וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן 11 שידרו את הקלטות החטופים לפני שנהרגו, אבי החטוף: "לא אישרתי את הפרסום"

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 14:42

אבי שמריז, אביו של החטוף אלון שמריז שנהרג בשוגג על ידי צה"ל לצד 2 חטופים נוספים, התראיין לקשת 12 והבהיר שההקלטות פורסמו ללא אישור המשפחה. "אני מצטער שאנחנו שומעים את ההקלטה. זה לא היה על דעתי". כאן 11: "לבקשת המשפחה, לא חזרנו על הפרסום"

הקלטות שלושת החטופים שנורו למוות בידי צה"ל, 3 במרץ 2024/כאן 11

חודשיים וחצי אחרי התקרית הטרגית שבה נהרגו בשוגג שלושת החטופים אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה - נחשפו אמש בחדשות כאן 11 הקלטות מהרגעים האחרונים שבהם השלושה ניסו להציל את עצמם לאחר שברחו מהשבי. בהקלטות שנמצאו על גופת כלב יחידת "עוקץ", נשמע אלון שמריז צועק לכוחות צה"ל: "הצילו! חטופים! אלון ויותם! הצילו! אנחנו במדרגות, מתחת למדרגות! בבקשה, הצילו!".

אבי שמריז, אביו של אלון, התראיין הבוקר לקשת 12 והבהיר שההקלטות פורסמו ללא אישור המשפחה. "אני מצטער שאנחנו שומעים את ההקלטה הזאת. זה לא היה על דעתי. אם הייתי יודע שישמיעו את הדבר הזה, לא הייתי מאשר את זה. לא יודע מי הדליף את הקלטות הזו. אם זה הצבא, זה חמור מאוד. זה לא משרת את האינטרסים של אף אחד, לא שלהם ולא שלנו. חבל שזה נעשה בסיטואציה שבה אנחנו מגישים תביעה כנגד המדינה בבג"ץ. הצבא, כנראה משיקוליו, חשף את ההקלטה הזו. לא מבין מה השיקולים שלהם.

"לא אישרתי את פרסום הקלטת. אם הייתי יודע שהקלטת הולכת להיות מושמעת, הייתי עוצר את זה. אישרתי רק את הכתבה עצמה שבה מתוארת הגבורה של אלון. הכתבת אמרה שהיא משלבת קטעים מהתחקיר של צה"ל. אם הייתי מבין שזו המצלמה של הגו-פרו, לא הייתי מאפשר את זה".

בשידור עצמו הובהר שהאבא אישר את שידור ההקלטות.

מכאן חדשות נמסר: "שותפים לכאבה של משפחת שמריז ולבקשתם לא חזרנו על הפרסום".

יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנחטפו לרצועת עזה ונורו בשוגג על ידי צה"ל, 16 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הצילו, חטופים". הקלטות החטופים שנורו בשוגג על ידי צה"ל נחשפות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול כאמור פורסם בחדשות הערב בכאן 11 הקלטותיו של אלון שמריז, החטוף שנורה למוות בשוגג בידי צה"ל לצד שני חטופים אחרים. לאחר שנחלצו משוביהם, נעו השלושה, אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה בלב שג'אעיה. זאת, במשך חמישה ימים, בהם ניסו להכין את הקרקע לאיתות עבור צה"ל בדבר היותם חטופים, ועד למותם בתקרית הטראגית שטלטלה את המדינה - לאחר שזוהו כמחבלים על ידי כוחות צה"ל.

אחרי 65 ימים בשבי, הגיעו כוחות צה"ל למבנה בו הוחזקו השלושה בידי מחבלי חמאס - מבלי לדעת שבמבנה אליו הגיעו מוחזקים חטופים. הכוחות גם הכניסו למקום כלב עוקץ, שנהרג מאש המחבלים, ואלון, בוגר יחידת יהל"ם, שידע שעל גופו של הכלב מותקנת מצלמת גו פרו - צעק יחד עם חבריו בתקווה שהכוחות ישמעו אותם, אולם לשווא.

עוד בוואלה!

מסכת כשלים שמחייבת תחקיר מעמיק: כך העיכוב בפינוי הכלב מנע את איתור החטופים

לכתבה המלאה
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, רצועת עזה. דובר צה"ל
ההקלטות אותרו על גופת כלב עוקץ. שלט קריאה לעזרה/דובר צה"ל
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון. שג'עיה, רצועת עזה. דובר צה"ל
אחיו של אלון התרעם: "ראינו את התחקיר מול חבורת קצינים זחוחים"/דובר צה"ל

אחיו של אלון התרעם אמש על הפצת התיעוד על ידי צה"ל. "את התחקיר ראינו בגלילות מול חבורת קצינים זחוחים", כתב בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לאחר הפרסום. "בקטע של ההקלטות אמא שלי יצאה כי ידעה שלא תעמוד בזה. הקשבתי, הדמעות זלגו והדם קפא במשך כמה דקות", הוסיף, והבהיר - "חשבתי שזה מאחורינו - אף אחד לא צריך לשמוע את זה. והנה צהל מדליף ועושה לנו טרור פסיכולוגי של חמאס. עכשיו זה בחוץ, לעולם. תחיי מדינת ישראל".

משפחתו של אלון שמריז מבקשת להכיר בו כחלל צה"ל. ראש אגף כוח אדם בצה"ל והרמטכ"ל התנגדו, וההחלטה מצויה כעת בידי בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully