וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני שנחשף בעולם זועמים על השיר שלנו לאירוויזיון: "השם שלו בוטה"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 22:35

שמו של השיר שישראל צפויה לשלוח לאירוויזיון 2024 - "October Rain" - מעורר סערה עוד לפני שנחשף. מעריצים בעולם זועמים על הקונוטציה הפוליטית: "זה כל כך בוטה ושקוף שזה משוגע. איגוד השידור האירופי חייב להטיל וטו על זה אם נשאר לו קצת שכל ישר. זה שפל חדש"

עדן גולן בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, מבצעת גרסת כיסוי לשיר "I don't want to miss a thing" של אירוסמית', 6 בפברואר 2024/קשת 12

שמו של השיר שישראל צפויה לשלוח לאירוויזיון 2024 - "October Rain" - מעורר סערה עוד לפני שנחשף. אתמול כזכור חשף העיתונאי ערן סוויסה כי השיר שכתבו אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר ייקרא "October Rain" תוך שהוא מרפרר כמובן לאירועי 7 באוקטובר, ומעריצי אירוויזיון ברחבי העולם זועמים על כך שישראל צפויה לשלוח שיר עם קונוטציה פוליטית, ששמו בלבד מעיד על כך. המעריצים מזכירים שהשיר "I Don't Want to Put In" של גאורגיה בשנת 2009 לא אושר בגלל רמיזתו העבה לנשיא רוסיה פוטין.

"October Rain. ישראל מתכוונת לשלוח שיר עם השם הזה. זה כל כך בוטה ושקוף שזה משוגע. איגוד השידור האירופי חייב להטיל וטו על זה אם נשאר לו קצת שכל ישר", כתב אחד המעריצים. אחר הוסיף: "האירוויזיון איבד מזמן את היושרה שלו אבל בכך שהם מאפשרים לישראל להיכנס לתחרות בזמן שהיא מבצעת רצח עם בפלסטין עם שיר בשם October Rain זה שפל חדש, אפילו עבורם". צייצנית אחרת כתבה: "לצערי אני בספק אם איגוד השידור האירופי יפסול את השיר. הם בטח יטענו שעדן גולן שרה על מקרה אישי שלה".

אמש זינקה נציגתנו לאירוויזיון עדן גולן בטבלאות ההימורים - לאחר ההודעה של התאגיד על בחירת השיר לאירוויזיון 2024. השיר אמנם נבחר אך טרם נחשף. במקום הראשון בטבלאות ההימורים עדיין נמצאת אוקראינה ובמקום השני - איטליה. איסלנד, שנחשבת למתנגדת קולנית של ישראל באירוויזיון, הידרדרה כבר למקום השישי בטבלאות ההימורים. במקום הרביעי בטבלאות ההימורים נמצאת בריטניה ובמקום החמישי שבדיה שמארחת את האירוויזיון השנה.

עדן גולן. שי פרנקו, יח"צ, עיבוד תמונה
עדן גולן/עיבוד תמונה, שי פרנקו, יח"צ

לפני כמה ימים התקפלה להקת Gåte, שניצחה בקדם-אירוויזיון הנורבגי ושקלה להחרים את התחרות בגלל השתתפות ישראל בצל המלחמה בעזה - והבהירה שתשתתף בתחרות. הלהקה תתחרה באירוויזיון עם השיר "Ulveham" ("עור זאב"), המבוסס על בלדה סקנדינבית מימי הביניים.

בתחילה אמרו חברי הלהקה, שנשאלו על השתתפות ישראל בתחרות, שהם יקחו את הזמן לחשוב על הנושא. היום הם כבר הבהירו אחרת. "כן, אמרנו שאנחנו צריכים קצת זמן כדי להבין שבאמת ניצחנו, היינו זקוקים לזה כדי להפנים ולקחת נשימה. אבל עכשיו אנחנו מוכנים לומר שבחרנו להשתתף", אמרה זמרת ההרכב, גונהילד סונדלי.

עם זאת, הם הדגישו כי הם מתכוונים להשתמש בפלטפורמה כדי להביע את דעתם על המלחמה ולקרוא להפסקת אש, אמרו כי הם מתנגדים להשתתפות ישראל בתחרות, שאותה כינו "בעייתית". "שקלנו ביסודיות ובמשך זמן רב איך להשתמש בקולות שלנו סביב המשבר הזה שהעולם חווה", אמר גיטריסט הלהקה.

גם באירלנד, פינלנד ואיסלנד עלו קולות הקוראים להדיח את ישראל מהתחרות ולהחרים אותה אם היא תשתתף, אך עד כה, לאחר שאיגוד השידור האירופי הבהיר כי ישראל תשתתף באירוע, אף מתחרה לא מימש את איומיו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully