וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמסביב החטופות שחזרו שרות בדמעות: ירדנה ארזי ואחות החייל שנהרג שרות "הביתה"

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 15:39

היום התקיים טקס הענקת אות אבירות מרכז פרס לשלום וחדשנות לנשים פורצות דרך והפעם בסימן אירועי 7.10. בנוסף הוענק אות מיוחד לנשים שנחטפו לעזה וחזרו מהשבי. ירדנה ארזי, אחת ממקבלות האות, שרה את "הביתה" עם אחות של שאולי גרינגליק שנהרג ומסביב החטופות ששבו. צפו

בווידאו: מיה רגב: "הטיפול הרפואי שקיבלתי בעזה לא היה ראוי לבני אדם"/מטה משפחות החטופים

לקראת ציון יום האישה הבינלאומי התקיים היום (רביעי) טקס הענקת אות אבירות מרכז פרס לשלום ולחדשנות לנשים פורצות דרך מהארץ ומהעולם. השנה ובעקבות אירועי 7 באוקטובר, הטקס התקיים בסימן אירועי 7 באוקטובר, והוענק אות מיוחד לנשים אשר נחטפו באותה השבת אל השבי ברצועת עזה וחזרו - ועבור אלו שעדיין שם, כאשר השבות מרגלית מוזס, נילי מרגלית, קרן מונדר, מיה רגב, עמית סוסנה ונוספות קראו על הבמה קריאה נרגשת להשבתם של כלל החטופים.

בין הנשים שקיבלו את האות: ירדנה ארזי, אילנה דיין, נועה תשבי, בתיה עופר, לורינה ח'טיב קיזל, ד"ר כוכב אלקיים-לוי, אחיות לנשק, אסנת פרי, ד"ר אפרת ברון הרלב, ענבל שבח שרביט ועוד. בטקס הופיעה מיכל, אחותו של סרן (מיל') שאולי גרינגליק ז"ל שנפל בקרבות בעזה עם השיר "שום דבר לא יפגע בי" של כנסיית השכל, שהפך למזוהה עם הפראמדיקית עמית מן שנרצחה באירועי השבת הקשה, כשברקע הוקרנו קטעים שלה שרה. בסוף האירוע, שרה מיכל יחד עם ירדנה ארזי, ממקבלות האות, את השיר "הביתה" שהפך להמנון המלחמה, כאשר השבות עמדו על הבמה ושרו יחד איתן בדמעות.

מרגלית מוזס שחזרה מהשבי דיברה בשם השבות: "כל אחד ואחת מאיתנו צריכים להמשיך ולזעוק לממשלה שתקיים את השיחות, שתחליף את מי שצריך להחליף, העיקר שהחטופים יחזרו הביתה בשלום כמה שיותר מהר.

אילנה דיין אמרה על הבמה: "לפני 30 שנים התקשרתי לשמעון פרס הביתה, זה היה ערב שבת, 6 ימים אחרי רצח רבין, וביקשתי לעשות איתו את הריאיון הראשון אחרי הרצח. הוא ביקש ממני דבר אחד - שאביא בחשבון את מצב הרוח הלאומי ואתאים את הטון לשבר. השבר היום גדול פי אלף. בימים כאלה נדמה שאפשר למצוא כאן את הנשים שיתאימו את הטון, והן באות מימין ומשמאל, חשופות בצריח או ברחובות הזעם של המחאה, וגם זה משהו שגילינו על עצמנו. בזכות האנשים והנשים האלו שאני רואה כל הזמן, אני יודעת שאנחנו נקום מהשברים ואנחנו נביא את העתיד הטוב למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully