וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2024: הרה ביורק ניצחה בקדם של איסלנד את בשאר מוראד הפלסטיני

3.3.2024 / 11:15

הרה ביורק, שכבר ייצגה את המדינה באירוויזיון בשנת 2010, ניצחה בשלב הסופי של התחרות את הזמר הפלסטיני בשאר מוראד ממזרח ירושלים

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

הזמרת הרה ביורק תייצג את איסלנד בתחרות האירוויזיון הקרובה, אחרי שניצחה בשלב הסופי של התחרות את בשאר מוראד, פלסטיני ממזרח ירושלים. ניסיונו של מוראד להשתתף בתחרות הזמר של איגוד השידור האירופי עוררה עניין רב, ברקע המלחמה בעזה, הקריאות להדיח את ישראל מהתחרות וסאגת בחירת השיר של עדן גולן.

מוראד וביורק נותרו אחרונים מתוך חמישה מועמדים בשלב הגמר של התחרות, שבו ניצחה ביורק עם השיר "Scared of Heights". ביורק השתתפה בתחרות כבר בשנת 2010 כנציגת איסלנד, ושלוש פעמים נוספות כזמרת רקע. אולם, למרות זכייתה, זה כלל לא ברור אם היא אכן תייצג את המדינה, שבה רבים קוראים שלא להשתתף בתחרות במידה וישראל תשתתף בה.

מוראד, הומו מוצהר, נולד בדחיית אל בריד וגדל בבית חנינא. הוא גר כמה שנים בארה"ב, לאחר מכן שב למזרח ירושלים, ואף למד במשך שנה בבית הספר למוזיקה "רימון" שברמת השרון. מוראד, 31, שיתף בעבר פעולה עם להקת הטארי, נציגת איסלנד בתחרות האירוויזיון שנערכה בתל אביב, בשיר "קלפי/צאמד", אשר זכורה מהנפת דגל פלסטין באירוע הגמר.

לאחר שאיגוד השידור האירופי הבהיר כמה פעמים בשבועות האחרונים כי ישראל תשתתף באירוויזיון 2024 שייערך בשבדיה, רשות השידור של איסלנד הודיעה כי לאור המלחמה של ישראל נגד חמאס בעזה - היא תשקול את השתתפותה באירוויזיון. רשות השידור האיסלנדית - RUV - פרסמה הודעה שלפיה תחרות קדם האירוויזיון תיערך במדינה כמתוכנן אולם ההחלטה על השתתפותה של איסלנד באירוויזיון תתקבל "בהתייעצות עם הזוכה בקדם האירוויזיון". ברשות השידור הבהירו כי ההתלבטות לגבי ההשתתפות באירוויזיון נובעת מהביקורת על ישראל על חלקה במלחמה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully