וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים באר מתנצל שכינה את הציונות הדתית "סרטן": "לא ישן מרוב יגון שגרמתי להורים השכולים"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 17:19

בהודעה שפרסם כתב הסופר: "אני מצטער בכל לבי הן על הדברים והן על חלקי הדברים שלא היו צריכים להיאמר ובוודאי שלא בדרך שנאמרו. במיוחד אני מצר וכואב ודואב ולא ישן בלילות על הכאב והצער והיגון שהוספתי על יגונם של ההורים השכולים בני הציונות הדתית שבניהם נפלו"

חיים באר 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מתנצל. חיים באר/ראובן קסטרו

הסופר חיים באר מתנצל על כך שכינה "סרטן" את הציונות הדתית. בטור שפרסם במעריב כתב באר: "חטאתי, עוויתי, פשעתי. הדברים בשמי שנאמרו במפגש סגור ושמתרוצצים ברשתות ומושמעים מפיהם של מעצבי דעת קהל ועיתונאים אמנם נערכו ושובשו והותאמו לצרכי ההתנגחות, ואם יורשה לי לומר 'עשו עליי סיבוב', אבל לא בזה העניין אלא באמירה הפשוטה והישירה שאני מצטער בכל לבי הן על הדברים והן על חלקי הדברים שלא היו צריכים להיאמר ובוודאי שלא בדרך שנאמרו.

"במיוחד אני מצר וכואב ודואב ולא ישן בלילות על הכאב והצער והיגון שהוספתי על יגונם של ההורים השכולים בני הציונות הדתית שבניהם נפלו בחזית. מהם ומהלוחמים הממשיכים להילחם אני מבקש סליחה ומחילה ומקווה שיקיים בי 'מודה ועוזב ירוחם'".

באר הוסיף וכתב עוד שהוא עצמו גדל בציונות הדתית. "כמי שראשית חינוכו בבית גידולה של הציונות הדתית, כמי שדגל על ערכיה הראשונים של תורה ועבודה, כאבתי מאז מלחמת ששת הימים על השינוי הדרמטי, ובעיני הטרגי, שתנועה זו עברה. היתה לי ציפייה מהציונות הדתית שתהיה גשר בינינו לבין האוצר היהודי הגדול, שתהיה מורה דרך, שתהיה מרכז רוחני. החשבון שצריך להתקיים עם מהלכיה הפוליטיים של הציונות הדתית, שהיא באמת ובתמים זו שנושאת על גבה את האחריות לזיקת העומק של החברה הישראלית אל היהדות שמתוכו צמחה ובתפקידה המרכזי בעתיד שהוא גורלי ודרמטי. כל חיי אני סבור כי בלעדי קיומה של הציונות הדתית אין כל הצדקה לקיום של חברה ישראלית חילונית שניתקה עצמה ביודעין מהבסיס-האם היהודי שלה".

חיים באר 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
חיים באר/ראובן קסטרו

הסופר חיים באר התארח בשבוע שעבר לשיחה עם העיתונאי רוני קובן, והזכיר כי בעבר התנצל על כך שאמר על בני הציונות הדתית שהם סרטן באומה, אלא שבמהלך השיחה אמר כי הוא צדק לכל אורך הדרך: "בראיון שרוני עשה איתי לפני כמה שנים אני השתלחתי בציונות הדתית ואמרתי שהם סרטן באומה. הם הפכו להיות מגידול שפיר לגידול ממאיר וכשאני אמרתי את זה אני חטפתי. אני אז התנצלתי כי אנשים נורא נפגעו, לקחו את זה באופן אישי. אבל תסתכלו היום ותראו מה קורה לנו ותבינו שאני צדקתי. לדאבוני הרב ולכאבי בגדול אני צדקתי",

  • עוד באותו נושא:
  • חיים באר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully