וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת מחזות הזמר צ'יטה ריברה ("סיפור הפרברים") הלכה לעולמה בגיל 91

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 23:19

לאורך הקריירה המפוארת שלה, ריברה גילמה תפקידים איקוניים כמו אניטה במחזמר "סיפור הפרברים" והפושעת וולמה קלי במחזמר "שיקגו"

צ'יטה ריברה. יוטיוב, צילום מסך
ריברה/צילום מסך, יוטיוב

אגדת מחזות הזמר, השחקנית, הזמרת והרקדנית צ'יטה ריברה, הלכה לעולמה בגיל 91. ריברה זכתה לתהילה בין היתר בזכות תפקידים איקוניים כאניטה הפורטו-ריקנית במופע "סיפור הפרברים" (שאחר כך גילמה ריטה מורנו בהפקה הקולנועית המצליחה), והרוצחת הזוהרת וולמה קלי במחזמר "שיקגו". לימים היא הופיעה גם בתפקיד קטן בסרט המצליח על פיו שנעשה ב-2002.

ריברה, שנולדה בשם דולורס קונצ'יטה פיגרואה דל ריברו, זכתה להוקרה על תרומתה הרבה לתיאטרון האמריקני, בקריירה שהתפרסמה על פני יותר מחצי מאה. בשנת 1953 זכתה בתפקיד בסרט "קרא לי מאדאם". לאחר מכן קיבלה תפקידים נוספים בהצגות בברודוויי כגון "ברנשים וחתיכות" ו"קאן קאן". בשנת 1957 ריברה זכתה בתפקיד שהוביל לפריצתה, התפקיד של אניטה, אחותה הבוגרת של מאריה, בגרסת הבמה המקורית של "סיפור הפרברים" - שם שרה בין היתר את השיר המפורסם "אמריקה". שנה לאחר מכן כיכבה בבכורה הבינלאומית של "סיפור הפרברים" בווסט-אנד של לונדון.

בשנת 1984 ריברה זכתה בטוני הראשון שלה עבור התפקיד הראשי שלה במחזה "The Rink". ב-1993 ריברה זכתה בפרס טוני נוסף על תפקיד ב"נשיקת אשת העכביש". ב-2009 ברק אובמה העניק לה את מדליית החירות הנשיאותית. ב-2018 היא זכתה בפרס טוני מיוחד על הישגיה בחיים.

היא הותירה אחריה בת אחת, ליסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully