וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוער, לא מעורבב - ועשוי להעליב: סרטי ג'יימס בונד מקבלים אזהרת טריגר

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 13:21

במסגרת מחווה למלחין סדרת הסרטים המצליחה, הוסיף מכון הסרטים הבריטי אזהרה לצופים: "רבים מהסרטים הללו מכילים שפה, דימויים ותוכן אחר שמשקפים עמדות שרווחו בזמן עשייתם, אך עשויים לגרום לעלבון היום (כפי שעשו גם אז)"

טריילר הסרט "לא זמן למות"/פורום פילם

מכון הסרטים הבריטי מוסיף אזהרת טריגר לסרטי ג'יימס בונד, ומודיע שהם עלולים לפגוע בצופים. זאת, במסגרת מחווה לג'ון בארי, המלחין שליווה את סדרת הסרטים. סדרת סרטי ג'יימס בונד היא בין סדרות הסרטים המצליחות בהיסטוריה, עם 25 סרטים רשמיים שנוצרו מאז שנות ה-60, שלל פרודיות, קהל נאמן ורווחים בהיקף של יותר משבעה מיליארד דולרים בקופות. הם מבוססים על דמות מרגל בעל תושייה, רב מעללים ובעל מערכות יחסים רבות, שיצר הסופר איאן פלמינג.

כך, לצד סרטים כמו "גולדפינגר" ו"אתה חי רק פעמיים", מופיעה באתר המכון הודעה לפיה, "רבים מהסרטים הללו מכילים שפה, דימויים ותוכן אחר שמשקפים עמדות שרווחו בזמן עשייתם, אך עשויים לגרום לעלבון היום (כפי שעשו גם אז)". העמדות האלה, מבהיר המכון, לא נתמכות על ידו בשום אופן, ומוצגות רק "מסיבות היסטוריות, תרבותיות או אסתטיות". לסרט "אתה חי רק פעמיים" נוספה אזהרה המדגישה כי כי הוא מכיל "סטריאוטיפים גזעניים מיושנים".

בתגובה לשאלה של פוקס ניוז, הסבירו במכון כי לפי סקר שנערך בנושא, שני שלישים מהמתבגרים תומכים באזהרות מסוג זה לפני סרטים. "בעוד יש לנו אחריות לשמר סרטים קרוב ככל האפשר לאופן שבו נוצרו בזמנם, אפילו כשהם מציגים שפה או תיאור שאנחנו דוחים מכל וכל, בכל זאת יש לנו אחריות לאופן שבו אנחנו מציגים אותם לקהלים שלנו", מסרה בכירה במכון, טינה מקפרלינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully