וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן חיים משותפים: פסטיבל הקולנוע של רהט חוזר

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 11:27

האירוע הקולנועי ייערך בחודש הבא זו השנה השנייה, עם שלל הקרנות מיוחדות ומפגשים עם יוצרים, ביניהם אבי נשר, עלא דקא, אמיר חורי, מכרם חורי ושלומי אלקבץ. כל הפרטים

טריילר הסרט "תמונת הנצחון"/יונייטד קינג

פסטיבל הקולנוע של רהט ייערך בחודש הבא זו השנה השנייה - כך הוכרז היום (שלישי). האירוע, המוגדר שבוע של קולנוע איכותי בסימן חיים משותפים, ייערך בסינמטק המקומי בין התאריכים 17-10 בפברואר, ויכלול שלל הקרנות מיוחדות ומפגשים עם יוצרים.

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "חלומות מסוכר" של סבסטיאן טולאר, בהקרנת טרום בכורה ארצית. סרט הנעילה יהיה "מטפלות בעניינים" של ג'וליאן רמבלדי, גם הוא בהקרנת טרום בכורה. עוד בפסטיבל: הקרנה חגיגית לסרט "תמונת הניצחון" של אבי נשר בנוכחות הבמאי והשחקנים עלא דקא ואמיר חורי; הפקה מקורית לפסטיבל: הסרט "חלום בדואי" בבימויו של קאיד אבו לטיף; מפגש של שחקנים ובמאים בהשתתפות שלומי אלקבץ, מכרם חורי ואורחים נוספים; הקרנה חגיגית ומפגש יוצרים של הסרט "קדחת ים תיכונית" של מהא חאג'; ועוד שלל סטרים לילדים בערבית.

"רהט הפכה למוקד עשייה תרבותית משמעותית מאוד. זאת, הודות לשותפים הרבים שלנו שגילו את הפוטנציאל האדיר של העיר הבדואית הגדולה בחברה הערבית כעוגן של עשייה תרבותית, איכותית ומקורית", אומר פואד זיאדנה מנהל המרכז הקהילתי רהט. "המודל שאנו מובילים בשיתוף פעולה הדוק עם החברה למתנסים יכול להיות אבן יסוד להפצת הבשורה הלאה לשאר חלקי הארץ".

דניאל אלטר, יוזם הפסטיבל והמנהל האמנותי שלו, מוסיף כי "המוטיב של חיים משותפים וערבות הדדית, שמאפיינים את רהט - העיר הבדואית הגדולה בעולם, בא לידי ביטוי במיוחד בעת זו. למרות הכאב העצום והקושי הגדול בשגרת חירום מתמדת, הצלחנו להעמיד פסטיבל קולנוע עם סרטי איכות עבור שוחרי אמנות הקולנוע שממלאים אולמות עם סרטים משובחים ממדינות המזרח התיכון. אני מודה לעירייה ולמתנ"ס, לצד משרדי הממשלה שהאמינו בנו, ומאמינים בכוחה של יצירה מקורית ואיכותית במיוחד בעת קשה זו. בהיכל התרבות רהט, ניתן יהיה ליהנות משבוע של יצירה וקולנוע איכותי. הפסטיבל מציע חוויות קולנוע ייחודיות באווירה של יצירה מקורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully