ויוצרי השיר שמרית אור וקובי אשרת החליטו להקים להקה חדשה במיוחד למטרה זו.

הלהקה זכתה במקום הראשון בפסטיבל עם השיר "הללויה", והמשיכה עם השיר לזכייה באירוויזיון. במצעד השנתי של שנת 1979 זכה השיר בתואר "שיר השנה".

"חלב ודבש" זכתה במקום הראשון באירוויזיון 1979 כשהסולנית הייתה גלי עטרי עם השיר "הללויה".

כעבור שנה זכה שיר נוסף של הלהקה בתואר "שיר השנה", הפעם "גלגל ענק". מספר שירים נוספים של הלהקה הצליחו במצעדים השנתיים באותן שנים, ובהם "שיר לשירים" ו"יחד". הלהקה זכתה גם בתואר "להקת השנה" בשנת 1980.

עדה אושרת, אשתו של קובי אושרת, ספדה לבילו: "בצער גדול ולב כואב נפרדים מחבר להקת 'חלב ודבש' שמוליק בילו אהוב ויקר, הרוח החיה של הלהקה. יהי זכרו ברוך לעד. ניחומים למשפחה היקרה".

המפיק שלמה צח ספד לו: "עצובים וכואבים מאד את לכתו של חברנו היקר שמוליק בילו אחרי מאבק ממושך ואמיץ. בילו היה חבר בלהקת חלב ודבש שזיכה את ישראל במקום הראשון באירוויזיון עם השיר הללויה והביא כבוד, גאווה ושמחה לעם ישראל. בשבוע שעבר הוא התקשר ונפרד בטלפון אחרי שהבין שימיו ספורים. בילו היה גם מפיק וחבר והוא יחסר לנו מאד".

בילו יובא למנוחות מחר ב-12:00 בבית העלמין רמת השרון.

  • עוד באותו נושא:
  • חלב ודבש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully