וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצג את איסלנד? הזמר הפלסטיני עלה לגמר הקדם אירווויזיון

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 9:07

הזמר הפלסטיני בשאר מוראד, תושב מזרח ירושלים וגיי מוצהר, העפיל לגמר קדם האירוויזיון באיסלנד והוא צפוי להתמודד בשבוע הבא מול ארבעה זמרים אחרים על ייצוג המדינה בתחרות הזמר האירופית

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

הזמר הפלסטיני בשאר מוראד, תושב מזרח ירושלים, העפיל לגמר קדם האירוויזיון באיסלנד והוא צפוי להתמודד בשבוע הבא מול ארבעה זמרים אחרים על ייצוג המדינה בתחרות הזמר האירופית עם השיר Vestrið villt ("המערב הפרוע"). מוראד הבהיר באחרונה כי טרם החליט אם להשתתף באירוויזיון בהנחה שישראל תשתתף בה.

מוראד, גיי מוצהר, נולד בדחיית אל בריד וגדל בבית חנינא. הוא גר כמה שנים בארה"ב, לאחר מכן שב למזרח ירושלים, והוא אף למד במשך שנה בבית הספר למוזיקה "רימון" שברמת השרון. מוראד, 31, שיתף פעולה עם להקת הטארי, נציגת איסלנד בתחרות האירוויזיון שנערכה בתל אביב, בשיר "קלפי/צאמד", אשר זכורה מהנפת דגל פלסטין באירוע הגמר.

לאחר שאיגוד השידור האירופי הבהיר כמה פעמים בשבועות האחרונים כי ישראל תשתתף באירוויזיון 2024 שייערך בשבדיה, רשות השידור של איסלנד הודיעה כי לאור המלחמה של ישראל נגד חמאס בעזה - היא תשקול את השתתפותה באירוויזיון. רשות השידור האיסלנדית - RUV - פרסמה הודעה שלפיה תחרות קדם האירוויזיון תיערך במדינה כמתוכנן אולם ההחלטה על השתתפותה של איסלנד באירוויזיון תתקבל "בהתייעצות עם הזוכה בקדם האירוויזיון". ברשות השידור הבהירו כי ההתלבטות לגבי ההשתתפות באירוויזיון נובעת מהביקורת על ישראל על חלקה במלחמה בעזה.

ביום חמישי האחרון פרסמנו בוואלה! תרבות כי בכיר באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) הבהיר בשיחה עם גורם ישראלי כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" - השיר ייפסל סופית. איגוד השידור האירופי אמר לאותו גורם ישראלי כי ההחלטה אם לשנות את המילים נמצאת כעת בידיים של התאגיד, והבהיר כי אם יחליט לא לשנות - ישראל לא תשתתף באירוויזיון, כך אומר לוואלה הישראלי ששוחח עם הבכיר ב-EBU.

אתמול פורסם כי באיגוד השידור האירופי שוקלים לפסול את השיר, שנוצר על ידי אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר ונבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשוודיה בביצועה של עדן גולן, בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות, וכי בישראל לא מתכוונים להחליף את השיר או לשנות מילותיו. כעת, כאמור, על פי דברי הבכיר באיגוד השידור האירופי, מתברר שהחלטת ה-EBU היא סופית. מוקדם יותר היום העריכו גורמים בתעשיית המוזיקה הישראלית בשיחה עם וואלה! תרבות כי הסיכוי שישראל תשתתף השנה באירוויזיון בשוודיה - נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully