וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטלינגרד של חמאס": הרשת נקרעת מהפאנליסט החדש של אולפן שישי

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 13:22

תא"ל במיל. אמיר אביבי אמר באולפן שישי כי רפיח "היא הסטלינגרד של חמאס" ועורר סערה ברשת. ציון נאנוס: "לא לומדים היסטוריה בתנועת 'הביטחוניסטים'?". אמיר תיבון: "זה באמת שיא חדש. אפילו הכותבים הכי פרו-פלסטינים פה היו חוששים לתת כזה משפט"

התבטאות אחת של תא"ל במיל. אמיר אביבי, יו"ר תנועת "הביטחוניסטים", באולפן שישי הצליחה לעורר עליו את הרשת. במהלך דיון על שאלת הצורך בפעולה צבאית בעיר רפיח, אמר תא"ל במיל' אביבי כי כניסה של צה"ל לרפיח תכריע את המלחמה הזו. "רפיח היא הסטלינגרד של חמאס, שם זה יוכרע", הבהיר. יצוין כי בקרב על סטלינגרד נלחמו הכוחות הרוסים המעטים - שאותם השווה אביבי לחמאס - נגד הנאצים הרבים - שמדברי אביבי משתמע שהם מושווים לצה"ל - ויכלו להם.

כבר באולפן עצמו עקץ אותו הפרשן אמנון אברמוביץ' כשאמר: "ההשוואה של רפיח לסטלינגרד ושל חמאס לרוסים במלחמת העולם השנייה - נוגעת ללב". אביבי ענה לו: "זה הקרב האחרון שלהם. הם רואים את זה כסטלינגרד, לא אנחנו". המגיש דני קושמרו הדגיש אף הוא שההשוואה מעט מוזרה: "המתבצרים שם היו בצד הטוב מול הרעים שפלשו", בהתייחסו לכוחות הרוסים שנלחמו בנאצים. "אני מקבל את ההערה", אמר אביבי.

אלא שהרשת החלה לגעוש בעקבות דבריו של תא"ל במיל' אביבי. עיתונאי חדשות 12 ציון נאנוס לעג לאביבי: "יושב אמיר אביבי באולפן שישי, מסביר שצה"ל חייב לפעול ברפיח שהיא הסטאלינגרד של חמאס. סטאלינגרד. זאת הדוגמה שהוא בחר. לא לומדים היסטוריה בתנועת 'הביטחוניסטים'?". צייצן אחר הוסיף: "הבחור מבין שהוא השווה את צה"ל לוורמאכאט הנאצי?".

עיתונאי "הארץ" אמיר תיבון, תושב נחל עוז, צייץ: "מפגשים מוזרים בין ביביזם לשמאל רדיקלי אינם דבר חדש (גדעון לוי), אבל האירוע ב'אולפן שישי', כאשר אמיר אביבי מתנועת ה'ביביטחוניסטים' השווה את החמאס ברפיח לרוסים שהגנו על סטלינגרד מפני הפלישה הגרמנית (!), זה באמת שיא חדש. אפילו הכותבים הכי פרו-פלסטינים פה היו חוששים לתת כזה משפט".

צייצן אחר הוסיף: "בוקר טוב לתא"ל במיל. אמיר אביבי. אני מבין שבפו"מ לא למדתם על קרב סטלינגרד, וחבל. זה קרב ששינה את פני המצב במלחמת העולם השניה והראה שצבא פחות מאומן יכול לנצח מיליוני חיילים הרבה יותר מצוידים. היה די מביך לראות אותך בטלוויזיה. מוזמן ליצור קשר בפרטי ולשאול את הספר על הקרב". אחר כתב: "חסר המוח הזה השווה בין רפיח לסטאלינגרד? הוא יודע איך זה נגמר? הוא השווה בין צה"ל לנאצים ובין ארגון עם 4 טויוטות לצבא האדום?".

אביבי עצמו ענה למבקריו כשציטט את האלוף במיל' אברהם אדן שפקד לכבוש העיר סואץ "בתנאי שהיא לא סטלינגרד": "כל אחד חושב פה שהוא מבין בהיסטוריה צבאית ובאופן שבו נוהגים בצבא להתייחס לקרב על סטלינגראד. תכף יגידו שהאלוף אדן חשב שאנחנו הרעים. יאללה תתקדמו, אתם מביכים את עצמכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully