וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהפקת האירוויזיון: "החלטנו לפסול סופית את השיר, הכדור במגרש של התאגיד"

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 20:38

פרסום ראשון: בכיר באיגוד השידור האירופי הבהיר היום בשיחה עם גורם ישראלי כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" הוא יפסל סופית וכי ההחלטה נמצאת כעת בידיים של כאן. אם התאגיד יחליט לא לשנות את המילים או להחליף שיר - ישראל לא תשתתף באירוויזיון

עדן גולן בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, מבצעת גרסת כיסוי לשיר "I don't want to miss a thing" של אירוסמית', 6 בפברואר 2024/קשת 12

פרסום ראשון: בכיר באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) הבהיר היום בשיחה עם גורם ישראלי כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" - השיר יפסל סופית. איגוד השידור האירופי אמר לאותו גורם ישראלי כי ההחלטה אם לשנות את המילים נמצאת כעת בידיים של התאגיד, והבהיר כי אם יחליט לא לשנות - ישראל לא תשתתף באירוויזיון, כך אומר לוואלה הישראלי ששוחח עם הבכיר ב-EBU.

אתמול פורסם כי באיגוד השידור האירופי שוקלים לפסול את השיר, שנוצר על ידי אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר ונבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשוודיה בביצועה של עדן גולן, בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות, וכי בישראל לא מתכוונים להחליף את השיר או לשנות מילותיו. כעת, כאמור, על פי דברי הבכיר באיגוד השידור האירופי, מתברר שהחלטת ה-EBU היא סופית. מוקדם יותר היום העריכו גורמים בתעשיית המוזיקה הישראלית בשיחה עם וואלה! תרבות כי הסיכוי שישראל תשתתף השנה באירוויזיון בשוודיה - נמוך.

בטרם נודע כי ההחלטה של איגוד השידור האירופי סופית, אתמול וואלה! תרבות פנה לדובר איגוד השידור האירופי בשאלה אם אמנם ה-EBU שוקל לפסול את השיר "October Rain", מה צפוי לקרות בעקבות החלטת תאגיד כאן לא לשנות את המילים ולא להחליף את השיר: האם ישראל תצטרך לפרוש מהתחרות או לשלם קנס? מאיגוד השידור האירופי השיבו: "ה-EBU נמצא כעת בתהליך בדיקה מדוקדקת של המילים, תהליך חסוי מול התאגיד עד להחלטה הסופית. כל גופי השידור צריכים עד ל-11 במרץ להגיש רשמית את השירים שלהם. אם שיר לא יתקבל מכל סיבה שהיא, לגוף השידור תינתן ההזדמנות להגיש שיר חדש או מילים חדשות בהתאם לכללי התחרות".

עדן גולן. קשת 12, צילום מסך
עדן גולן/צילום מסך, קשת 12

מוקדם יותר היום (חמישי), שר התרבות והספורט מיקי זוהר שלח מכתב לנשיא איגוד השידור האירופי האמון על האירוויזיון, נואל קוראן, ולסגנו ז'אן פיליפ דה טנדר בבקשה לאשר את השיר הישראלי "גשמי אוקטובר" שנבחר על ידי התאגיד לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון הקרובה.

"כפי שידוע לך, ישראל נמצאת באחת התקופות המורכבות ביותר שלה", כתב השר. "העם שלנו, המורכב ממגוון אמונות ורקעים, חווה את אחת המתקפות הברוטאליות שהיו בעולם על אזרחים. איבדנו אהובים רבים ויש עדיין נשים, ילדים וגברים בשבי של ארגון טרור". השר ציין כי השיר אינו פוליטי ואינו מדבר על מלחמה או סכסוך אלא מבטא את הרגשות שיש בעם: "שיר מרגש, הדן בהתחדשות ותקומה, מתוך מציאות שברירית מאוד של אובדן וחורבן - המתאר את הסנטימנט הציבורי הנוכחי בישראל בימים אלה".

עוד מציין השר כי תחרות האירוויזיון מייצגת יותר מכל את כוחה של התרבות והמוזיקה - וכי הוא סומך על כך שהם ימשיכו במשימה החשובה שלכם לשמור עליה נקייה מכל תמרונים או שיקולים פוליטיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עדן גולן. רגב זרקה,
עדן גולן/רגב זרקה

הערב (חמישי) חשף תאגיד כאן את המילים המלאות של השיר "October Rain" (הגשם של אוקטובר), ואלו המילים המתורגמות לעברית של השיר, שלמעט השורה האחרונה שלו כולו באנגלית:

"הגשם של אוקטובר"
מילים ולחן: קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר

כותבי ההיסטוריה
עמדו לצידי
הביטו לתוך עיניי ותראו
אנשים הולכים אבל לעולם לא נפרדים

מישהו גנב הלילה את הירח
לקח את האור שלי
הכול שחור ולבן
מי הטיפש שאמר לכם
שבנים לא בוכים

שעות ועוד שעות ופרחים
החיים הם לא משחק לפחדנים
למה הזמן משתגע

כל יום אני מאבדת את שפיותי
נאחזת במסע המסתורי הזה
רוקדת בסערה
אין לנו מה להסתיר
קחו אותי הביתה

השאירו את העולם מאחור
ואני מבטיחה לכם שלעולם לא עוד
אני עדיין ספוגה מהגשם של אוקטובר
הגשם של אוקטובר

חיה בפנטזיה
באקסטזה
הכול נועד להיות
אנחנו נמות, אבל האהבה לעולם לא

שעות ועוד שעות ופרחים
החיים הם לא משחק לפחדנים
למה הזמן משתגע

כל יום אני מאבדת את שפיותי
נאחזת במסע המסתורי הזה
רוקדת בסערה

אין לנו מה להסתיר
קחו אותי הביתה
והשאירו את העולם מאחור

ואני מבטיחה לכם שלעולם לא עוד
אני עדיין ספוגה מהגשם של אוקטובר
הגשם של אוקטובר
הגשם של אוקטובר

(קטע בעברית)
לא נשאר אוויר לנשום
אין מקום אין אותי מיום ליום
כולם ילדים טובים אחד אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully