וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי אריה יאס, מנהל "קול המוזיקה" לשעבר, הלך לעולמו בגיל 77

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 11:38

במאי התיאטרון והטלוויזיה אריה יאס הלך לעולמו בגיל 77 . יאס שימש בין היתר כמנהל מחלקת הדרמה בערוץ הראשון ומנהל תחנת הרדיו "קול המוזיקה"

אריה יאס. יוטיוב, צילום מסך
אריה יאס/צילום מסך, יוטיוב

במאי התיאטרון והטלוויזיה אריה יאס הלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלת הסרטן. יאס שימש בין היתר כמנהל מחלקת הדרמה בערוץ הראשון ומנהל תחנת הרדיו "קול המוזיקה". הלווייתו תיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין צור שלום.

יאס נולד בפולין ובשנת 1950 השתקע בקריית מוצקין. הוא שירת בלהקת פיקוד מרכז. עם סיום השירות הצבאי נסע ללמוד בבלגיה, ולאחר שלמד שם נשאר באירופה ובמשך שנים כתב וביים הצגות תיאטרון ברחבי אירופה ובארה"ב. בהמשך עבר הסבה להפקת ובימוי טלוויזיה. הוא שימש כמנהל מחלקת הדרמה בערוץ הראשון, אחראי תוכניות תרבות בערוץ 33 ובין 2012 ל-2014 כמנהל "קול המוזיקה".

במקביל היה יאס שותף לשורה ארוכה של מיזמים אומנותיים ותקשורתיים.

חברת הכנסת והשגרירה לשעבר קולט אביטל ספדה לו: "אריה היה איש רב כישורים ורחב אופקים. הוא היה במאי ומפיק, עיתונאי וסופר ומנחה, ובמשך כמה עשורים הוא שימש בתפקיד מנהל מחלקת הדרמה בטלוויזיה הישראלית. תכניותיו במגוון תחומי התרבות זכורות לי היטב ולא אחת שאלתי את עצמי מהיכן שאב את כל הידע לבחירתן והכנתן. אריה נולד בפולין להורים ניצולי שואה והמשפחה עלתה ארצה אחרי תום המלחמה והתיישבה בקרית מוצקין. והשואה המשיכה להעסיק אותו רבות. אני הכרתי את אריה עת שרתתי כנספחת עיתונות ותרבות בבריסל אז הוא ביים עבורנו את הצגתו של סובול 'ליל העשרים' אותה העלינו גם כמה שנים אחר כך בבוסטון. וכך המשיך אריה להגיע ולתרום בכל מקום בו שרתתי בהמשך. הוא ידע ליצור קשר מיידי עם כל מי שפגש בדרכו. כל כך הרבה זכרונות עולים מהכרותנו רבת השנים, סיפוריו, צחוקו המתגלגל, יכולתו לראות את היפה לצד המגוחך, ובעיקר הנאמנות שלו כחבר. הוא כבר חסר לי מאד. זכרונו ימשיך ללות אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully