וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשאר אוויר לנשום": אלו מילות השיר שנמצא בסכנת פסילה לאירוויזיון

22.2.2024 / 9:00

באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקלים לפסול את השיר "אוקטובר ריין" שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, בטענה כי הוא מכיל מילים פוליטיות. אלו מילות השיר שמעורר סערה

עדן גולן בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, מבצעת גרסת כיסוי לשיר "I don't want to miss a thing" של אירוסמית', 6 בפברואר 2024/קשת 12

השיר והסערה: באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקלים לפסול את השיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשוודיה בביצועה של עדן גולן, "אוקטובר ריין" שמו, בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות. "ישראל היום" פרסם הבוקר (חמישי) את מילות השיר שמעורר סערה ושנטען כלפיו כי מילותיו עוברות על תקנון התחרות. שלוש השורות האחרונות בשיר, שמבוצע בעיקר באנגלית, הן בעברית והן מתארות את מצב אזרחי ישראל בחודשים האחרונים: "לא נשאר אוויר לנשום, אין מקום, אין אותי מיום ליום".

ואלו המילים של חלק מהשיר:

"ערב, הכול שחור ולבן
מי הטיפש שאמר לך שבנים אינם בוכים
שעות על שעות ופרחים
החיים הם לא משחק לפחדנים
בינתיים הזמן עובר
כל יום אני משתגעת
בניסיון להחזיק מעמד
לעולם לא
אני עדיין
אוקטובר של גשם"

שורת הסיום בשיר מתייחסת לנרצחים: "כולים ילדים טובים אחד-אחד".

בישראל נכון לשעה זו לא מתכוונים להחליף את השיר או לשנות מילותיו. מכאן נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".

עדן גולן. קשת 12, צילום מסך
עדן גולן/צילום מסך, קשת 12

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר אמש בתגובה: "כוונת איגוד השידור האירופי לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון - שערורייתית. השיר של ישראל אותו תבצע עדן גולן הוא שיר מרגש, שמביא לידי ביטוי את רחשי העם והמדינה בימים אלה, ואינו פוליטי. כולנו תקווה שהאירוויזיון יישאר אירוע מוזיקלי ותרבותי ולא זירה פוליטית - שבה המדינות המשתתפות יכולות להביא לבמה את הייחודיות ואת הלאומיות שלהן דרך המוזיקה. אני קורא לאיגוד השידור האירופי להמשיך לפעול באופן מקצועי ונייטרלי, ולא לתת לפוליטיקה להשפיע על האמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully