וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצאתי מבולבלת מהאודישן הראשון ב'כוכב הבא'. חשבתי שעשיתי טעות שבאתי"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 23:40

מיקה משה רק בת 16 אך מאחוריה כבר כמה שנות קריירה. בריאיון מיוחד, מתמודדת "הכוכב הבא" מדברת על ההערה של השופטים שערערה אותה, הדרך שבה תענה לשאלות על פוליטיקה באירוויזיון אם תיבחר, האלבום שבדרך - וגם הפער בין הצילומים הזוהרים למציאות שסביב

מיקה משה "לתת ולקחת"/קשת 12
"האירוויזיון זו אחריות רצינית השנה. יש שלוש דקות להראות על הבמה מי זו מדינת ישראל. זה מלחיץ אבל אני מאמינה שאני יכולה לעשות את זה. אני גם מאוד רוצה לעשות את זה"

אם מיקה משה תזכה ב"הכוכב הבא" (שלישי, 21:15 בקשת 12) ותייצג את ישראל באירוויזיון - היא חולמת לשיר שיר בעברית. "ברור שאני יודעת לשיר באנגלית, אבל החלום האמיתי הוא לשיר על בימת האירוויזיון בעברית", היא אומרת בריאיון לוואלה! תרבות. "גם שיר שישלב בין שתי השפות יסב לי אושר גדול. החזון שלי הוא לשיר שיר שיפתח את הלב וירגש. אני רוצה להביא את עצמי, לא משהו שונה דרמטית מהשירים שביצעתי ב'כוכב הבא'".

השנה יהיה מלחיץ מאוד לייצג את ישראל באירוויזיון.

"כל זמרת במדינה חולמת להופיע באירויזיון ולייצג את המדינה, והשנה זה אפילו עוד יותר. האחריות היא מטורפת. זה כבוד עצום לעשות את זה והלוואי שאני איסע".

איך תתמודדי עם כל שאלות הפוליטיקה והמלחמה בהנחה שתישלחי לאירוויזיון?

"הולכים לחפש אותנו לגמרי. אם אני אייצג את ישראל, אשדר את כל האהבה שלי למדינה. אשדר את האהבה ואת הלב של מדינת ישראל. אעבוד על זה קשה מאוד לפני שאטוס. אני מאמינה שאני יכולה לעשות את זה. אבוא עם האהבה שלנו ואני משוכנעת שזה יכול להמיס את הלבבות של אירופה. אני מאמינה באנשים, במדינה. האהבה מנצחת, הטוב מנצח. צריך להראות לעולם שאנחנו לא באים עם רוח קרב אלא עם אהבה ועם הלב שלנו. אני אתכונן קשה ואני אהיה מוכנה בוודאות".

איסלנד קוראת להחרים את ישראל, בשבדיה ובנורבגיה יש מחאות נגד ישראל. מדינות נוספות צפויות לקרוא להחרים אותנו. איך תתמודדי עם הסיטואציה הזו?

"עצם ההשתתפות שלנו באירוויזיון זה ניצחון מבחינתי. דווקא בגלל שלא רוצים אותנו - צריך להגיע. אני לא חושבת שידיחו את ישראל מהאירוויזיון. נכון שהמון לא אוהבים אותנו אבל איגוד השידור האירופי הודיע שנשתתף למרות כל הקריאות לחרם. שמע, זו אחריות רצינית השנה. יש שלוש דקות להראות על הבמה מי זו מדינת ישראל. זה מלחיץ אבל אני מאמינה שאני יכולה לעשות את זה. אני גם מאוד רוצה לעשות את זה. אני כרגע ממוקדת בלזכות בתחרות ואם אצליח לעשות את זה - כל האנרגיה שלי תעבור לאירוויזיון ולהכין את עצמי הכי טוב שאפשר".

גם לבוא לאירוויזיון שנה אחרי נועה קירל זה לא פשוט.

"נכון, זה יהיה מאד מלחיץ אבל אני חושבת שאני מאד שונה מנועה. אם אטוס, אביא משהו אחר לגמרי. אין בה פגמים והיא מעולה, אבל הסגנונות שלנו כל כך שונים, כך שאין כל כך מקור להשוואה. אני חושבת שיהיה בסדר".

מיקה משה הכוכב הבא 2024. קשת 12, צילום מסך
"שרתי לעצמי בתור תינוקת". מיקה משה/צילום מסך, קשת 12
"אני באמת חושבת שבגלל הניסיון שיש לי של השנים האלה, אני מרגישה מוכנה ואני מאד רוצה את זה. יש לי את הקהל שלי, אני כבר עובדת - ובמרץ יוצא לי אלבום חדש"

מיקה משה בת 16 בלבד אך למרות גילה הצעיר - יש מאחוריה כבר כמה שנות קריירה מוזיקלית. היא החלה את דרכה ב"בית ספר למוזיקה" כשהייתה בת 12 בלבד. מאז היא הספיקה להוציא כמה שירים, כשהידוע ביניהם הוא כמובן הדואט המצליח שלה עם המנטורית שלה דאז מירי מסיקה "יש לך אותך". היא התארחה פעמים רבות בהופעות של מסיקה וזכתה לשיר מול קהלים רבים ומגוונים. מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר היא מחלקת את זמנה בין אולפן "הכוכב הבא" לבין הופעות מול חיילים ומפונים מעוטף עזה. היא עצמה, אגב, גרה בקיבוץ כפר בלום שבגליל העליון אשר נמצא לא רחוק מקו האש של חיזבאללה.

"מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להיות זמרת", היא אומרת. "אמא שלי ודודה שלי סיפרו שבתור תינוקת הייתי שרה לעצמי בלול ומאוחר יותר בגן - הייתי שרה וגונבת לכולם את הפוקוס. אחרי כן, זה כמובן המשיך לבית הספר למוזיקה, אחר כך התפתחתי, נכנסתי לאולפן, התחלתי לעבוד על שירים, לכתוב ולהלחין שירים, הרגשתי שאני בשלה ומוכנה - ולכן באתי ל'כוכב הבא'".

ועדיין, למרות הכול, את רק בת 16. זה לא צעיר מדי?

"אני באמת חושבת שבגלל הניסיון שיש לי של השנים האלה, אני מרגישה מוכנה ואני מאד רוצה את זה. יש לי את הקהל שלי, אני כבר עובדת - ובמרץ יוצא לי אלבום חדש ומופע בכורה ואני מרגישה שזה הזמן שלי. לא יכולתי לחכות עוד".

אם לא תנצחי בכוכב הבא, מה את מתכננת לעשות?

"קודם כל יש לי אלבום שהוא כבר כמעט מוכן ומופע בכורה. וכמובן במקביל יש לי בגרויות ומבחנים שאני חייבת לעשות ולהשלים. יש לי פער גדול לנסות ולהשלים. העובדה שהגעתי לגמר הכוכב הבא היא ניצחון בפני עצמו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
"אנשים חושבים שעודף משקל גורם לילד להיות בודד ודחוי ולחוות הצקות, אבל אצל אחותי זה לא פקטור. בתור ילדה לא הייתי מקובלת כמו שהיא מקובלת. היא מלכה וזה מדהים כי יש לה אישיות כובשת"

איך זה לגור בכפר בלום בימים אלה של מלחמה?

"הסיטואציה הזו היא קצת הזויה. יש דיסוננס בין הצילומים ל'כוכב הבא' שהכול שם נורא זוהר וכיפי - לבין המציאות שבחוץ. לחזור הביתה אחרי יום צילומים זו תחושה מוזרה. אנחנו נמצאים קילומטר בלבד מהאזור שפונה לגמרי. הייתה נפילה לא מזמן ליד הבית שלי. שמענו בום מטורף. זה מרגיש כמו שדה קרב".

ואיך את מתמודדת עם הדיסוננס הזה שאת מדברת עליו?

"כמו כולם. זה קשה, זה מפחיד. לפעמים אני קצת קשה עם עצמי. הצילומים של 'הכוכב הבא' הם בועה. אני חוזרת לצפון, וכל המצב נוחת עליי. מצד שני, אני מאוד שמחה להיות נציגה של הצפון, ובעיקר של אלו שלא פונו, כדי שאוכל להעלות לסדר היום את מה שאנחנו עוברים שם".

אבא שלך גם הפך לכוכב לא קטן בזכות התוכנית. מה שלומו בימים אלו?

"אבא בסדר גמור. הוא לא עובד כי המלון סגור אז הוא בבית, מבואס מהמצב (אביה של מיקה, ארז משה, הוא מנכ"ל מלון גליליון - נ"י). אז בינתיים הוא וכל המשפחה שלי מלווים אותי. זו נקודת אור בכל התקופה הזאת".

ואח שלך בדיוק התגייס לצבא לא מזמן.

"הוא עכשיו סיים הכשרה ועוד שבוע-שבועיים הוא אמור להיכנס לעזה. אבל הוא בוודאות יגיע לראות אותי בגמר אז אני ממש שמחה על זה".

באחת התוכניות האחרונות גם דיברת על הקשר שלך עם אחותך הקטנה שוהם.

"היא בת תשע והיא נקודת החולשה שלי. היא הדבר הכי חשוב לי בעולם והיא הדבר שאני הכי דואגת לו. למרות שהיא אחות קטנה שלי, היא גם גב בשבילי, היא עוגן. היא תומכת בי המון, יש לי המון שיחות איתה שאני זו שיוצאת מהן מחוזקת. דיברתי על עודף המשקל שלה מתוך הבנה שכולם רואים את זה בטלוויזיה. היה לי חשוב להראות שזה לא פקטור אצלה בכלל. אנשים חושבים שעודף משקל גורם לילד להיות בודד ודחוי ולחוות הצקות, אבל אצלה זה לא פקטור. בתור ילדה לא הייתי מקובלת כמו שהיא מקובלת. היא מלכה וזה מדהים כי יש לה אישיות כובשת".

איזו מוזיקה את שומעת בבית?

"אני שומעת הרבה מוזיקה באנגלית. טיילור סוויפט היא הזמרת האהובה עלי בעולם".

ובעברית?

"אני מתה על אביתר בנאי, עידן רייכל, יסמין מועלם, אושר כהן".

עם יד על הלב - היו חברות שהתרחקו ממך בגלל ההצלחה שלך?

"אני בתקופה של המון עשייה שקשורה במוזיקה ולכן עכשיו פחות יוצא לי לראות אותן. אבל הן באמת מבינות את הסיטואציה והן תומכות בי. גם אם אני לא אדבר איתן שבוע שלם, הן יתמכו בי ויהיו איתי. הן הכי מפרגנות בעולם".

ומנגד - יש כאלה שפתאום מתקרבות בגלל ההצלחה שלך?

"יש לי את ה-4-5 החברות הקרובות שלי שבלי קשר לפרסום הן חברות מאד טובות שלי. אני מאמינה שיש כאלה שמנסים להתקרב אליי בגלל ההצלחה אבל זה לא מפריע לי".

מיקה משה הכוכב הבא 2024. שי פרנקו,
"יצאתי מבולבלת". מיקה משה/שי פרנקו
"באודישן הראשון שלי קיבלתי אדום מאסף וזו הייתה למעשה הפעם הראשונה שעמדתי במעמד הזה ששופטים אותי. זה היה קשה ויצאתי מאוד מבולבלת מהאודישן. חשבתי שאולי עשיתי טעות שבאתי"

מאיפה נולד הביצוע המרגש שלך ל"נגמר" של עידן עמדי?

"הרעיון נולד לפני כמה שבועות. הלכתי להופיע מול חיילים שנפצעו בעזה והם ביקשו שאשיר את השיר הזה. העליתי את הביצוע לרשתות החברתיות ואנשים נורא התרגשו, אז חיכיתי להזדמנות לשיר את זה".

עידן עצמו הגיב?

"לא קיבלתי תגובה מעידן. בלב אני מקווה שהוא ראה את זה".

אריק סיני התחרה לצדכם ב'כוכב הבא' והוא היה משמעותית מבוגר מכולכם ועם ניסיון אדיר. מה חשבת על ההשתתפות שלו בתוכנית?

"אריק לא רק זמר מדהים אלא גם בן אדם מדהים. יצא לי לדבר איתו והוא ממש התעניין בי. הוא אדם טוב ואני מרגישה שהייתה לי זכות להיות איתו באיזושהי תחרות. זה היה על סף הלא ייאמן שאני נמצאת במעמד כזה לצדו".

את לא חושבת שזה גם קצת עצוב שזמר במעמדו צריך להשתתף בריאליטי כדי לחזור לאור הזרקורים?

"לא, אני לא חושבת שזה עצוב. הוא עשה את זה בצורה הכי טובה שיש. הכול קרה כמו שצריך לקרות. לדעתי הוא עשה לעצמו כבוד ענק. אני חושבת שהוא עשה את זה בצורה נכונה".

מה חשבת על השופטים?

"הם היו מאוד חמודים והם מאוד רצו בהצלחתנו".

למי התחברת בעיקר?

"לכולם. גם אלו שנתנו לי ביקורת בנו אותי".
.
לא היה שום דבר שאמרו השופטים שפגע בך? נשמע לא הגיוני.

"היו הרבה פעמים שנתנו ביקורת אבל זו התוכנית בסוף. באודישן הראשון שלי קיבלתי אדום מאסף וזו הייתה למעשה הפעם הראשונה שעמדתי במעמד הזה ששופטים אותי. זה היה קשה ויצאתי מאוד מבולבלת מהאודישן. חשבתי שאולי עשיתי טעות שבאתי. הם דיברו גם על הגיל שלי ואמרו שאני צעירה מדי. הם התלבטו לגביי ואז גם אני התחלתי להתלבט. אני שמחה שהצלחתי להתאפס על עצמי ולהביא את עצמי. מבחינתי ניצחתי".

מיקה משה

מיקה משה הכוכב הבא 2024. באדיבות בוקינג פלוס,
מיקה משה הכוכב הבא 2024/באדיבות בוקינג פלוס
מיקה משה הכוכב הבא 2024. באדיבות בוקינג פלוס,
מיקה משה הכוכב הבא 2024/באדיבות בוקינג פלוס
"כן שפיץ לא שפיץ, אני לא יודעת, אבל אני לא סתם בוחרת לעשות מה שאני בוחרת. אני מאוד שלמה עם הביצועים שלי"

את ושאר המתמודדות מצליחות באמת לשמור על חברות מאחורי הקלעים? זה נשמע ממש לא אמין.

"החוויה שאנחנו עוברים היא כל כך קיצונית שזה מה שמחבר בינינו. ברור שהתחרות קיימת אבל רק אנחנו יודעים מה אנחנו עוברים. הן היחידות כרגע שיכולות להזדהות איתי. זה החלק שהכי מחבר בינינו. החוויה מטלטלת ורק אנחנו יכולים להבין אחת את השנייה".

אין שום רגש טבעי של קנאה?

"לא. תמיד יש קנאה במקצוע הזה ואני מספיק זמן במקצוע הזה, אבל שאר המתמודדות והמתמודדים בכוכב הבא הפכו למשפחה שלי. רק אנחנו יודעים מה עברנו".

את עדיין בתיכון. איך מצליחים לשלב גם 'הכוכב הבא' וגם לימודים?

"עכשיו קשה לי לשלב כי אנחנו בהכנות של התוכנית אז אני עסוקה רק בזה. אני לא מגיעה ללימודים אבל המנהלת והמורים מעורבים בסיפור הזה ומאוד תומכים בי. אני מאמינה שברגע שזה יסתיים, הם יעזרו לי להשלים את הכול כי זה חשוב".

אם לא תזכי השנה ב'כוכב הבא', את חושבת שתנסי בשנים הבאות?

"אי אפשר לדעת. זה יכול לגמרי לקרות כי אירוויזיון זה חלום שלי".

מה היית רוצה לקחת מכל אחד משאר המשתתפים בגמר 'הכוכב הבא' לצדך - עדן גולן, אור כהן ודור שמעון?

"מעדן גולן הייתי רוצה לקחת את המקצועיות. היא מאוד יודעת מה היא עושה. מאור כהן הייתי רוצה לקחת את היצירתיות כי יש לה בחירות מקוריות. מדור הייתי רוצה לקחת את הביטחון כי הוא לא רואה אף אחד ממטר וזה קצת חסר לי. הוא גם ווקאליסט ענק".

מה את זוכרת מהחוויה של בית ספר למוזיקה, שם התגלית?

"הייתי בת 12. אני זוכרת רק דברים טובים משם. הייתי מאד תמימה, עם המון רצון והתרגשות והוקרת תודה על זה שאני משתתפת בתוכנית. לא שינה לי אם אגיע לגמר או לא. עצם ההשתתפות שלי שם והמפגש שלי עם שופטים שאני מעריצה, זה היה בשבילי הניצחון".

הייתה עליך ביקורת שאת לא מביאה שפיץ, שאת לא הולכת עד הסוף. הבנת את הביקורת?

"גם אסף אמר לי את זה ונראה לי שגם איתי לוי ציפה ממני לפתוח יותר ויותר מבערים. הוא גם שאל אותי אם זה קיים אצלי. הסברתי לו שאני יכולה אבל בכוונה אני הולכת על יותר קטן כי זה מה שמייחד אותי. כן שפיץ לא שפיץ, אני לא יודעת, אבל אני לא סתם בוחרת לעשות מה שאני בוחרת. אני מאוד שלמה עם הביצועים שלי".

אבל את מבינה שפתיחת מבערים והליכה עד הסוף היא זו שמביאה בסופו של דבר הצבעות של הקהל בבית?

"אני מאוד נאמנה לעצמי ולמה שאני טובה בו. אני גאה בבחירות שלי ואני לא מנסה להשיג את הקולות מהבית. אני מקווה שיתחברו כמובן אבל לא עושה משהו כדי לרצות מישהו. אני שלמה מאוד עם מה שאני עושה".

"הכוכב הבא", 2 בדצמבר 2023. קשת 12, צילום מסך, עיבוד תמונה
כבוד. אריק סיני/עיבוד תמונה, קשת 12, צילום מסך
"באודישן הראשון שלי השופטים אמרו שהם חושבים שאני צעירה מדי אבל אחרי שהם ראו את הביצועים שלי הם שינו את הדעה שלהם. אני מרגישה שלקהל דווקא קל להתחבר אליי בגלל הגיל שלי ולכן זה היתרון שלי דווקא"

את הוצאת שיר עם מירי מסיקה שמאוד הצליח. איך היה לך לעבוד איתה?

"נוצר בינינו קשר מאוד לבבי. אני אוהבת אותה מאוד. צברתי ניסיון בין השאר בזכותה ואני מודה לה מאוד על מה שהיא עשתה לי. היא גם לא מפסיקה לפרגן לי".

איזה חלום בא לך להגשים?

"להמשיך להופיע, להוציא מוזיקה ושאנשים יקשיבו לי".

חשבתי שתגידי 'דואט עם שלמה ארצי'.

"וואו, זה חלום ממש רציני".

אלה לי להב התפרסמה בגיל שלך ב'כוכב הבא' וסיפרה שזה עשה לה רע מאוד מבחינה נפשית. איך את מתמודדת עם הבום הזה?

"זה לא ממש בום עבורי. מאז 'בית ספר למוזיקה', חוויתי פריים טיים ועבדתי והופעתי. נכון שעכשיו זה מטורף לגמרי מבחינת החשיפה אבל הייתה לי הבנה לפני כן מה המשמעות של זה. אני מרגישה שזה רק הולך וגדל ועכשיו זה רק עושה לי טוב".

מתי את מרגישה שהגיל הצעיר שלך הוא מגבלה ומתי יתרון?

"באודישן הראשון שלי השופטים אמרו שהם חושבים שאני צעירה מדי אבל אחרי שהם ראו את הביצועים שלי הם שינו את הדעה שלהם. הגיל שלי הוא מגבלה כשאני צריכה להשלים לימודים ולשלב בין הדברים. אני מרגישה שלקהל דווקא קל להתחבר אליי בגלל הגיל שלי ולכן זה היתרון שלי דווקא".

את כבר כמה שנים בתעשייה. זלזלו בך על רקע הגיל הצעיר שלך?

"אף פעם לא הרגשתי שזלזלו בי אבל לפעמים יש אנשים שלא מכירים אותי ולא רוצים לעבוד עם ילדה. אחרי שהם פוגשים אותי הם משנים את דעתם והם רוצים לעבוד איתי. מה שכן, אני חושבת שצריך יותר נשים במוזיקה הישראלית".

אין מספיק נשים במוזיקה בארץ?

"תמיד אפשר עוד נשים ואני הכי בעד. הן הכי מוכשרות וזה חשוב לי שיהיו עוד יותר נשים. אני עובדת עם מאי ספדיה, הודיה חיוט, אני מתה על הכוח הנשי הזה. זה מוציא יצירות מופלאות".

את משיקה אלבום חדש עוד חודש וחצי. מה צפוי בו?

"האלבום הזה הוא בעצם סיכום של ה-3-4 שנים מאז שסיימתי 'בית ספר למוזיקה'. השירים מאוד מדברים אותי. אני מאוד גאה ומאוד מתרגשת להוציא אותו. הוא משלב גם את השירים שיצרתי לפני 3 שנים וגם שירים מעכשיו".

מלחיץ להוציא אלבום בתקופה כזו?

"כן, אבל השירים פתאום מקבלים משמעות אחרת. זה מרגש".

  • עוד באותו נושא:
  • הכוכב הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully