וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס נגד בונו בגלל המחווה שלו לנרצחים בפסטיבל נובה: "לנער אותו מהקרסוליים"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:19

סולן להקת פינק פלויד, שכבר ידוע באמירותיו האנטישמיות, לא אהב את המחווה של בונו על הבמה לנרצחי פסטיבל נובה. "כל מי שמכיר את בונו צריך להרים אותו בקרסוליים ולנער. עד שהוא יפסיק להיות חרא עצום", אמר בריאיון לאל ג'זירה

בונו, פסטיבל ברלין 2023. Andreas Rentz/Getty Images, GettyImages
"שלום עלי אדמות, אנחנו צריכים את זה עכשיו". בונו/GettyImages, Andreas Rentz/Getty Images

רוג'ר ווטרס, שנחשב לאחד הקולות הבולטים נגד ישראל בעולם, שוב מביע את דעתו בנוגע למלחמה בעזה. הפעם על הכוונת, שוב: סולן להקת U2, בונו, שהמחווה שלו לנרצחים בטבח הברברי בפסטיבל נובה לא באה בטוב לסולן להקת פינק פלויד לשעבר.

"כל מי שמכיר את בונו צריך להרים אותו בקרסוליים ולנער. עד שהוא יפסיק להיות חרא עצום", אמר ווטרס בריאיון לרשת החדשות הקטרית אל ג'זירה. "אנחנו חייבים להתחיל להגיד לאנשים האלה, הדעה שלך כל כך מגעילה וכל כך משפילה... לתקוע לישות הציונית. מה שהוא עשה ב'ספרה' בלאס וגאס, שר על מגני דוד, היה אחד הדברים המגעילים ביותר שראיתי בחיי".

ב-9 באוקטובר, בהופעה של להקת U2 באולם הקבוע שלהם בלאס וגאס, שינה סולן הלהקה את חלק ממילות השיר "Pride" כמחווה לנרצחים בפסטיבל ברעים, כחלק ממלחמת הפתע מעזה והפלישה לישראל. "אני רוצה לשיר לאחינו ואחיותינו, שהם עצמם שרו בפסטיבל 'נובה סוכות' בישראל", אמר בונו בפתח השיר. "אנחנו שרים למענם, האנשים שלנו, אנשים כמונו, אנשי מוזיקה, אוהבי כיף, אנשים שאוהבים להתנסות, אנשים משלנו. אנחנו שרים להם".

וכשהגיע אל הבית השלישי בשיר, הוא שינה ושר אותו כך (בתרגום חופשי): "השכם בבוקר, 7 באוקטובר / השמש עולה בשמי המדבר / מגני דוד, הם לקחו את חייכם / הם לא יוכלו לקחת את גאוותכם". לאחר מכן אמר בונו לקהל: "פסטיבל של מוזיקה ושלום. אתם מסוגלים לקלוט מה הבני זונות האלה עשו?".

את דבריו לאל ג'זירה אמר ווטרס עוד לפני התייחסות נוספת של U2 על הבמה לאירועים בישראל ופלסטין. בסרטון חדש שהעלתה הלהקה באינסטגרם אמר בונו: "לראות את מה שהילדים של אברהם עושים זה לזה ברחבי העולם כבר אלף שנים, וגם היום - זה מבלבל. נוצרים, מוסלמים, יהודים. זה מבלבל. לראות את הסבל של הילדים הפלסטינים, אחרי שראינו את הסבל של הילדים הישראלים, זה כמעט יותר מדי. אני מבין כמה מגוחך 'ואהבת לרעך כמוך' נשמע כרגע, אבל זו מצווה אלוהית ולא עצה. קל לומר אבל כמעט בלתי אפשרי לבצע". לאחר מכן החל לשיר את "Peace on Earth".

בצמוד לסרטון באינסטגרם נכתב: "שלום עלי אדמות, אנחנו צריכים את זה עכשיו... הם קוראים שמות ברדיו, האנשים שלעולם לא נזכה להכיר... גל ואיאת, הינד ומילה. החיים שלהם גדולים מכל רעיון גדול".

בנובמבר האחרון, פחות מחודש אחרי 7 באוקטובר, ווטרס הצדיק את הטבח שביצעו מחבלי חמאס בעוטף עזה והקל ראש במספרי הנרצחים שפרסמה ישראל. בריאיון לעיתונאי האמריקני גלן גרינוולד אמר ווטרס: "התגובה הראשונה שלי למתקפה הייתה 'בואו נחכה לראות מה קרה. המחשבה השנייה הייתה 'איך לעזאזל הישראלים לא ידעו שזה הולך לקרות?! הצבא הישראלים לא שמע את הפיצוצים בבסיסים כשחמאס פוצצו את גדר הגבול?! יש בזה משהו מוזר".

כשנשאל על ידי המראיין אם אפשר להצדיק את הטבח של חמאס, ענה ווטרס: "אנחנו לא יודעים בדיוק מה הם עשו. האם זה מוצדק להתנגד לכיבוש? כן, אבל זו אמנת ז'נבה. באופן מוסרי הם חייבים להתנגד לכיבוש שהתחיל בשנת 1967. זו החובה שלהם". על הרג האזרחים הישראלים אמר ווטרס: "כמובן שאני לא בעד זה, אבל זה יצא מפרופורציה, הישראלים המציאו סיפורים על עריפת ראשי תינוקות".

דבריו הובילו לשורת ביטולים במלונות שהיה אמור להתאכסן בהם במסגרת סיבוב ההופעות שלו בדרום אמריקה. מלונות בארגנטינה, אורוגוואי וקולומביה סירבו לארח אותו.

עוד בוואלה!

משפחתו של בריאן ווילסון, מייסד להקת הביץ' בויז, חושפת: הוא סובל מדמנציה

לכתבה המלאה
רוג'ר ווטרס. Jim Dyson/Getty Images, GettyImages
לא מתרשם מטבח ישראלים. רוג'ר ווטרס/GettyImages, Jim Dyson/Getty Images

בנוסף, בסוף ינואר ביטלה חברת התקליטים BMG את החוזה עם ווטרס בעקבות התבטאויותיו האנטישמיות. על פי דיווח ב"וראייטי", החברה הגרמנית - הנחשבת לאחת הגדולות ביותר בעולם - תיפרד מווטרס, מייסד פינק פלויד, בשל התבטאויותיו השנויות במחלוקת כלפי ישראל, אוקראינה וארצות הברית.

החברה חתמה חוזה עם המוזיקאי בשנת 2016 והייתה אמורה לשחרר גרסה מוקלטת חדשה של אלבומה של פינק פלויד משנת 1973 "הצד האפל של הירח" בשנה שעברה, אך המנכ"ל החדש תומאס קוספלד ביטל את העסקה לאחר שנכנס לתפקידו החדש ב-1 ביולי 2023. האלבום ייצא בסופו של דבר דרך חברת Cooking Vinyl הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully