וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדן, גם אנחנו היינו שם": גם טיפקס כמעט נפסלו על שיר אירוויזיון "פוליטי"

21.2.2024 / 17:15

באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקלים לפסול את השיר "אוקטובר ריין" שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, בטענה כי הוא מכיל מילים פוליטיות. לפני 17 שנה השיר Push The Button של טיפקס כמעט נפסל אף הוא בגלל חשש למשמעויות פוליטיות

עדן גולן בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, מבצעת גרסת כיסוי לשיר "I don't want to miss a thing" של אירוסמית', 6 בפברואר 2024/קשת 12

סערת החשש מפסילת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 בשל הטענה שהוא מכיל מילים פוליטית הזכירה מקרה דומה שקרה ללהקת טיפקס אי אז בשנת 2007. השיר Push The Button כמעט נפסל מהתחרות האירופית בשל תלונות על מילים פוליטיות. סולן טיפקס קובי אוז צייץ היום: "עדן גולן - been there done that!".

כזכור, בשנת 2007 אישרו מארגני תחרות האירוויזיון את השתתפות השיר של להקת טיפקס בתחרות לאחר שעתידו של השיר היה מעורפל במשך מספר ימים בעקבות תלונות שעלו על אודות מילות השיר, שמתייחסות לאיום גרעיני ורומזות למאזן האימה ישראל-אירן. לאחר התלבטות בת מספר ימים, הודיע אז איגוד השידור האירופי כי לא ידרוש מאף שיר לשנות את מילותיו.

באותם ימים קיבלו באיגוד השידור האירופי תלונות רבות על השיר של טיפקס, המתייחס לאיום הגרעיני על ישראל. הם פירשו את השיר כשיר מחאה על התוכנית האטומית של אירן, וההצהרות של נשיאה דאז מחמוד אחמדיניג'ד על כך שישראל צריכה להימחק מהמפה.

עדן גולן. קשת 12, צילום מסך
עדן גולן/צילום מסך, קשת 12

כאמור, באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקלים לפסול את השיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשוודיה בביצועה של עדן גולן, "אוקטובר ריין" שמו, בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות, כך אישר לוואלה! תרבות גורם בתעשיית המוזיקה. על השיר חתומים אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר. עם זאת, בישראל נכון לשעה זו לא מתכוונים להחליף את השיר או לשנות מילותיו. מכאן נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר בתגובה: "כוונת איגוד השידור האירופי לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון - שערורייתית. השיר של ישראל אותו תבצע עדן גולן הוא שיר מרגש, שמביא לידי ביטוי את רחשי העם והמדינה בימים אלה, ואינו פוליטי. כולנו תקווה שהאירוויזיון יישאר אירוע מוזיקלי ותרבותי ולא זירה פוליטית - שבה המדינות המשתתפות יכולות להביא לבמה את הייחודיות ואת הלאומיות שלהן דרך המוזיקה. אני קורא לאיגוד השידור האירופי להמשיך לפעול באופן מקצועי ונייטרלי, ולא לתת לפוליטיקה להשפיע על האמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully