וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר "הכוכב הבא": עדן גולן ניצחה ותייצג אותנו באירוויזיון 2024

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 8:44

עדן גולן גברה על אור כהן בגמר "הכוכב הבא" ותהיה הנציגה שלנו באירוויזיון 2024 בשבדיה. מיקה משה סיימה במקום השלישי, דור שמעון רביעי. גולן: "דווקא השנה יותר מתמיד אני מתרגשת לייצג את המדינה שלי באירופה. מבטיחה לעשות את המיטב ולהביא את האירוויזיון לישראל"

מיקה משה "לתת ולקחת"/קשת 12

עדן גולן נבחרה לנציגת ישראל לאירוויזיון 2024, אחרי שניצחה הערב (שלישי) בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון". היא גברה על אור כהן שסיימה שנייה, מיקה משה שסיימה שלישית ודור שמעון שסיים רביעי ותשתתף בתחרות שתיערך השנה במאלמו, שבדיה.

"דווקא השנה יותר מתמיד אני מתרגשת לייצג את המדינה שלי באירופה. מבטיחה לעשות את המיטב ולהביא את האירוויזיון לישראל", מסרה גולן, בת 20 מתל אביב.

הערב נפתח במחרוזת של ארבעת המתמודדים שכללה את "Unicorn" של נועה קירל, שייצג את ישראל באירוויזיון בשנה שעברה, ואת "מחוזקים לעולם" של אברהם טל.

בתחילת ההתמודדות, ארבעת המתמודדים יתחלקו לשני זוגות שיתחרו בתוכם. בדו-קרב הראשון ניצחה אור כהן, ששרה את "פרי גנך" של אביבה אבידן (שכתב והלחין יוני רועה), וזכתה ב-82%, את מיקה משה, ששרה את "נערי שובה אליי" של מרגלית צנעני (שכתב והלחין דני שושן) וקיבלה 64%. הביצוע של כהן זכה לציון הגבוה ביותר בשלב זה בגמר חי של "הכוכב הבא" בשנים האחרונות. בדו-קרב השני ניצחה עדן גולן ששרה את "I Have Nothing" של וויטני יוסטון וזכתה ל-79%, אתר דור שמעון, ששר את "הייתי בגן עדן" של שרית חדד (שכתב אהוד מנור והלחין שמעון בוסקילה) וקיבל 64%. בסיום הצבעה של הקהל, דור שמעון הודח מהתחרות, ומיקה משה עלתה לשלישייה הסופית לצד אור כהן ועדן גולן.

בשלב השני של הגמר, מיקה משה שרה ראשונה וביצעה את "בוא" של ריטה (מילים: מירי פיגנבוים לחן: רמי קלינשטיין), בעיבוד הקרוב לגרסת הכיסוי המפורסמת של עברי לידר. אחריה עלתה אור כהן, ששרה את "Crazy" של נארלס בארקלי, ובסוף עדן גולן, שביצעה את "I don't want to miss a thing" של אירוסמית'. לו דור שמעון היה עולה לגמר, הוא היה מבצע את "ואני קורא לך" של אייל גולן.

בסיום הגמר, השופטים והקהל היו תמימי דעים, והציבו את משה במקום השלישי, את כהן במקום השני ואת גולן במקום הראשון.

עדן גולן, מנצחת "הכוכב הבא לאירוויזיון", נציגת ישראל באירוויזיון 2024 במאלמו. רגב זרקה,
תייצג אותנו באירוויזיון. עדן גולן/רגב זרקה

במשדר השתתפה גם נציגת ישראל באירוויזיון 2023, נועה קירל, ששרה את "חי" של עפרה חזה (מילים: אהוד מנור, לחן: אבי טולדנו) - השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 1983. כמחווה לתלבושת המפורסמת של חזה בתחרות בגרמניה, לבשה קירל בגד צהוב שעליו הכיתוב "חי", וביצעה את השיר בעיבוד פופי כשהיא מלווה בכעשרה רקדנים ורקדניות.

התכנית גם אירחה את משפחתו של סגן שאולי גרינגליק, שהתמודד באודישן בתחילת העונה, ונפל בלחימה ברצועת עזה במהלך מלחמת "חרבות ברזל". במהלך הצגת המשפחה חלה תקלה טכנית בשידור, והוא נקטע עבור פרסומת. בהמשך, שודר מחדש הסרטון שהוקדש לו, והמשפחה עלתה שוב על הבמה לביצוע משותף עם קולו של גרינגליק לשיר "בסוף הכול חולף" של עומר אדם, שהותיר את האולם בדמעות.

עוד בוואלה!

מרגש עד דמעות: בני משפחתו של שאולי גרינגליק שרו לזכרו בגמר "הכוכב הבא"

לכתבה המלאה
מתמודדי גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון": אור כהן, מיקה משה, דור שמעון ועדן גולן. רגב זרקה,
רביעיית הגמר/רגב זרקה

תחרות האירוויזיון תיערך בחודש מאי, וכל חלקיה ישודרו בכאן 11. השיר שאיתו גולן תשתתף בתחרות ייבחר בידי ועדה מקצועית מטעם שני הערוצים - כאן וקשת - והוא יוכרז בתחילת חודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully