וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל לא חשבתי להצביע בבחירות המקומיות. ואז ראיתי ערוץ 14, והבנתי שפשוט חייבים

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 8:59

עם כל מה שקורה, לאף אחד אין באמת ראש לבחירות המוניציפליות. אבל כשהקיצוניים נאבקים לשנות את צביון המדינה, ויש מי שישמח משיעור הצבעה נמוך - פשוט אין לנו ברירה. דמוקרטיה זה חשוב, וזו בדיוק הסיבה ש"הפטריוטים" לא רצו לדבר על זה

חיילי צה"ל בבחירות מקומיות/דובר צה"ל

לא נעים להודות, אבל האמת היא שאחוז ההשתתפות שלי בבחירות המקומיות בישראל דומה לאחוז הקליעה של שאקיל אוניל מקו העונשין. או בתרגום למי שלא חזק ברפרנסים לעולם הספורט של לפני יותר מ-20 שנה: הצבעתי רק פעם אחת בבחירות המקומיות. יש לי שלל תירוצים להימנעות שלי מהקלפי המקומית שכוללים טיולים בחו"ל, טעות ברישום בפנקס הבוחר או סתם ימי עבודה לחוצים - אבל אם להודות על האמת, זה פשוט מעולם לא היה לי מספיק חשוב.

גם השנה, למרות עשרות אם לא מאות הודעות SMS מטרידות משלל מועמדים, אני עדיין לא יודע למי אני הולך להצביע. המוח לא מפסיק לחשוב על המלחמה והנופלים, הלב לא מצליח להכיל את הכאב על יותר מ-130 חטופים שעדיין בשבי חמאס - אז למי יש בכלל כוח לחשוב על הבחירות המוניציפליות?

ואז הגיע ערוץ 14 והזכיר לי כמה זה חשוב להצביע. ליתר דיוק, ההפך הוא הנכון. ערוץ 14 פשוט ניסה להרדים את מערכת הבחירות (המנומנמת ממילא) ובחר שלא להזכיר אותה בכלל בליינאפ של תכנית "הפטריוטים" שמדברת על כל נושאי היום החשובים, למעט חגיגת הדמוקרטיה שעומדת להשבית את המשק. למעשה, הפעם היחידה שהבחירות המקומיות הוזכרו בתכנית הייתה במונולוג הפתיחה של יותם זמרי שהתלונן על הספאם הנוראי שמייצרת המערכת הפוליטית, ואז הוסיף כבדרך אגב שהוא בכלל לא בטוח שהוא יצביע.

ינון מגל בתכנית "הפטריוטים", עכשיו 14, 26 בפברואר 2024. עכשיו 14, צילום מסך
ינון מגל בתכנית "הפטריוטים", עכשיו 14, 26 בפברואר 2024/צילום מסך, עכשיו 14

ינון מגל עוד הספיק להתלונן בקול רם ("אוי אוי אוי") שהם שכחו להכניס את הבחירות לליינאפ וביקש לדחוף את הנושא פנימה, אבל למעט התשדיר החמוד של אניה בוקשטיין בהפסקת הפרסומות, הנושא נשכח. ייתכן שבערוץ 14 פשוט רוצים להרדים את השטח? הרי מה יותר טוב למחנה הביביסטי שמייצגים אנשי ערוץ 14 מאשר אחוז הצבעה נמוך? מה שוות כל הקריאות ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה שזעקו בהפגנות בקפלן אם פותחים קלפיות ואף אחד לא בא? מה שווה כל הזעם הציבורי על משטרת בן-גביר, ועל הפוליטיזציה של ניהול המלחמה, ועל הפוליטיקאים שניסו להפוך את המאבק לשחרור החטופים לעניין של ימין ושמאל?

מאז ה-7 באוקטובר נתניהו וערוץ השופרות שלו מנסים לטעון שתאריך הבחירות הוא מתישהו בסוף אוקטובר 2026 וזה בכלל לא הזמן לדבר על הקדמת הבחירות. איזו הוכחה יותר טובה תהיה לטענה הזאת אם אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות יהיו נמוכות, והם יוכלו להגיד שזה מוכיח שהם צדקו כל הזמן. לעם אין ראש לבחירות עכשיו בכלל.

אז נכון, למי יש כח לבחירות מקומיות עכשיו. איך אפשר להתייחס ברצינות להבטחות של ראשי עיר שנעלמים ל-4.5 שנים ואז נזכרים בחודשים שלפני הבחירות לעשות כמה פעילויות עירוניות נחמדות למען התושבים? למי יש כח להבדיל בין שלל הרשימות המוזרות שרצות למועצה בזמן שכל בוקר נפתח עם הודעת "הותר לפרסום" על ילד שנפל? לצערנו, אין לנו ממש ברירה. זו המציאות. מי שבטוח יגיע להצביע בבחירות אלה הקיצוניים שממש לא אכפת להם מפינוי אשפה או גינון עירוני, אלא רוצים לשנות את הצביון הדמוקרטי של המדינה שלנו. הם התחילו לעשות את זה ברמת המדינה (וראינו איזו הצלחה גדולה זו הייתה ב-7 באוקטובר) ועכשיו הם רוצים לעשות את זה ברמה העירונית. צאו להצביע, דמוקרטיה זה חשוב. זו בדיוק הסיבה שבערוץ 14 לא רוצים לדבר על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully