וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים ליום העצמאות, ורשויות רבות עוד לא סגרו הופעות: "מתלבטים אם לחגוג"

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 15:45

מבדיקת וואלה! עולה כי ערים רבות טרם קיבלו החלטה סופית על אופן החגיגות והאם יזמינו אמנים להופיע בתחומן, ברקע אירועי 7 באוקטובר והמלחמה בעזה, כמו גם העיכוב שכפתה מערכת הבחירות לרשויות המקומיות. "כמו כל עם ישראל, אנחנו קרועים. כנראה שהשנה לא יהיו זיקוקים"

חגיגות יום העצמאות ה-71/צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

חודשיים וקצת לפני יום העצמאות, וברקע אירועי 7 באוקטובר והמלחמה בעזה - בערים וברשויות המקומיות מתלבטים כיצד ואם בכלל לחגוג, ואם להזמין אליהן אמנים להופעות ענק כמדי שנה. כשמעל מרחפות שאלות על הדרך הראויה לחגוג בשנה כזאת מבלי לפגוע ברגשות המשפחות השכולות, ועל ההתארגנות העיבה גם מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, מבדיקת וואלה! עולה כי בערים רבות עדיין לא נסגר אמן אחד עדיין לבימות החג.

דוגמה לקושי הזה מביעים בעיריית ראשון לציון. "כמו כל עם ישראל, גם אנחנו חלוקים ומתלבטים באשר לנושא החגיגות השנה", אומרים בעירייה. "ראש העירייה רז קינסטליך והעירייה בקשר הדוק עם המשפחות השכולות וגם הם אומרים לנו שכן צריך לקיים חגיגות כרגיל ולא להיכנע. אנחנו כרגע בסגירות אחרונות של הקונספט וככל הנראה כן נקיים אירועי יום עצמאות, כמובן בכפוף להתפתחויות ועם התאמה למצב - ללא זיקוקים וכו'". גם בפתח תקווה יוותרו כפי הנראה על הזיקוקים, אך לא על האירוע המרכזי, שייערך בפארק אוחיון.

בתשובה לשאלת וואלה! על ההופעות, ברשויות מקומיות רבות השיבו לנו כי בכלל טרם התקבלה החלטה בעניין. בין הרשויות המתלבטות נמנות ירושלים ("טרם הוחלט דבר. מתעסקים כרגע בפורים"), תל אביב ("עוד מוקדם לדעת"), אשדוד ("לא קיבלנו שום החלטה בעניין, אי אפשר היה לדון בעניין גם בגלל שמתנהלת מלחמה וגם בגלל שהייתה לנו מערכת בחירות מאוד סוערת"), עפולה ("עדיין לא התקבלה החלטה, ומן הסתם גם לא נסגרו אמנים. לא יהיו זיקוקים בעפולה אלא מופע לייזרים"), נתניה ("טרם ידוע") וחיפה ("נדע אחרי הבחירות"). בעיריית בני ברק החליטו לבטל את ההופעות לחלוטין.

זיקוקי יום העצמאות ה-73 בפתח תקווה. ראובן קסטרו
זיקוקי יום העצמאות ה-73 בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ומנגד, בבאר יעקב צפויות החגיגות כמתוכנן, גם אם מעט יותר בצניעות. "אנחנו נערכים ליום עצמאות רגיל כדי להעביר מסר ברור לאויבים שלנו שעם ישראל חי. זה מה שהחיילים היקרים שלנו נלחמים עליו וזו גם הצוואה של הנופלים. בעזרת השם נחגוג עצמאות ואולי גם ניצחון אמן! לגבי האומנים לא סגרנו סופית עדיין אף אחד", אמרו בעירייה. "ולגבי זיקוקים, אנחנו כבר שנים לא עושים זיקוקים. אנחנו מתחשבים בהלומי הקרב וגם בבעלי החיים. השנה נחגוג קצת יותר בצניעות כי בכל זאת המצב קשה ויש לנו חטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully