וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הרדיו מולי שפירא הלך לעולמו בגיל 81

4.1.2024 / 0:14

שפירא, מסמליה הוותיקים של תחנת גלי צה"ל, עמד במשך שנים ארוכות בראש מחלקת התרבות בתחנה, שהיה ממקימיה. הוא הגיש במשך מעל ל-30 שנה את התכנית "בילוי נעים", ערך תכניות רבות וזכה בפרס סוקולוב לעיתונות. בנו, השחקן דן שפירא: "הוא היה מורה דרך ואיש חכם"

מולי שפירא מתארח ברדיו תל אביב, 2014. 102FM, Creative Commons
יהי זכרו ברוך. מולי שפירא/Creative Commons, 102FM

איש הרדיו מולי שפירא, שהיה במשך שנים רבות ראש מחלקת תרבות בגלי צה"ל, הלך לעולמו אמש. בן 81 היה במותו. הלווייתו תתקיים היום (חמישי) בשעה 15:00 בבית העלמין בקרית שאול. בנו, השחקן דן שפירא, אמר לוואלה! תרבות: "אבא סבל בשנה וחצי האחרונות מבעיה נוירולוגית ולאחרונה חלה הידרדרות. הוא הובהל הערב לבית חולים ושם נקבע מותו. הוא היה אבא מדהים, אני מודה לו על החינוך שהוא העניק לי ועל האהבה הגדולה, הוא היה מורה דרך ואיש חכם, הייתי מאוד קשור אליו ולא רק כי אני בן יחיד שלו, זה פשוט היה קשר מאוד חזק. אני אסיר תודה לו על כל מה שהוא העניק ונתן לי בחיים הלאה ואני לוקח את זה איתי הלאה".

שפירא נולד בכפר מל"ל וגדל בתל אביב. הוא שירת בלהקת פיקוד צפון. לאחר שחרורו למד משפטים והוסמך כעורך דין. לגלי צה"ל הצטרף בסוף שנות השישים, ובמשך כארבעים שנה פעל בתחנה במגוון תפקידים ובהם עורך תכניות. מסוף שנות השבעים ניהל את מחלקת התרבות, ובין השאר יזם מופעים רבים, ערך את התוכניות "ציפורי לילה" ו"בילוי היום" והגיש את תוכנית התרבות "בילוי נעים" בימי שישי. בסוף שנות התשעים מונה שפירא לראש חטיבת התרבות והבידור בתחנה. באוקטובר 2009 פרש שפירא מתפקיד ראש מחלקת התרבות אך הוא המשיך בהגשת תוכניתו "בילוי נעים". ובהמשך הגיש בימי שישי לצד יואב גינאי. לשפירא הוענקו מספר פרסים, ובהם פרס אמ"י למפעל חיים ובפרס סוקולוב למפעל חיים.

מולי שפירא. אביב חופי
יהי זכרו ברוך. מולי שפירא/אביב חופי

יורם רותם, עורך המוזיקה הראשי של גלי צה"ל, שעבד עם שפירא כ-40 שנה בחטיבת התרבות והמוזיקה של התחנה, ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "מולי שפירא היקר תרם כל כך הרבה לעולם התרבות והבידור הישראלי והכיסוי שלהם בגלי צה"ל. הוא חי את הנושאים האלה מילדותו, ולאורך כל השנים ידע איך לתווך ביניהם לקהל הרחב, בלי לוותר על העקרונות העיתונאיים והמקצועיים שלו. במשך 40 שנה זכיתי ללמוד ממנו כמעט את כל מה שאני יודע בתחומים האלה, והזכות הגדולה שלי הייתה לערוך איתו את המוסף השבועי 'בילוי נעים', ששודר בכל יום שישי בתשע בבוקר והפך למוסד של ממש בעולם התקשורת הישראלית. התכנית הגיעה גם לאנשים שאינם עוסקים בעולם התרבות והבידור. למולי הייתה פריסה רחבה בתחומי העניין שלו, הוא ידע מה מעניין, ולא וויתר אף פעם על סיפור טוב. דורות של עיתונאים גדלו אצלו במחלקת התרבות והבידור של גלי צה"ל. התרומה שלו לתחנה שלנו הייתה עצומה גם בעיצוב דפוסי שידור בתכניות שהוא יזם וקידם, עם הרבה הוקרה ליוצרים, אמנים ומבצעים בתרבות הישראלית. אני בטוח שנרגיש בחסרונו עוד הרבה שנים".

ממלא מקום מפקד גלי צה"ל, דני זקן, ספד לשפירא: "מולי שפירא היה מעמודי התווך של גלי צה"ל ומי שעיצב דורות של עיתונאים ואנשי תרבות. את כולם חינך על ערכיו שלו, מקצועיות בלתי מתפשרת, חתירה מתמדת אל מה שמאחורי הקלעים ושאינו גלוי לעין. מולי הביא למאזיני גלי צה"ל את התרבות הישראלית כפי שראה אותה בעיניו שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מולי שפירא, דן שפירא, יורם רותם וחיילות גלי צה"ל. באדיבות המשפחה
מולי שפירא, דן שפירא, יורם רותם וחיילות גלי צה"ל/באדיבות המשפחה
מולי שפירא. אביב חופי
מולי שפירא/אביב חופי

טלי ליפקין-שחק, ראש מחלקת תכניות בגלי צה"ל, ספדה לו: "מולי שפירא היה מאבני היסוד במחלקת תכניות, והחותם שהטביע נשמר, ועודנו מדריך את המחלקה בייעודה לעיצוב תרבות ישראלית ולהפצתה לחיילים ולכלל מאזיני גלי צה"ל".

גיא פינס, ששירת במחלקת התרבות של גלי צה"ל, ספד לשפירא: "מולי שפירא היה עבורי מורה דרך לתקשורת ובידור, במחוייבותו חסרת הפשרות לגל"צ הקדים את זמנו והצליח במשך שנים לחבר את הקצוות הכי רחוקים ולהגיע לכל גווני הקשת של התרבות הישראלית. תנחומי למאזיניו הרבים, ולכרמלה אשתו ודן בנו".

איתן שוורץ, ששירת אף הוא במחלקת התרבות והבידור בגלי צה"ל ולימים היה לדובר עיריית תל אביב, ספד לשפירא: "מולי היה הכהן הגדול של התרבות העברית ברדיו. מותו משאיר אחריו גל שקט - ועצוב מאוד. אנציקלופדיה של ידע, סקרנות ותאוות תרבות, אחרון דור הנפילים של תור זהב רדיופוני".

המגיש יגאל רביד ספד לשפירא בעמוד הפייסבוק שלו: "מצטער לשמוע על פטירתו של מולי שפירא, מהחשובים במובילי התרבות בתקשורת. שמורה לו תרומה חשובה לתרבות ולזמר בארץ. שמחנו לארח אותו בתכנית 'כך היה' בערוץ הראשון. הפרוייקטים המוזיקליים שיזם והוביל צולמו ושודרו אצלנו ועליהם היתה גאוותו. אהבתי את מולי, ברמה האישית היה כיף להצטרף מדי פעם לפרלמנט שלו בסטקיית כתר המזרח ולשמוע סיפורים שרק הוא הכיר. בילוי נעים מולי, נתגעגע לידענות והדעתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully