וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובן רובין, נטליה זורבובה וארם גרשוני: התערוכות החדשות במוזיאון חיפה לאמנות

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 10:49

מוזיאון חיפה לאמנות משיק כמה תערוכות חדשות, שכולן מחווה ליצירה הישראלית לדורותיה, מהקמת בצלאל ב-1906 ועד אמנות עכשווית

מוזיאון חיפה לאמנות משיק כמה תערוכות חדשות, שכולן מחווה ליצירה הישראלית לדורותיה, מהקמת בצלאל ב-1906 ועד אמנות עכשווית. התערוכה "בבית: משכן האהבות והחרדות", מבקשת בעת הזו "לספק למבקרים מרחב בטוח כדי להגות באימה שתוקפת את ביתנו", לשון המוזיאון. התערוכה "סובבת שמש אדמתי" מציגה אוסף שנתרם לאחרונה על ידי קרן שוסטרמן - ישראל למוזיאון חיפה לאמנות, אשר החלה לתמוך במוזיאון באופן שוטף, ועיקרו אמנות ישראלית מהעשורים הראשונים של המאה העשרים. מדובר באוסף האמנות הפרטי של לין שוסטרמן.

בתערוכה "סובבת שמש אדמתי: אוסף שוסטרמן במוזיאון", שאוצרת לימור אלפרן, יוצגו יצירות של פנחס אברמוביץ, גלעד אופיר, נחום גוטמן, חיים גליקסברג, פבל וולברג, אנה טיכו, מרדכי לבנון, אפרים משה ליליין, צבי מאירוביץ, יוחנן סימון, ישראל פלדי, משה קופפרמן, ראובן רובין ועבודות בצלאל. התערוכה היא נקודת מוצא למסע בתולדות הציור הישראלי, שממשיך לתצוגת הקבע של המוזיאון שמתמקדת בציור ישראלי משנות החמישים עד ה-2000, ומסתיים בתערוכות המתחלפות בקומה העליונה של המוזיאון, המתמקדת בעבודות ציור ישראליות עכשוויות

בתערוכה "בבית: משכן האהבות והחרדות", שאוצר ד"ר קובי בן מאיר, יוצגו יצירות של אירה אדוארדובנה, ארם גרשוני, אדואר ווייאר, ציון אברהם חזן, אוריאל מירון והילה שפיצר. אחת העבודות המעניינות בתערוכה היא יצירת הווידאו "סלוקי" של ציון אברהם חזן שתוצג בתערוכה, שצולמה ב-2019 בחדר האוכל של קיבוץ בארי. ארבעה גברים יושבים מסביב לשולחן חג בחדר האוכל ומציגים ארבע נקודות מבט שונות על מקרה של ירי ופגיעה מאש כוחותינו בנחל סלוקי בלבנון. הסרט סופח משמעות נוספת בעקבות הטבח של השבעה באוקטובר, שניים ממשתתפי הסרט נרצחו באותה שבת.

ארם גרשוני רביעייה. באדיבות מוזיאון חיפה,
ארם גרשוני, רביעייה/באדיבות מוזיאון חיפה

עוד תוצג התערוכה "נטליה זורבובה חיה בציור" - תערוכת יחיד לזורבובה המוקדשת לציורי שמן גדולי ממדים של פנים הבית של זורבובה. בנוסף תוצג התערוכה "פיראנזי: מראות רומא" בתערוכה יוצגו 17 תצריבים של רב-האמן האיטלקי מן המאה ה-18, ג'ובאני בטיסטה פיראנזי, אשר עברו תהליך רסטורציה בשנה האחרונה. גם את התערוכות הללו אוצר ד"ר קובי בן מאיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully