וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכל האזור מפונה, גם פסטיבל קולנוע דרום ינדוד ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 18:52

בשל המצב, פסטיבל הקולנוע של עוטף עזה יערוך בחודש הבא הקרנות בקהילות המפונים השונות, מאילת ועד חוף הכרמל. בין היתר, הוא יכלול מחוות ליקירי הפסטיבל שנרצחו ב-7 באוקטובר: ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, הבמאי יהב וינר ומעצב הפסקול ליאור וייצמן

"סוס ללא שם" של אסף אסולין. באדיבות פסטיבל קולנוע דרום,
"סוס ללא שם" של אסף אסולין/באדיבות פסטיבל קולנוע דרום

פסטיבל קולנוע דרום הוא אחד מאירועי התרבות המרכזיים בעוטף עזה מדי שנה. המצב השנה, בעקבות טבח 7 באוקטובר, המלחמה שפרצה בעקבותיו ופינוי המוני תושבים מביתם, הוביל לכך שהמהדורה ה-22 שלו תיערך בחודש מרץ במתכונת נודדת, בין קהילות המפונים השונים - מאילת ועד חוף הכרמל.

כך, לצד האירועים המרכזיים הקבועים, יכלול הפסטיבל - שייערך בין התאריכים 27-2 במרץ - אירועי זיכרון ליקירי הפסטיבל שנרצחו - יו"ר מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, הבמאי יהב וינר ומעצב הפסקול ליאור וייצמן - ויעמוד בסימן קריאה להחזרת החטופים משבי חמאס. אירועי הפסטיבל פתוחים ללא תשלום לתושבי העוטף.

הפסטיבל יפתח עם הקרנת טרום-בכורה של הסרט "סוס בלי שם" של אסף אסולין, שתיערך בסינמטק תל אביב. הסרט, שבו מככבים לצד אסולין גם יסמין עיון ("שישו ושמחו") ויואל רוזנקיאר ("הדרך לאילת"), מתאר את "מסעם של גבר ואישה ללא זהות וזיכרון, המוצאים זה את זו בעולם מקביל שכולו מדבר צחיח. החלומות החוזרים בשנתם משקפים להם עולם אחר בו יש להם חיים 'אמיתיים' ומעוררים בהם את הצורך לגלות את זהותם". אירוע הנעילה של הפסטיבל יתקיים בסינמטק שדרות, ובו יוכרזו הזוכים ויתקיים פאנל בנושא מעמדו של הקולנוע הישראלי על רקע המלחמה. האירוע ייערך ללא קהל, אך ישודר בזום לכל מי שירצה להצטרף אליו.

עוד בפסטיבל: תחרות סרטי הביכורים, שתיקרא על שם וינר; תחרות קולנוע קצר; "חשיפה לדרום" - מבחר מיצירות תלמידי בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר לאורך השנים; הקרנות מיוחדות של הסרטים "רק כך אני יכול לראות" של לוי זיני, "העיר הזאת" של עמית אולמן, "הברכה של יאמנה" של אילנית סוויסה ו"ציור מולדת" של טובי ארבל; ועוד אירועים רבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully