וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגיד קבע שנאום הזכייה הישראלי בברלין "אנטישמי" - הבמאי מקבל איומים על חייו

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 17:08

פורום היוצרים הדוקומנטריים פרסם מכתב מחאה חריף נגד תאגיד השידור הציבורי, שהציג את נאום הזכייה של של יובל אברהם בפסטיבל ברלין בכותרת "הנאום האנטישמי של היוצר הישראלי". התאגיד: "מוטב היה לנסח את הכותרת באופן אחר"

פורום היוצרים הדוקומנטריים פרסם היום (שני) מכתב מחאה חריף נגד תאגיד השידור הציבורי, שהציג את נאום הזכייה של של יובל אברהם בפסטיבל ברלין בכותרת "הנאום האנטישמי של היוצר הישראלי". הפורום הביע מחאה על המסגור, והאשים את כאן 11 ב"הסתה פרועה נגד יוצר ישראלי", ודיווח "אלים וחסר אחריות".

העיתונאי הישראלי יובל אברהם הוא אחד היוצרים של הסרט התיעודי "אין ארץ אחרת", קו-פרודוקציה פלסטינית-נורבגית, העוסקת במאבק של קהילות מסאפר יטא בגדה המערבית נגד פינויין. הסרט שעליו חתום אברהם לצד באסל אדרא, חמדאן בלאל ורחל שור, זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר של פסטיבל ברלין היוקרתי. בנאום הזכייה שלו הדגיש אברהם את הבדלי הזכויות בין השניים, צעירים בני אותו הגיל, אחד מהם פלסטיני שחי בדרום הר חברון, והשני ישראלי שגר כחצי שעה משם.

בין היתר, אברהם אמר בנאום הזכייה שלו: "אני ישראלי, באסל הוא פלסטיני, ואנחנו לא שווים. אני יכול לנוע ממקום למקום והוא, כמו מיליוני פלסטינים אחרים, נעול בכיבוש בגדה המערבית. יש לקרוא להפסקת אש ולפתרון מדיני לסיום הכיבוש".

יובל אברהם באסיל אדרא אין לי ארץ אחרת פסטיבל ברלין. טויטר, צילום מסך
יובל ובאסל/צילום מסך, טויטר

כתבת הכנסת של כאן 11 יערה שפירא דנה בסרט יחד עם מבקר הקולנוע רון פוגל, האשימה כי הוא "סלקטיבי" והכל תחת הכותרת "הנאום האנטישמי של היוצר הישראלי".

אברהם הגיב לדברים בעמוד שלו ב-x (טוויטר לשעבר), ואמר כי המסגור של התאגיד הוא "טירוף", שחתכו רק רגע קצר מתוך הדברים שלו, וכי בעקבות זאת הוא מקבל איומים על חייו. הוא הדגיש כי הוא עומד מאחורי דבריו.

חגית בן יעקב, יו"ר הפורום הדוקומנטרי, הביעה זעם אף היא: "אני לא אשלח אתכם לשמוע את הנאום של יובל אברהם, שאין בינו ובין אנטישמיות דבר וחצי דבר, אלא אדבר על אחריות השידור הציבורי והתקשורת בכלל. הכותרת הזאת היא לא פחות מהסתה פרועה נגד יוצר ישראלי, שאפשר לחלוק על דבריו ועל עמדתו אבל קשה לפקפק ביושר האמנותי שלו. בעקבות האייטם יובל מקבל איומים ברורים על חייו, גם באסל, מהצד השני, מקבל איומים כיוון ששיתף פעולה עם יוצר ישראלי וכל החזון שלהם לעתיד משותף וטוב יותר טובע שוב בים של אלימות וקלות דעת".

"ב-7.10 אירע כאן טבח מזעזע שאסור שהעולם יתכחש לו, לעתיד כולנו יחד אחראים.
כמה עצוב שדוקא בימים אלו, כשאנחנו מדברים על הורדת מפלס האלימות בשיח הציבורי, בוחר השידור הציבורי לנהוג באופן כל כך אלים וחסר אחריות", הוסיפה.

בכאן חדשות שידרו הבהרה ובה נאמר: "אתמול דיווחנו כאן על הנאום של יובל אברהם לאחר זכייתו של הסרט 'אין ארץ אחרת' בפרס הסרט הדוקומנטרי בפסטיבל ברלין ועל הביקורת שמתח על התנהלות ישראל במלחמה. את הדיווח ליוותה כיתובית שהגדירה את הנאום כ'אנטישמי'. אנחנו מבקשים להבהיר שמוטב היה לנסח את הכותרת באופן אחר. עם זאת כפי שהודגש בחדשות הערב: מנאומו של אברהם בקבלת הפרס נעדר חמאס, נעדר השבעה באוקטובר ונעדרו החטופים, דבר שצרם לאוזנים יהודיות וישראליות רבות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סרט הדוקו "No Other Land". באסל אדרה,
סרט הדוקו "No Other Land"/באסל אדרה

הקשר המורכב בין האקטיביסט הפלסטיני אדרא והעיתונאי הישראלי אברהם עומד במרכז הסרט. הוא הוקרן בפסטיבל במסגרת פנורמה, המיועדת לסרטים חברתיים, ולא במסגרת התחרות המרכזית.

ישראל הכריזה על חלקים מהאזור שבו שוכנים כפרי מסאפר יטא כעל שטח אש, ובמשך עשורים תושבי המקום מנהלים מאבק נגד פינויים, ולפני כשנתיים עתירתם לבג"ץ בנושא נדחתה. בתחילת השנה שעברה הודיע צה"ל על כוונתו לפנות מבתיהם כאלף פלסטינים המתגוררים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully