וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על החלטת יואב קיש: יעקב אחימאיר התפטר מתפקיד יו"ר ועדת פרס ישראל לתקשורת

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 16:11

עקב השינויים ששר החינוך תכנן לערוך בפרס ישראל - יו"ר ועדת הפרס לתקשורת, העיתונאי יעקב אחימאיר, התפטר מתפקידו. מועצת העיתונות בירכה על החלטתו

סערת פרס ישראל: לאחר ששר החינוך יואב קיש החליט לבטל השנה את הענקת פרס ישראל במתכונתו הקיימת ביום העצמאות בשל זכייתו הצפויה של היזם איל וולדמן הנחשב למתנגדו של נתניהו, הודיע הבוקר (רביעי) יו"ר ועדת פרס ישראל לתקשורת, העיתונאי יעקב אחימאיר, כי הוא מתפטר מתפקידו. כך פורסם לראשונה בגלי צה"ל. בריאיון לתחנה אמר אחימאיר: "השר קיש התקשר אליי וביקש שאחשוב על החלטתי שוב. אני חושב על כך, שוקל, לא נתתי לו תשובה". כזכור, קיש החליט לבטל את הענקת הפרס במתכונת הרגילה ולהעניק פרסים רק בתחומי גבורה אזרחית וערבות הדדית.

כנס תמיכה של ארגון העיתונאים בתאגיד השידור. ראובן קסטרו
יעקב אחימאיר/ראובן קסטרו

מועצת העיתונות בירכה על החלטתו של אחימאיר להתפטר: "אחד מאלה שהיו אמורים לזכות בפרס, על פי הפרסומים, הוא יזם ההייטק אייל וולדמן המזוהה עם ראשי המאבק בממשלה על רקע הרפורמה המשפטית - והוא טען כי לכאורה זאת הסיבה להדרתו ולביטול הפרס. מועצת העיתונות בראשות המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר, מקווה כי הביטול יבוטל והפרס יחולק במתכונתו הקיימת מזה שנים ביום העצמאות, לצד הפרסים שהוצע להוסיפם לציון גבורה אזרחית וערבות הדדית.

אחימאיר הוא חתן פרס ישראל לעיתונות לשנת תשע"ב 2012 ומעמודי התווך של השידור הציבורי לאורך עשורים. החלטתו מבטאת גם את חשיבות הצורך ההכרחי בעיתונות חופשית תוך היצמדות לעובדות והכל ללא מורא וללא הטיה כלשהי. זאת תכלית הענקת פרס ישראל לתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully