וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יוסגרו לרוסיה: חברי הלהקה הישראלית שנעצרו בתאילנד - בדרכם לישראל

31.1.2024 / 20:21

ששת חברי להקת הרוק הרוסית "בי־2", בהם שלושה ישראלים, שנעצרו באי פוקט לפני מספר ימים בטענה שהופיעו ללא אישורי עבודה, שוחררו הערב - ועושים דרכם בטיסה לארץ בשעה זו. זאת בעקבות פעילות משרד החוץ ושגרירות ישראל בתאילנד

מתקפת טילים רוסית על קייב/טלגרם

שלושת חבריה הישראליים של להקת הרוק הרוסית "בי־2" ושלושת חבריה הנוספים, שנעצרו בתאילנד לפני מספר ימים, שוחררו הערב (רביעי) - ועושים דרכם בטיסה לארץ בשעה זו. זאת בעקבות פעילות משרד החוץ ושגרירות ישראל בתאילנד. חברי הלהקה מצטרפים לאזרח הישראלי ששב מוקדם יותר הבוקר מתאילנד.

אגף אסיה והפסיפיק במשרד החוץ והמחלקה לישראלים בחו"ל עמדו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בארץ, עם שגרירת ישראל בתאילנד, אורנה שגיב, ועם קונסול ישראל בתאילנד, אלי סנה, שליוו את חברי הקבוצה העצורים עד לעלייתם למטוס, חזרה לישראל. שר החוץ, ישראל כ"ץ, מסר: "שמח שהצלחנו, באמצעות עבודה דיפלומטית חכמה ומאומצת, לשחרר את האזרחים הישראלים שנעצרו בתאילנד, יחד עם חבריהם ללהקה בעלי האזרחות הזרה. כולם עלו למטוס ארצה ושלומם טוב. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

שלושת חבריה הישראלים של הלהקה ושלושת חבריה הנוספים נעצרו בשבוע שעבר באי פוקט שבתאילנד, בטענה שהופיעו ללא אישורי עבודה. כל אחד מהם נקנס בכ-95 דולר והם היו אמורים להיות מגורשים מהמדינה. לאחר מכן הועברו למתקן הגירה באזור בנגקוק הבירה. הם סירבו לפגוש את הקונסול הרוסי. בהמשך בוטלה ההחלטה לגרש אותם, כולל את מי שמחזיק באזרחות ישראלית אל ישראל. הם נותרו במדינה ולא חזרו לארץ בשל לחץ של רוסיה. בישראל חששו אתמול כי בתאילנד ייענו לדרישה הרוסית להסגירם בשל התנגדותם למלחמה באוקראינה.

הלהקה נוסדה ב-1988 בבלארוס, שהייתה אז חלק מברית המועצות, והפכה לאחת מלהקות הרוק הפופולריות ביותר בקרב דוברי רוסית. שני מייסדי הלהקה הם ישראלים - איגור בורטניק ואלכסנדר אומן. בורטניק אף הוכנס במאי האחרון לרשימת "הסוכנים הזרים" של משרד המשפטים של רוסיה, אף שהוא יליד בלארוס ואינו אזרח המדינה.

להקת הרוק הרוסית Bi-2, מוסקבה, 15 בפברואר 2018. Reactor691, Creative Commons
סומנו על ידי הקרמלין. להקת "בי־2"/Creative Commons, Reactor691

חברם, הפזמונאי איגור רובינשטיין, שדיווח על מעצרם למשרד החוץ, איבד אז את הקשר איתם ומאז הוא מתנהל דרך שני עורכי דין מקומיים שנשכרו עבורם בתאילנד. "אפשר לציין לטובה את הטיפול של משרד החוץ הישראלי. המחלקה לישראלים בחו"ל עושה עבודה נפלאה", אמר לוואלה!תרבות. "זה אירוע פוליטי מובהק. זה אירוע שהיד המכוונת שלו היא אותה יד שמפזרת רעל ורוע בכל רחבי העולם. זו עוד חזית קטנה אבל מאד חשובה וצר לי על החברים שלי שנקלעו לחזית הזו. אבל כמו בכל החזיתות -הטוב ינצח את הרע ואנחנו ננצח".

הוא קרא למעריצי הלהקה, "להיות ערים למה שקורה איתם, לשתף עדכונים בנושא כי אין הרבה מידע". עוד אמר, "צריך להתאזר בסבלנות וצריך הרבה סבלנות. יש מגעים ויש מאמצים, גם מצד ישראל וגם מצד מדינות אחרות וגורמים אחרים בעולם, גם של מוזיקאים חשובים בעולם". הוא ביקש "לא להמציא כותרות ולא לרוץ אחרי כותרות מומצאות. מישהו חשב שאפשר לתרגם את האופטימיות הפנימית שלו לכותרת בעיתון והוא הטעה הרבה אנשים ואכזב הרבה אנשים בהם אוהדים ובעיקר משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully