וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש התקשורת עוזי פלד, מנכ"ל טלעד לשעבר, הלך לעולמו בגיל 86

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 15:31

עוזי פלד, ממקימי הטלוויזיה הישראלית ומנכ"ל טלעד, הלך לעולמו בשבת. על פועלו זכה פלד בפרס מפעל חיים של האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע ב-2006. הוא היה אביו של מגיש הטלוויזיה איל פלד. "לא יכולה לדמיין את עולם התקשורת היום בלי אבני הדרך שסלל", ספדה לו בתו

הצצה לראיון עם עוזי פלד/יח"צ

איש התקשורת לשעבר עוזי פלד הלך היום (שבת) לעולמו מדום לב. הוא היה בן 86. פלד היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית בימיה הראשונים של רשות השידור, ייסד את חברת התקשורת טלעד ב-1973 ועמד בראשה. הוא שימש כמנכ"ל טלעד כולל כאשר הפכה לאחת משלוש זכייניות ערוץ 2 בנוסף לקשת ורשת, עם ייסודו של הערוץ ב-1993 ועד שטלעד איבדה את הזכיון בשנת 2005.

בשנת 1968 התמנה פלד לסגנו של אליהוא כ"ץ, פרופסור לתקשורת שעמד בראש צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית. ב-1972 הקים עם אבשלום כץ את חברת טלעד, שתפסה תאוצה בשנות השמונים עם אולפני טלוויזיה והפקות עבור הטלוויזיה הישראלית והחינוכית, וכן הפקות סרטים, פרסומות ותשדירי שירות.

טלעד הייתה הזכיינית שפתחה את שידורי ערוץ 2 המסחרי ב-4 בנובמבר 1993, והפיקה ושידרה תוכניות כמו "החמישייה הקאמרית", "הקומדי סטור", "קצרים", "החיים זה לא הכל", "פלורנטין", "רמת אביב ג'", "עובדה" עם אילנה דיין, "לילה גוב", "החרצופים" ו"מסע עולמי" בהגשת אייל פלד, בנו של עוזי. עם חידוש המכרז ב-2005 לשתי זכייניות, טלעד הפסידה את מקומה בערוץ המסחרי, ופלד פרש מתפקידו כמנכ"ל.

בנוסף לכך היה פלד מנכ"ל המכון למחקר חברתי שימושי בירושלים, היה מרצה לתקשורת ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים ובטכניון בחיפה. הוא אף שימש כיו"ר סינמטק הרצליה.

טלי, בתו של פלד, אישרה את מות אביה וספדה לו בשיחה עם וואלה! תרבות. "אבא מת היום בביתו, מדום לב, כשמשפחתו לצדו. היה לי אחלה אבא. למדתי ממנו גם כאבא פרטי וגם כאיש התקשורת והוא הנחיל מורשת לי ולאנשים אחרים. אני לא יכולה לדמיין את עולם התקשורת היום בלי אבני הדרך שהוא סלל".

פלד הותיר אחריו ארבעה ילדים ושני נכדים. הלווייתו תיערך ביום ראשון ב-15:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.

  • עוד באותו נושא:
  • עוזי פלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully