וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן והבמאי אהרון אלמוג הלך לעולמו בגיל 85

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 11:03

איש התיאטרון החל את דרכו בתיאטרון הבימה בשנות ה-60 ולאחר מכן היה ממקימי תיאטרון החאן. הוא השתתף בעשרות הצגות בתיאטראות השונים. הוא הותיר אחריו אישה וילד

אהרון אלמוג. משה שי, פלאש 90
אהרון אלמוג/פלאש 90, משה שי

השחקן ובמאי התיאטרון אהרון אלמוג הלך לעולמו בגיל 85. הוא הותיר אחריו את אשתו השחקנית מרגלית אלמוג ובן אחד.

אלמוג נולד בבולגריה ועלה לישראל ב-1950. לאחר שסיים את הסטודיו הדרמטי של תיאטרון הבימה בתל אביב, השתתף במספר הצגות בתיאטרון, ביניהן "בגדי המלך" של ניסים אלוני, "אירמה לה דוס", "אמיל והבלשים" ו"בראשית". אלמוג גם שיחק בתיאטרון הקאמרי, בין השאר בהצגות "צ'יפס על כל דבר" שביים עודד קוטלר וכן "אורזי מזוודות" ו"יאקיש ופופצ'ה" של חנוך לוין.

אלמוג היה אחד ממקימי תיאטרון החאן ומראשוני שחקניו. ב-1968 שיחק בהצגה "נח" שביים פיליפ דיסקין וב"כך משתעשעת אמי המשוגעת" שביים עודד קוטלר. בהמשך שיחק ב"חד גדיא", "משיח בא, משיח בא", "רוזנקרנץ וגילדרנשטרן", "אגממנון" ו"קדימה בית"ר". בנוסף שיחק בהצגות גם בתיאטרון חיפה ובתיאטרון באר שבע.

לצד משחק, אלמוג גם ביים לא מעט הצגות, ביניהן"תל אביב - ניו יורק - תל אביב" מאת רמי רוזן בתיאטרון החאן, "הפרדס" בהבימה, "תינוקות לילה" מאת א.ב. יהושע בהבימה, "שלוש אחיות" בקאמרי, "שיץ" של חנוך לוין בקאמרי ועוד ועוד. בין השנים 1987-1989 שימש כמנהל האמנותי של המרכז התיאטרוני בנווה צדק, וביים שם את ההצגות "האזרח העומד מעל כל חשד", "החייל הטוב שוויק", "נעורי ורדהל'ה" ו"הירושה".

אלמוג השתתף גם במספר סרטים, ביניהם "מקרה אישה", "הגלולה", "שלום, תפילת הדרך", וכן בתכנית הטלוויזיה הסאטירית "ניקוי ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully