וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמלה יקראו כיכר על שם "מה קשור" ויש מי שכועסים: "למה באמצע מלחמה?"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 12:01

מחרתיים הייתה צפויה להיחנך ברמלה כיכר על שם שלישיית "מה קשור" - ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף - ויש כאלה בעיר שלא אהבו את האירוע בזמן מלחמה: "בימים כאלה צריך לתמוך בחיילים ולא לקיים טקסים ולקרוא כיכרות על שמם". לאור פנייתנו, האירוע נדחה

מה קשור/מערכת וואלה!

מחרתיים הייתה צפויה להיחנך בשכונת "נאות שמיר" בעיר רמלה כיכר על שם שלישיית "מה קשור" וילידי העיר - ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף - והרוחות בעיר נעות בין תמיכה בצעד לבין ביקורת חריפה. ברשתות ובקבוצות הווטסאפ בעיר נרשמה לא מעט ביקורת על החלטתו של ראש העיר מיכאל וידאל לקיים את טקס חניכת הכיכר בעיצומה של מלחמה והיו כאלה שטענו שהוא עושה זאת חודש וחצי לפני בחירות כדי לגרוף אהדה. לאור פניית וואלה! תרבות ל"מה קשור", הוחלט לדחות את האירוע.

בסוף השבוע הופץ בווטסאפ בעיר סרטון של תושב העיר יעקב מצלאווי, שבו קבל על החלטתו של ראש העיר לקרוא כיכר על שם "מה קשור" בזמן מלחמה. "אנשים נמצאים בעזה, נלחמים, חיילים וקצינים בני רמלה נהרגים בקרבות וראש העיר רוצה חודש לפני הבחירות לעשות טקס ולקרוא כיכר על שם 'מה קשור'. אנחנו שואלים באמת מה קשור?! כולנו מעריצים את כוכבי השלישייה והם הגאווה של רמלה, אבל בימים אלו צריך לתמוך בחיילים ולא לקרוא כיכר על שמם. אני פונה לחברי 'מה קשור' לא להגיע לטקס הזה ולדרוש לבטל אותו. אמא אחת שכולה או אמא אחת שהבן שלה לוחם בעזה ולא עוצמת עין שתתרגז על זה - וזה כבר אות קין עליכם".

מה קשור. אור גפן,
שלישיית מה קשור/אור גפן

דניאל, תושב שכונת "נאות שמיר", הביע אף הוא ביקורת על החלטת ראש העיר: "ראש העיר שכח שעכשיו זמן מלחמה. הוא חי לפני 7 לאוקטובר. רוב הרחובות בשכונת 'נאות שמיר' נקראים על שמם של אנשי צבא ומנהיגים שעשו למען המדינה והיה זה מתבקש לקרוא את הכיכר על שמם של הבנים שנפלו במלחמה בעזה". יוסף, תושב נוסף, הסכים: "אם השלישייה היתה מכבדת את העיר, את אנשיה, את דעותיה ואת הזמן בו אנו נמצאים - היא הייתה בוחרת שלא להופיע בטקס".

רבים מהמגיבים קראו לחברי השלישייה שלא להגיע ובמקום זאת להקדיש את זמנם בהופעות מול חיילים ומפונים: "ראש העיר לא רגיש אבל מישהו מוכן להסביר לשלישייה שתושבי השכונה והעיר לא מעוניינים בהם פה עכשיו ומבקשים שישקיעו את הזמן בהופעה בפני פצועים, חיילים, משפחות חטופים או כל דבר אחר?". דניאל, תושב רמלה, אמר לוואלה! תרבות: "נראה לי ש'מה קשור' לא הבינו את עוצמת הפגיעה ברגשות המשפחות השכולות. אני מקווה שהם לא ייקחו חלק בתיאטרון הזה".

בקבוצות הווטסאפ בעיר כתבו תושבים כי הם מתכוונים להגיע ולהפגין כנגד חניכת הכיכר בזמן מלחמה.

גורמים בעיריית רמלה סיפרו לוואלה! תרבות כי ההחלטה התקבלה לפני כמעט שנה. עם זאת, גם הם מרימים גבה לנוכח החלטת ראש העיר לקיים את הטקס דווקא עכשיו: "זה פשוט לא קשור עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כיכר 'מה קשור' בכניסה לרמלה. פרטי, אתר רשמי
הכיכר המדוברת ברמלה על שם שלישיית מה קשור/אתר רשמי, פרטי

מעיריית רמלה נמסר בתגובה: "המדובר בהחלטה של ועדת שמות בעיריית רמלה שהתקבלה לפני זמן-רב, הרבה לפני אירועי 7 באוקטובר. גם הטקס עצמו נקבע להתקיים כבר לפני כחצי שנה ונדחה מסיבות שונות. העירייה מכבדת את גיבורי ישראל שמסרו נפשם למען ההגנה על המולדת ועל אזרחי המדינה, ואין בקיום הטקס משום סתירה לדברים. בכל רחבי הארץ, כלל הערים עוברות למצב של 'שגרת מלחמה', החיוני לחיזוק החוסן הלאומי של אזרחינו ולשיקום המשק והחיים שלנו במדינה.

"יצוין כי עוד טרם אכלוסה של שכונת 'נאות שמיר', החליט ראש העיר מיכאל וידל ביוזמתו לקרוא את הרחובות בשכונה החדשה על-שם רמטכ"לים ומנהיגים מהשדרה הלאומית שתרמו לביטחון מדינת ישראל. זאת מתוך הערכה עצומה וכבוד רב לאנשים שפעלו לביצור מדינת ישראל ולהגנה על אזרחיה, תוך סיכון חייהם. כפועל יוצא מכך, העירייה מתכוונת להמשיך במגמה זו, ולהוסיף ולהנציח אנשים וגיבורים שונים שתרמו לביטחון המדינה, בין-היתר באמצעות קריאת כיכרות על-שמם. יודגש כי העירייה כבר תכננה מראש להנציח גיבורים - תושבי רמלה ובכלל - שלחמו במלחמת עזה והקריבו את חייהם למען המדינה, ולא רק בשכונת 'נאות שמיר" אלא ברחבי העיר כולה. עיריית רמלה תמשיך להוקיר ולכבד את גיבורי ישראל, ותוסיף ותפעל להנצחתם".

מ"מה קשור" נמסר בתגובה: "תודה שהבאתם לתשומת לבנו את העניין. האירוע נדחה. שבוע טוב",

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully