וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיריט, הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע רוחני, יצא לדרך בסוף פברואר

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 9:48

Spirit, הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע רוחני, יתקיים בסינמטק תל אביב ויכלול סרטים והרצאות מרחיבי תודעה ומעוררי השראה. הסרט שיפתח את הפסטיבל הוא "הנזיר והרובה", שנבחר לייצג את בהוטן בטקס פרסי האוסקר הקרוב

הסרט "הנזיר והרובה". יח"צ,
הסרט "הנזיר והרובה"/יח"צ

הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע רוחני יתקיים בסינמטק תל אביב בין התאריכים 28 בפברואר ל-2 במרץ 2024. "ספיריט" הוא פסטיבל הסרטים היחיד מסוגו בישראל והגדול מסוגו בעולם. הוא נוסד בשנת 2007 ומאז הפך לאירוע קולנועי בעל מוניטין בזירת הקולנוע המקדם מודעות ורווחה אישית בעולם כולו. הפסטיבל, שאמור היה להתקיים בנובמבר ונדחה בשל המלחמה, יתקיים בימי רביעי עד שבת החל מסוף פברואר במתכונת מיוחדת ויכלול לראשונה גם תחרות סרטים ישראליים.

"בימים קשים ומורכבים אלה, מטרתנו היא ליצור מקום של מפגש ואחדות, של מפלט ותקווה, להעניק לקהל הזדמנות להתנתק לכמה שעות מכל מה שקורה מסביב ולקבל השראה מתכנים מרחיבי תודעה" מסרו יוזמי הפסטיבל ומארגניו.

הסרט שיפתח את הפסטיבל השנה מגיע היישר מפסטיבל טורנטו 2023 - "הנזיר והרובה", סרטו החדש של פאוו צ'וינינג דורג'י, מי שאחראי ללהיט המפתיע "לונאנה: יש יאק בכיתה". סרטו החדש הוא יצירה נוגעת ללב המחזירה אותנו לנופים הירוקים והמרהיבים של בהוטן שבהרי ההימלאיה. הסרט, שנבחר לייצג את בהוטן בטקס האוסקר, הוא דרמה משעשעת על בני אדם ועל אנושיות, על מסורת מול קידמה, על טוב לב ושאיפות ועל עתיד שיכול להיות יפה יותר. הסרט יופץ בהמשך ברחבי הארץ ע"י רשת בתי קולנוע לב.

נושאים נוספים שהפסטיבל יעסוק בהם השנה: סיפורו יוצא הדופן של כתב פוליטי צ'יליאני שלחם בפשעי המשטר והתמודדותו עם מחלת האלצהיימר, הצצה יוצאת דופן לעולמם של ה"מודטים" - נזירים טיבטים שחווים מוות קליני מבוקר ומאתגרים את עולם הרפואה והמדע, מסע עם 20 אלף נזירות בשלג הטיבטי, סרט על הגילויים החדשים אודות טבעה של התודעה האנושית, סיפורים על נשיות ופטריארכיה, אידאל היופי, קהילות מיוחדות ועוד ועוד.

סרטי הפסטיבל מוקרנים במשך ארבעה ימים בשלושה אולמות מהבוקר עד חצות מול אלפי צופות וצופים. רוב הסרטים הם זוכי פרסים בפסטיבלים ברחבי העולם ומוקרנים לראשונה בישראל. השנה יקיים הפסטיבל לראשונה תחרות סרטים ישראלים קצרים (עד 30 דקות), שיוצגו בשני מקבצים בני 100 דקות.

תוכנית הפסטיבל כוללת כמו בכל שנה גם הרצאות מומחים המקדימות את הצפייה בסרטים ומפגשים עם יוצרי סרטים בינלאומיים. את פסטיבל ספיריט לקולנוע רוחני מנהלים אמנותית הרסיטה ואנמיקה אשל, ממקימי ספיריט סינמה, והוא מתקיים בשיתוף סינמטק תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully