וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סתום ת'פה!", צרח יוסף חדאד על גיל תמרי. מדהים שחדשות 13 המשיכו את הדיון אחר כך

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 9:30

אחרי עימות סוער בין יוסף חדאד לגיל תמרי בחדשות 13 בנוגע לטיפול רפואי בתינוק בן משפחתו של איסמעיל הניה בישראל, הבהירה נטעלי שם טוב כי התינוק ומשפחתו אינם חשודים בטרור. לא ייאמן שזו משפט שעיתונאית צריכה לומר באולפן

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי בקמפיין למען החטופים לצד פעיל ההסברה יוסף חדאד/צילום: יניב טוכמן

נטעלי שם טוב הייתה אמורה להתחיל להנחות את מהדורת שישי של חדשות 13 "מיד אחרי החגים". ואז הגיעה השבת השחורה ההיא, ב-7 באוקטובר, ואחרי החגים לא הגיעו. ספק אם אי פעם המילים "אחרי החגים" לא יעוררו בנו צמרמורת. וכך, שם טוב השתלבה בערוץ 13 בלי חגיגות מיוחדות. פשוט עיתונאית שבאה לעשות עבודה במקום חדש, בתקופה הכי קשה בתולדות המדינה.

גם אם לא רואים את זה בהכרח בטבלאות הרייטינג, המעבר של נטעלי שם טוב לחדשות 13 עשה לשני הצדדים טוב. הערוץ הרוויח עיתונאית מוצלחת שמזוהה עם המתחרים, היא הרוויחה טייטל יוקרתי. העובדה שצוותה לתכנית יומית משותפת עם אלמוג בוקר בזמן המלחמה התבררה כהברקת ליהוק. מעבר למקצועיות של השניים, והנטייה האותנטית של שניהם לרגשנות - השניים גם מהווים שגרירים גאים של הפריפריה, ואוחזים בטייטל הייחודי "מפונים". בוקר ובני ביתו פונו מזיקים שבעוטף עזה, שם טוב פונתה עם משפחתה מביתה במטולה שבצפון. עליהם אף אחד לא יכול להגיד שהם "עיתונאים מנותקים מהברנז'ה התל אביבית".

לפני יומיים אלמוג בוקר הביא סקופ נאה למהדורה המרכזית של הערוץ: בבית החולים סורוקה בדרום מטפלים בימים אלה בפג בסכנת חיים. תינוק ישראלי בן יומו שנלחם על חייו. למה זה חדשות? בגלל שסבתא של התינוק הזה היא אחות של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה המנוול. לזכותו של אלמוג בוקר, בדיווח הקצר ממילא על האירוע, הוא הדגיש שלוש פעמים את החשיבות שהוא רואה לפרסום הדברים: להראות לעולם כיצד אנחנו הישראלים אנושיים ומוסריים, גם בזמן מלחמה. אנחנו לא כמוהם, המפלצות מעבר לגדר שרוצחים, שורפים וחוטפים תינוקות. אנחנו מטפלים בהם.

אלמוג בוקר. רשת 13, צילום מסך
אלמוג בוקר/צילום מסך, רשת 13

אני בוחר להאמין לאלמוג בוקר שהוא באמת חשב שזה דיווח שצריך להראות בכל העולם כי הוא מוציא אותנו טוב, אבל צריך גם לשאול בכנות: התחרפנו על השכל?! אף רופא לא צריך לקבל טפיחה על השכם על זה שהוא הסכים לתת טיפול רפואי לתינוק. לא מדובר בדילמה מוסרית, כזאת שרופאים ישראלים בהחלט נתקלו בה בעבר, לגבי מתן סיוע רפואי מציל חיים לטרוריסטים שניצלו מפיגוע טרור שהם בעצמם ביצעו, אלא בפאקינג תינוק. במקרה, תינוק ישראלי, בן להורים ישראלים שמעולם לא נחשדו בפעילות לא חוקית. המחשבה כאילו מישהו בעולם צריך להגיד לנו תודה שאנחנו מטפלים בתינוקות (ישראלים!) מוכיחה כמה המלחמה הזאת הוציאה אותנו מאיזון מוסרי.

האייטם באופן טבעי הביא לדיונים ברשתות החברתיות בשאלה בעד ונגד להעניק טיפול רפואי (!) לתינוק (!!) ישראלי (!!!). זה, כזכור, בתגובה לחשיפה שאמורה להוציא אותנו טוב בעולם. כיאה לטלוויזיה המסחרית בישראל, הציוצים המטורפים האלה הפכו לדיון אולפן רציני לחלוטין, בתכנית של אותו אלמוג בוקר ונטעלי שם טוב.

בתחילת הדיון, נראה שכל יושבי האולפן היו אחידים בדעתם שישראל היא מדינה דמוקרטית מערבית וליברלית בה יש לתת טיפול רפואי לתינוקות של אזרחים. אם העולם היה רואה את הדיון, הוא בטח היה ממש גאה בנו. וואלה, עדן גולן, יש עדיין מצב לקחת את האירוויזיון. אלא שטלוויזיה טובה לא עושים מכמה אנשים שמסכימים אחד עם השני (לידיעת החברים בערוץ 14) וצריך תמיד לתת קונטרה. את הקונטרה הזה נתן בגאווה רבה פעיל ההסברה העצמאי יוסף חדאד.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

"הקשבתי לדברים שנאמרו באולפן וזה פשוט מרתיח אותי", הודיע חדאד, שחזר על המנטרה הקבועה לפיה ישראל היא אמנם מדינה דמוקרטית מערבית אבל היא צריכה להתנהל כמו שצריך להתנהל במזרח התיכון (רוצה לומר: להפסיק להיות מדינה דמוקרטית). חדאד הבהיר את התנאי אותו הוא היה מציב לצורך הענקת טיפול רפואי לתינוק בפגייה בסורוקה: שכל אחד מבני משפחתו היה מצהיר שהוא מתנער ומגנה את האח של הסבתא של התינוק. הרי מה זועק יותר "מדינה דמוקרטית" מהתניית סיוע רפואי בתמורה להצהרות ריקות מתוכן?

ומה אם בני משפחתו של התינוק לא יעמדו בתנאים שהציב להם יוסף חדאד? ובכן, אז, לדבריו, "נגמרה החגיגה". לא רק שרופאים שנשבעו להגן על חיי אדם היו נאלצים לתת לפג לגסוס למוות, גם האזרחות של שאר בני המשפחה האבלים הייתה נשללת. מדהים שיש אנשים שעדיין חושבים שהאיש הזה עושה "הסברה" טובה לישראל.

"שטויות במיץ עגבניות", פלט באולפן בתגובה גיל תמרי, דווקא מהעיתונאים היותר מאופקים שעובדים בטלוויזיה המסחרית. כאן כבר חדאד איבד את זה. "תסתום את הפה", הגיב חדאד בהתקף של טירוף, "אתה לא מבין כלום. אתה כלום ושום דבר. תן לי להגיד לך בצורה ברורה, אתה חלש. אתה עדיין ב-6 באוקטובר. אתה תישאר ב-6 באוקטובר. אתה מהאנשים שלא צריך לשמוע אותם, וצריך להחליף אותך. לא יודע מי אתה, לא יודע מה אתה. אני אומר לך בשיא הרצינות אתה בושה וחרפה, תחזור ל-6 באוקטובר".

אלמוג בוקר נאלץ להרגיע את הרוחות, והבהיר לחדאד שהוא לא יכול לדבר ככה לכתבים של הערוץ. בשלב זה ניתן לגיל תמרי להגיב לדברים והוא אמר דברים מאוד קיצוניים על כך שבמדינה דמוקרטית אי אפשר לשלול אזרחות לאנשים בגלל קרבה משפחתית. כאן, ערוץ חדשות רציני וחפץ חיים היה מפסיק את הדיון המיותר מלכתחילה וממשיך לאייטם הבא - אבל כאמור, צפיתי בערוץ 13.

יוסף חדאד גיל תמרי. חדשות 13, צילום מסך
גיל תמרי מתעמת עם יוסף חדאד/צילום מסך, חדשות 13

במקום לקטוע את הדיון האומלל הזה, בוקר ושם טוב החזירו את רשות הדיבור מסיבה לא ברורה ליוסף חדאד, מי שרק לפני רגע התפרץ כאחוז דיבוק על עמיתם לערוץ. חדאד החל ללהג בצורה לא קוהרנטית על אנשים שעדיין לא נתפס אצלם מה קרה ב-7 באוקטובר, ניסה להגיד מה יקרה לתינוק שמטופל כרגע בסורוקה כשהוא יגדל, ואז הפסיק וחתם במשפט: "כן חשוב לטפל בכל אזרחי מדינת ישראל, אבל אזרחים שרוצים ברעתה של המדינה, אזרחים שתומכים בטרור, אנחנו צריכים לשלול להם את האזרחות". תזכורת: מדובר בפג בסכנת חיים. באולפן עוד ניסו להסביר לו שהוא מעליל על אזרחים ישראלים שהם תומכי טרור בלי להציג שום הוכחות, בשלב הזה חדאד הוציא את האוזניה והודיע בדרמטיות: "תמשיכו לריב ביניכם, אני סיימתי".

באולפן החליטה נטעלי שם טוב לסכם "למען הסר ספק, יש הסכמה באולפן שאזרחי ישראל כולם זכאים לטיפול רפואי ואנחנו לא רואים בכל תינוק שנולד כאן, לא משנה מי ההורים שלו, וכנראה גם מי הדוד הרחוק שלו, כחשוד בתמיכה בטרור או ככזה שיצטרף בעתיד לטרור". מדהים שזה משפט שעיתונאית נאלצה להגיד באולפן. אנחנו לא חושדים בתינוקות בתמיכה בטרור!

בשלב הזה אלמוג בוקר ביקש להזכיר שוב את הסיבה שהוא חשף את הידיעה: "הסיפור לא חשוב כאן, הוא חשוב בעולם, כי עדיין יש מי שחושב שאנחנו הבעיה". לא בטוח שעצם הדיון בשאלה "האם צריך לטפל בתינוקות בפגייה?" באולפן חדשות מוציאה אותנו טוב בעולם כמו שהוא חושב.

  • עוד באותו נושא:
  • גיל תמרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully