וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הגראמי במחווה מרגשת לקורבנות פסטיבל נובה: "מוזיקה חייבת להיות תמיד המרחב הבטוח שלנו"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 14:40

המפיק הארווי מייסון ג'וניור עלה לבמה כדי להפיץ מסר מאחד של מוזיקה, העומד בניגוד לטבח הברברי שביצעו מחבלי חמאס במבלים הישראלים בפסטיבל נובה שבנגב. מתחת לבמה ניגנה רביעיית מיתרים המורכבת מישראלים ופלסטינים לשעבר

לקראת סוף טקס הגראמי, שנערך הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס, עלה לבמה המפיק הארווי מייסון ג'וניור, מנכ"ל האקדמיה להקלטות שאחראית על פרסי הגראמי, עם מחווה מרגשת לקורבנות הטבח של חמאס בפסטיבל נובה.

"מוזיקה חייבת להיות תמיד המרחב הבטוח שלנו", אמר. "כאשר הדבר הזה מופר, הוא פוגע בלב של מי שאנחנו. הרגשנו את זה באולם הקונצרטים בטקלאן בפריז. הרגשנו את זה במנצ'סטר ארנה באנגליה. הרגשנו את זה בפסטיבל המוזיקה Route 91 Harvest בלאס וגאס. וב-7 באוקטובר, הרגשנו ששוב כששמענו את החדשות הטרגיות מפסטיבל המוזיקה 'סופרנובה לאהבה', שלמעלה מ-360 מעריצי מוזיקה איבדו את חייהם, ועוד 40 נחטפו".

"בואו כולנו נסכים שמוזיקה חייבת להישאר הקרקע המשותפת שעליה כולנו עומדים יחד בשלום ובהרמוניה", הוסיף. "מכיוון שמוזיקה תמיד הייתה אחד המחברים הגדולים של האנושות. תחשבו על זה: כל שיר שאנו מכבדים או שומעים הלילה ריגש מישהו, לא משנה מאיפה הוא הגיע או במה האמין. זה חיבר אותם לאחרים שהתרגשו באותו אופן".

טיילור סוויפט השוותה את שיא הזכיות בפרס אלבום השנה: הזוכים בטקס הגראמי 2024

המפיק הארווי מייסון ג'וניור, מנכ"ל האקדמיה להקלטות שאחראית על פרסי הגראמי, עם טיילור סוויפט, טקס הגראמי 2024. Monica Schipper/Getty Images for The Recording Academy, GettyImages
המפיק הארווי מייסון ג'וניור, מנכ"ל האקדמיה להקלטות שאחראית על פרסי הגראמי, עם טיילור סוויפט, טקס הגראמי 2024/GettyImages, Monica Schipper/Getty Images for The Recording Academy

בעוד הוא מדבר ניגנה מתחתיו רביעיית מיתרים, שבשלב הזה מייסון ג'וניור התייחס אליה: "כאינדיבידואלים, הם נשמעים ממש טוב, אבל ביחד, הם משיגים משהו יפה שהם לעולם לא יוכלו לעשות בנפרד", אמר. "המוזיקאים האלה ממוצא פלסטיני, ישראלי וערבי מנגנים כאן ביחד. עכשיו זה הזמן עבורנו, עבור האנושות, לשחק ביחד ולהתאחד באמפתיה ובאהבה".

מטעם מפיקי הנובה נמסר: "אנחנו מודים ומוקירים את יו"ר הגראמי על דבריו המרגשים. אדוני, העולם כולו שמע את דבריך, בשעה שאנשי החושך עסוקים בשכתוב המציאות והאמת. תודה על השימוש בבמת הגראמי החשובה, אל מול העולם כולו, השמעת את קולם של חברינו ואהובינו שאיבדו את חייהם על רחבת הריקודים והבאת לבמה את הקריאה להשבת החטופים.

"קהילת הנובה היא חלק מקהילת המוזיקה הבינלאומית שאכן כפי שהיטבת לתאר, חולקת ערכי אהבה, שלום וכבוד הדדי. קהילת הנובה מייצגת את ערכי עם ישראל ואת כמיהתו לשלום. תודה שסיפרת על פשעם של הנאצים החדשים ושאתה מספר את הסיפור לעולם כולו מול מי החברה הישראלית מתמודדת. אנחנו מודים ומעריכים ומוקירים וכפי שאמרנו: We will dance again".

עוד בוואלה!

טיילור סוויפט השוותה את שיא הזכיות בפרס אלבום השנה: הזוכים בטקס הגראמי 2024

לכתבה המלאה
המשפיענית והיוצרת מונטנה טאקר בשמלה שכולה מחווה לחטופים הישראלים וקורבנות חמאס, על השטיח האדום בטקס הגראמי 2024. Matt Winkelmeyer/Getty Images for The Recording Academy, GettyImages
המשפיענית והיוצרת מונטנה טאקר בשמלה שכולה מחווה לחטופים הישראלים וקורבנות חמאס, על השטיח האדום בטקס הגראמי 2024/GettyImages, Matt Winkelmeyer/Getty Images for The Recording Academy

בקהל היו מספר אמנים וידוענים שענדו את סיכת החטופים, בהם השחקנית ג'יי סמית'-קמרון (ג'רי מ"יורשים") והשחקן ג'ון אורטיז (הנבל ארטורו בראגה מסרטי "מהיר ועצבני"). המחווה הגדולה מכל הייתה של המשפיענית והיוצרת מונטנה טאקר, שיש לה 9 מיליון עוקבים בטיקטוק ו-3.1 מיליון באינסטגרם, ואף הגיעה לביקור הזדהות בישראל בדצמבר האחרון. לטקס היא באה עם שמלה שמעוצבת כולה בדמות סיכת החטופים, שעליה הכיתוב "החזירו אותם הביתה", בתמיכה זועקת בקורבנות הטבח הברברי של החמאס. עוד לפני 7 באוקטובר טאקר, נכדה של ניצולי שואה, ניצלה את הפלטפורמה שלה כדי להסביר ולחנך בנוגע לשואת יהודי אירופה ונגד אנטישמיות.

בתוך כך, כעשרים מפגינים פרו-פלסטינים הפגינו מחוץ לאולם בגשם שוטף בשעה שהמוזמנים הגיעו אל האירוע, ואף חסמו את הכביש כדי למנוע מעבר. המפגינים אף מחו על התקיפות האמריקאית על החותים בתימן. על הבמה, אנני לנוקס הופיעה במהלך הטקס עם ביצוע ל-"Nothing Compares 2 U", שבסופו צעקה "אמנים בעד הפסקת אש! שלום בעולם!".

טקס הגראמי הערוך והמתורגם ישודר הערב (שני) ב-21:00 ביס טיוי דרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully