וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הלהקה הישראלית שנעצרו בתאילנד לא הורשו לחזור לארץ, חשש שיוסגרו לרוסיה

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 17:40

דרמה: ארבעת האזרחים הישראלים שנעצרו בתאילנד בטענה שהופיעו במדינה בלי אישור היו אמורים לעלות על מטוס ולחזור לישראל, אלא שבגלל לחץ רוסי - הוחלט ברגע האחרון להשאיר אותם במעצר בתאילנד. החשש: יוסגרו לרוסיה

מתקפת טילים רוסית על קייב/טלגרם

ארבעת חבריה הישראלים של להקת הרוק הרוסית "בי־2" העצורים בתאילנד נותרו במדינה ולא חזרו לישראל, בשל לחץ של רוסיה. בישראל חוששים כי בתאילנד ייענו לדרישה הרוסית להסגירם בשל התנגדותם למלחמה באוקראינה.

הם, ושלושת חבריה הנוספים של הלהקה, נעצרו בשבוע שעבר באי פוקט, בטענה שהופיעו ללא אישורי עבודה. כל אחד מהם נקנס בכ-95 דולר והם היו אמורים להיות מגורשים מהמדינה, אך מאז הועברו למתקן הגירה באזור בנגקוק הבירה כשלא ברור מה יעלה בגורלם. הם סירבו לפגוש את הקונסול הרוסי, ומאז בוטלה ההחלטה לגרש אותם, כולל את מי שמחזיק באזרחות ישראלית אל ישראל.

הלהקה נוסדה ב-1988 בבלארוס, שהייתה אז חלק מברית המועצות, והפכה לאחת מלהקות הרוק הפופולריות ביותר בקרב דוברי רוסית. שני מייסדי הלהקה הם ישראלים - איגור בורטניק ואלכסנדר אומן. בורטניק אף הוכנס במאי האחרון לרשימת "הסוכנים הזרים" של משרד המשפטים של רוסיה, אף שהוא יליד בלארוס ואינו אזרח המדינה.

להקת הרוק הרוסית Bi-2, מוסקבה, 15 בפברואר 2018. Reactor691, Creative Commons
סומנו על ידי הקרמלין. להקת "בי־2"/Creative Commons, Reactor691

חברם, הפזמונאי איגור רובינשטיין, שדיווח על מעצרם למשרד החוץ, איבד אז את הקשר איתם ומאז הוא מתנהל דרך שני עורכי דין מקומיים שנשכרו עבורם בתאילנד. "אפשר לציין לטובה את הטיפול של משרד החוץ הישראלי. המחלקה לישראלים בחו"ל עושה עבודה נפלאה", אמר לוואלה!תרבות. "זה אירוע פוליטי מובהק. זה אירוע שהיד המכוונת שלו היא אותה יד שמפזרת רעל ורוע בכל רחבי העולם. זו עוד חזית קטנה אבל מאד חשובה וצר לי על החברים שלי שנקלעו לחזית הזו. אבל כמו בכל החזיתות -הטוב ינצח את הרע ואנחנו ננצח".

הוא קרא למעריצי הלהקה, "להיות ערים למה שקורה איתם, לשתף עדכונים בנושא כי אין הרבה מידע". עוד אמר, "צריך להתאזר בסבלנות וצריך הרבה סבלנות. יש מגעים ויש מאמצים, גם מצד ישראל וגם מצד מדינות אחרות וגורמים אחרים בעולם, גם של מוזיקאים חשובים בעולם". הוא ביקש "לא להמציא כותרות ולא לרוץ אחרי כותרות מומצאות. מישהו חשב שאפשר לתרגם את האופטימיות הפנימית שלו לכותרת בעיתון והוא הטעה הרבה אנשים ואכזב הרבה אנשים בהם אוהדים ובעיקר משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully