וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטה: "הייתי מהחולמות הגדולות ביותר על שלום, אבל חמאס הרחיק את החלום"

לירון בן שושן

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 13:35

באירוע של "פקטורי 54" לרגל יום האישה הבינלאומי, אמרה ריטה לוואלה! תרבות כי היא "לא ישנה בלילות" כשהיא חושבת על מה שעובר על החטופות בשבי חמאס בעזה ומתחה ביקורת על שר החינוך יואב קיש שביטל את פרס ישראל: "מצער שהפוליטיקה השתלטה"

ריטה/ריאיון עם ריטה

"נמניתי בין החולמות הגדולות ביותר על שלום בינינו לבין שכנינו, אבל חמאס הצליח להרחיק את החלום הזה מאיתנו ולגרום לנו להרהר עם מי אנחנו עושים שלום" - כך אמרה לוואלה! תרבות הזמרת ריטה בריאיון במהלך אירוע של "פקטורי 54" לרגל יום האישה הבינלאומי שהתקיים בקניון רמת אביב שכל ההכנסות ממנו מועברות כתרומה למען "תינוקות של החיים" - פרויקט המעניק מזון וסיוע לתינוקות רעבים.

"עם זאת", סייגה ריטה, "אני מאמינה שאם תהיה מנהיגות אצל הפלסטינים שתלמד את הדור החדש באופן אחר ותעניק תקווה חדשה גם אצלנו וגם אצלם - אני מאמינה שלדור הבא יהיה עתיד של שלום. אבל צריך לעבוד על זה מעכשיו, מהרגע הזה".

בהתייחסה ל-19 הנשים הישראליות שעדיין נמצאות בשבי חמאס בעזה, אמרה: "אנחנו חיים את זה לא דקה אחר דקה אלא שנייה אחרי שנייה. מאוד קשה לדעת שיש נשים חטופות בשבי חמאס ולחשוב מה עובר עליהן. אני אישית לא כל כך ישנה בלילות כי אני גם אמא. אני חושבת שצריך להחזיר את החטופים כמה שיותר מהר. לעשות את המקסימום כדי להחזיר אותן".

ריטה. לירון בן שושן, צילום מסך
"לא ישנה בלילות". ריטה/צילום מסך, לירון בן שושן

את אופטימית לגבי המצב?

(נאנחת) "אנחנו חייבים להיות אופטימים בשביל הדור הבא שלנו שגדל כאן ונושא אלינו עיניים. אנחנו חייבים להגיד להם שאנחנו איכשהו נחלים מהדבר הזה ככל יכולתנו ונבנה מציאות טובה יותר ועם חזק עם תקווה. אין לנו ברירה אחרת. אין שום ברירה אחרת".

מה חשבת על סערת פרס ישראל? כזכור, לפי הפרסומים שר החינוך יואב קיש ביטל את הפרס השנה לאחר שנודע לו שהיזם איל וולדמן אמור לקבל אותו גם כן - מאחר שהוא מתנגד לנתניהו.

"חבל מאד שהפוליטיקה נכנסת למצוינות של אנשים. זה מאד מצער. חבל".

איזו אישה חזקה ומעוררת השראה את רוצה לציין השנה?

"אחרי שהסתובבתי בחודשים האלה בכל כך הרבה מקומות ובין כל כך הרבה אנשים כאובים שנושאים את כל מה שקרה - אני לא יכולה לציין רק אישה אחת. פגשתי את נשות המילואמניקים, את האמהות שלהן, חיילות גיבורות ולביאות שמגנות עלינו - אני מריעה ומצדיעה לכל הנשים במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • ריטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully