וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 60 שנה: גדול שחקני מצרים עאדל אימאם פורש מהמקצוע

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 12:24

בנו של עאדל, הבמאי ראמי אימאם, סיפר כי אביו בן ה-83 - הנחשב לאחד השחקנים הגדולים ביותר בעולם הערבי - החליט לפרוש למרות בריאות תקינה לגמרי: "הוא החליט לבלות את הזמן שנותר לו עם משפחתו ונכדיו"

עאדל אימאם, גדול שחקני מצרים ואחד מגדולי השחקנים והקומיקאים בעולם הערבי, פורש ממשחק לאחר כ-62 שנה שבהן שיחק בסרטים, סדרות ומחזות. בנו של עאדל, הבמאי ראמי אימאם, סיפר כי אביו בן ה-83 החליט לפרוש למרות בריאות תקינה לגמרי: "הוא החליט לבלות את הזמן שנותר לו עם משפחתו ונכדיו".

עאדל אמאם - המכונה במצרים "א-זעים" (המנהיג) - השתתף ביותר מ-100 סרטי קולנוע ופרצופו מוכר בכל בית ערבי. בישראל הוא מוכר בעיקר מהשתתפותו בסרטי הקולנוע הערבים ששודרו במשך שנים ארוכות בימי שישי בערוץ 1. בשנת 2005 השתתף בסרט "בית יעקוביאן", המבוסס על הרומן המדובר של עלאא אל-אסואני. סרט זה הוא ההפקה המצרית היקרה ביותר עד כה.

עאדל נשוי ואב לשלושה ילדים. אחד מילדיו הוא כאמור הבמאי ראמי אימאם. בן נוסף שלו הוא השחקן מוחמד אימאם.

עאדל אמאם. GettyImages
עאדל אמאם/GettyImages

אימאם נחשב לליברל התומך בהפרדת דת ומדינה. הוא גם דיבר לא פעם בגנות ההסתה שגורמים דתיים שותפים לה. בפברואר 2012 נגזרו עליו שלא בפניו שלושה חודשי מאסר בגין פגיעה באסלאם, אך בערעור הפך בית המשפט את גזר הדין. בשנת 2017 התפרסם סרטון של ההסברה הישראלית ברשתות החברתיות ובו הוא מביע את דעתו נגד חמאס ותקיפותיה נגד ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • עאדל אמאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully