וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי הישראלי גיא נתיב והשחקנית הלן מירן זכו בפרס "יונת הכבוד" על "גולדה"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 8:50

השניים זכו בברלין בפרס "יונת הכבוד של הקולנוע למען השלום" על הסרט "גולדה" בבימויו של נתיב ובכיכוכבה של מירן. הפרס המיוחד הוענק לראשונה השנה על ידי הקרן, על רקע עלייתה של האנטישמיות ברחבי העולם. את הפרס העניקה לשניים ניצולת השואה מרגוט פרידלנדר בת ה-101

טריילר לסרט "גולדה" של גיא נתיב/באדיבות סרטי יונייטד קינג

הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב והשחקנית הבריטית הלן מירן זכו לכבוד עצום בברלין אמש בערב פרסי הגאלה היוקרתי של קרן הקולנוע למען השלום (cinema for peace). השניים זכו בפרס "יונת הכבוד של הקולנוע למען השלום" על הסרט "גולדה" בבימויו של נתיב ובכיכוכבה של מירן.

הפרס המיוחד הוענק לראשונה השנה על ידי הקרן, על רקע עלייתה של האנטישמיות ברחבי העולם בעקבות אירועי 7 באוקטובר. את הפרס העניקה לשניים ניצולת השואה מרגוט פרידלנדר בת ה-101. בין האורחים והאורחות בגאלה בברלין, היו גם הילרי קילנטון ושרון סטון שזכו בפרסים על תרומתן לזכויות אדם ולשלום.

בנאום קבלת פרס השלום אמר גיא נתיב: "לאחר מלחמת יום כיפור הטראומטית התחלפו ממשלות ומנהיגים, ואנואר סאדאת ומנחם בגין חתמו על הסכם שלום היסטורי שחסך אלפי קורבנות. גם הפעם אנחנו רוצים לראות הנהגה ישראלית ופלסטינית חדשה עם חזון ואומץ לעשות שלום היסטורי בין שני העמים".

גיא נתיב הלן מירן ברלין. יחצ,
נתיב ומירן/יחצ
גיא נתיב הלן מירן ברלין. יחצ,
גיא נתיב/יחצ

הסרט "גולדה" גם גרף את הפרס הראשי לקולנוע למען השלום לשנת 2024, אשר באופן יוצא דופן התחלק השנה בין שלושה סרטים: "גולדה" בבימוי של נתיב, נפש אחת (One Life), בבימויו של ג'יימס יוז ואזור העניין (The Zone Of Interest) של הבמאי ג'ונתן גלייזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully