וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "מילים פוליטיות": האירוויזיון שוקל לפסול את השיר הישראלי

21.2.2024 / 15:15

באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקלים לפסול את השיר "אוקטובר ריין" שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, בטענה כי הוא מכיל מילים פוליטיות, כך אושר לוואלה. השר זוהר: "השיר לא פוליטי. זאת שערוריה". בישראל, נכון לשעה זו, לא מתכוונים להחליף את השיר או את מילותיו

עדן גולן בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, מבצעת גרסת כיסוי לשיר "I don't want to miss a thing" של אירוסמית', 6 בפברואר 2024/קשת 12

באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקלים לפסול את השיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשוודיה בביצועה של עדן גולן, "אוקטובר ריין" שמו, בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות, כך אישר לוואלה! תרבות גורם בתעשיית המוזיקה. על השיר חתומים אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר. עם זאת, בישראל נכון לשעה זו לא מתכוונים להחליף את השיר או לשנות מילותיו. מכאן נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".

פנינו לדובר איגוד השידור האירופי בשאלה אם אמנם ה-EBU שוקל לפסול את השיר "October Rain", מה צפוי לקרות בעקבות החלטת תאגיד כאן לא לשנות את המילים ולא להחליף את השיר: האם ישראל תצטרך לפרוש מהתחרות או לשלם קנס? מאיגוד השידור האירופי השיבו: "ה-EBU נמצא כעת בתהליך בדיקה מדוקדקת של המילים, תהליך חסוי מול התאגיד עד להחלטה הסופית. כל גופי השידור צריכים עד ל-11 במרץ להגיש רשמית את השירים שלהם. אם שיר לא יתקבל מכל סיבה שהיא, לגוף השידור תינתן ההזדמנות להגיש שיר חדש או מילים חדשות בהתאם לכללי התחרות".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר בתגובה: "כוונת איגוד השידור האירופי לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון - שערורייתית. השיר של ישראל אותו תבצע עדן גולן הוא שיר מרגש, שמביא לידי ביטוי את רחשי העם והמדינה בימים אלה, ואינו פוליטי. כולנו תקווה שהאירוויזיון יישאר אירוע מוזיקלי ותרבותי ולא זירה פוליטית - שבה המדינות המשתתפות יכולות להביא לבמה את הייחודיות ואת הלאומיות שלהן דרך המוזיקה. אני קורא לאיגוד השידור האירופי להמשיך לפעול באופן מקצועי ונייטרלי, ולא לתת לפוליטיקה להשפיע על האמנות".

עדן גולן. קשת 12, צילום מסך
עדן גולן/צילום מסך, קשת 12

מוקדם יותר השבוע פרסם העיתונאי ערן סוויסה בישראל היום כי שמו של השיר שישראל צפויה לשלוח לאירוויזיון 2024 הוא "October Rain" והדבר עורר סערה עוד לפני שנחשף. השיר מרפרר כמובן לאירועי 7 באוקטובר, ומעריצי אירוויזיון ברחבי העולם זעמו על כך שישראל צפויה לשלוח שיר עם קונוטציה פוליטית, ששמו בלבד מעיד על כך. המעריצים הזכירו שהשיר "I Don't Want to Put In" של גאורגיה בשנת 2009 לא אושר בגלל רמיזתו העבה לנשיא רוסיה פוטין.

"October Rain. ישראל מתכוונת לשלוח שיר עם השם הזה. זה כל כך בוטה ושקוף שזה משוגע. איגוד השידור האירופי חייב להטיל וטו על זה אם נשאר לו קצת שכל ישר", כתב אחד המעריצים. אחר הוסיף: "האירוויזיון איבד מזמן את היושרה שלו אבל בכך שהם מאפשרים לישראל להיכנס לתחרות בזמן שהיא מבצעת רצח עם בפלסטין עם שיר בשם October Rain זה שפל חדש, אפילו עבורם". צייצנית אחרת כתבה: "לצערי אני בספק אם איגוד השידור האירופי יפסול את השיר. הם בטח יטענו שעדן גולן שרה על מקרה אישי שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully