וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן המום ממותו של ליאור פרחי: "אדם צנוע עם נשמה ענקית"

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 13:32

אייל גולן ספד לזמר המצליח, שנפטר היום לאחר שלקה בדום לב בגיל 53: "היה לי חבר קרוב שנים רבות. המוזיקה שלך תישאר איתנו, אזכור אותך לנצח". ירון אילן לוואלה! תרבות: "אחד מהיוצרים הטובים שקמו במוזיקה המזרחית. תמיד היה נאמן למוזיקה השורשית"

הזמר ליאור פרחי מדבר בריאיון למהדורת השבת של חדשות 13 על התקופה הקשה בחייו: על התביעה שהגיש נגד הפרויקט של רביבו, על הדיכאון ועל המגורים עם אמו בגיל 50/צילום: רשת 13

הלם בעולם המוזיקה הישראלי עם היוודע דבר מותו של הזמר ליאור פרחי מדום לב בגיל 53 בלבד.

הזמר אייל גולן נפרד מפרחי בחשבון האינסטגרם שלו: "אני המום, כואב ולא מעכל את הבשורה הקשה. ליאור אחי היקר והמוכשר, אבן דרך במוזיקה המזרחית, נפטר הערב והוא רק בן 53. ליאור היה לי חבר קרוב שנים רבות, ליאור ואני עבדנו רבות יחד, ליאור יצר עבורי מספר שירים וביניהם את השיר שהפך 'בשבילך נוצרתי', ליאור איש צנוע עם נשמה ענקית. אני לא מאמין ומעכל שאני כותב עלייך בלשון עבר. תודה לך אחי היקר על המוזיקה, על הקול המרגש שלך, על היצירות המופלאות ועל הטוב והשמחה שהענקת כל חייך. המוזיקה שלך תישאר איתנו, אזכור אותך לנצח בליבי".

המגיש ירון אילן ספד לפרחי בשיחה עם וואלה! תרבות: "אני המום. ליאור הוא אחד מהיוצרים הכי טובים שקמו במוזיקה המזרחית ותמיד היה נאמן למוזיקה השורשית והאמיתית. ליאור ואני מכירים 30 שנים של עבודה משותפת, אינספור פעמים ליאור הופיע בתוכניות השונות שלי וכמובן שגם יצא לנו להופיע על במות שונות יחד. אני פשוט מתקשה לעכל את האבידה הזאת. ליאור מאד יחסר לכולנו בנוף המוזיקה. יהי זכרו ברוך".

ליאור פרחי. רשת 13, צילום מסך
ליאור פרחי/צילום מסך, רשת 13

קובי שמעוני, המוכר כסאבלימינל, שחידש את הלהיט "תיזהר ממנה", ספד לו: "ליאור אחי היקר, היה לי הכבוד, העונג וזכות גדולה לעבוד איתך, היית בן אדם מדהים, זמר ענק ונעים הליכות. כואב לי הלב שאתה כבר לא איתנו, המוזיקה שלך תמשיך להתנגן ולשמח לעד, אני יודע שאתה תעשה להם שמח בגן עדן, אתגעגע אלייך מאוד, אוהב אותך אחי. יהי זכרך ברוך. ת.נ.צ.ב.ה".

הזמר קובי פרץ ספד לפרחי בחשבון האינסטגרם שלו: "נדהמתי לשמוע את הבשורות הקשות על מותו בטרם עת של חברי ליאור פרחי, זמר ענק ואיש מיוחד עם לב זהב. רק לפני שבוע אשתי ענבל וליאור נפגשו בחוג כדורגל של הילדים ודיברו על הא ודא. בחמישי האחרון דיברתי עליך עם רובי לוי חברנו היקר, ובשבת בבית הכנסת דיברתי עליך טובות. אנחנו מכירים שנים רבות ותמיד שמרנו על כבוד ופרגון, התחלנו בתחום בערך באותו הזמן לפני כמעט 30 שנה והופענו יחד המון, עוד מתקופת הסהרה ברעננה. מי ייתן ותנוח על משכבך בשלום. ברוך דיין אמת. ת.נ.צ.ב.ה"

אחיו זבולון אישר לוואלה! תרבות שהוא נמצא היום ללא רוח חיים, לדבריו מת בשנתו. ממשפחתו של פרחי נמסר: "בצער רב, בשוק ותדהמה משפחת פרחי מודיעה על מותו של ליאור פרחי בן 53 היה בלכתו. ליאור היה מאבני הדרך של המוזיקה הישראלית והקדיש את חייו לשימור המוזיקה המזרחית. ליאור נפטר מדום לב, הותיר אחריו משפחה אהובה ושלושה ילדים. הלוויה תתקיים הערב בשעה 21:30 בכפר נחמן רעננה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הקריירה של פרחי, מהזמרים האהובים בזמר הים-תיכוני, החלה בשנות ה-80, כשעוד היה נער. את אלבומו הראשון, "כמו אבן שותקת", הוא הוציא בתחילת 1995, ומאז הקליט עוד כעשרה אלבומים נוספים שזכו להצלחה גדולה. לאורך השנים כתב והלחין שירים לשרית חדד ("ים של אהבה"), אייל גולן ("בשבילך נוצרתי"), זהבה בן ("תגיד לי מותק"), פיני חדד ("חוזר הביתה") ועוד, ושר דואטים עם שלמה גרוניך ויפה ירקוני.

הלהיט המזוהה איתו ביותר הוא "תיזהר ממנה", שיצא בתחילה ב-2005 ואחר כך זכה לחידוש מצליח יחד עם סאבלימינל. ב-2008 הוציא את האלבום "חשמל באוויר". שיר הנושא שכתב יחד עם רמי לב הפך ללהיט. בעשור האחרון הוא הקליט חידוש מצליח מאוד לשיר "שומר החומות", ובכלל הרבה להקליט לאורך השנים גרסאות כיסוי שכו לאהבה רבה. בשנים האחרונות הוא לא הפסיק להקליט, ואת שירו האחרון, הדואט "מילה שלי" יחד עם זוהר יעיש, שחרר לפני כחמישה חודשים בלבד.

פרחי היה גרוש ואב לשלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully