וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר 2023: אלה חמשת המועמדים הסופיים

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 9:36

"מה קרה להגר באילת" של עופרה עופר אורן, "ביוטופ" של אורלי קסטל-בלום, "הו-מאמה" של תמי בצלאלי, "חיים" של גיל הראבן ו"סימני שיניים" של חנוך מרמרי יתחרו על התואר. הזוכה יוכרז בפברואר הקרוב

קטע מתוך ההרצאה האחרונה שצילם הסופר מאיר שלו, שלושה שבועות בלבד לפני מותו, לפלטפורמת תוכן הוידאו Screenz live, ובה הוא עוסק בסיפורי האהבה הגדולים בספר בראשית/Screenz

מפעל הפיס הכריז היום (שני) על חמשת המועמדים הסופיים לפרס ספיר לספרות לשנת 2023: "מה קרה להגר באילת" של עופרה עופר אורן (כנרת זב"מ), "ביוטופ" של אורלי קסטל-בלום (ספרי סימן קריאה / הקיבוץ המאוחד), "הו-מאמה" של תמי בצלאלי (אפיק ספרות ישראלית), "חיים" של גיל הראבן (אחוזת בית) ו"סימני שיניים" של חנוך מרמרי (כתר). ועדת הפרס, שבראשה עומד העיתונאי אורן נהרי, תכריז על הזוכה בפברואר הקרוב.

שבעת המועמדים שלא העפילו מהרשימה הארוכה הם "בדרך" מאת דרור בורשטיין, "אי החירות" מאת ימימה חובב, "יריתי באמריקה" מאת תהילה חכימי, "ארץ המנזרים" מאת שחר מגן, "כלב" מאת ישי רון, "הדוב" מאת אסף שור ו"מילים במקום מילים" מאת רחל שליטא.

בשנת 2022 זכתה בפרס ספיר אורית אילן, על ספרה "אחות לפליאדות" בהוצאת ידיעות ספרים.

חמשת המועמדים שהעפילו לרשימה הארוכה יזכו ב-60 אלף שקלים כל אחד, ואילו הזוכה הגדול יזכה במענק בגובה 180 אלף שקלים, וספרו יתורגם לערבית ולשפה נוספת לבחירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully