וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש לשמוע אותו: הזמר האיראני ששר את "חורשת האפליקטוס"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 14:13

דארה, זמר איראני המתגורר כיום בלוס אנג'לס שבארצות הברית, הפתיע את 560 אלף עוקביו באינסטגרם כשפרסם ביצוע בעברית מושלמת נטולת מבטא לקלאסיקה של נעמי שמר. צפו

דארה, זמר איראני המתגורר כיום בלוס אנג'לס שבארצות הברית, הפתיע את 560 אלף עוקביו באינסטגרם כשפרסם ביצוע חדש ובעברית מושלמת נטולת כל מבטא, לקלאסיקה שנעמי שמר כתבה והלחינה "חורשת האקליפטוס". את דארה מלווה נגן פסנתר ולצד פרסום השיר באינסטגרם הוא צירף גם מספר האשטגים כגון "עם ישראל חי", "שלום", "ישראל", "ישראלים". בדברי ההסבר שלו הוא כתב: "זה קאבר שלי לשיר 'חורשת האקליפטוס' שנכתב על ידי המלחינה והכותבת הענקית נעמי שמר".

גולשים רבים, ביניהם גם ישראלים, הודו לדארה על הביצוע היפהפה ורבים ראו בו תמיכה בישראל: "תודה לך על התמיכה. אתה שר יפהפה!", "בראבו על השיר הזה ותודה לך על המסר לשלום", "הביצוע הכי יפה שראיתי לשיר הזה".

בשנת 1966 שרה נעמי שמר את השיר עם להקת הבנות "האחיות שמר". והקלטת השיר נגנזה עם שאר הקלטות הלהקה. רק ב-1968 התפרסם השיר בביצועו של צוות הווי הנח"ל, בתוכניתו "כמה טוב", כדואט של אופירה גלוסקא וצילה דגן. נגן האקורדיון של קטע הפתיחה בביצוע המוכר של צוות הווי הנח"ל הוא ראובן צומן, חבר הצוות. בהמשך בוצע השיר על ידי אמנים רבים נוספים, ועל פי נתוני אקו"ם יש לו מעל ל-120 גרסאות שונות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully