וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירה טוריאמה, יוצר "דרגון בול", מת בגיל 68

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 14:16

אמן המאנגה ומעצב הדמויות היפני, המוכר במיוחד כיוצר סדרת המאנגה המצליחה "דרגון בול", מת מדימום מוחי בגיל 68. טוריאמה נחשב לאחד היוצרים ששינו את ההיסטוריה של המאנגה. מסביבתו נמסר: "צר לנו על כך שהוא עוד היה באמצע של כמה יצירות בהתלהבות רבה"

אקירה טוריאמה, יוצר סדרת המאנגה "דרגון בול". STR/JIJI PRESS/AFP, GettyImages
אקירה טוריאמה, יוצר סדרת המאנגה "דרגון בול"/GettyImages, STR/JIJI PRESS/AFP

אמן המאנגה ומעצב הדמויות היפני אקירה טוריאמה, המוכר במיוחד כיוצר סדרת המאנגה המצליחה "דרגון בול", מת מדימום מוחי בגיל 68. טוריאמה נחשב לאחד היוצרים ששינו את ההיסטוריה של המאנגה, יצירותיו ובמיוחד "דרגון בול" זכו לפופולריות גדולה והן בעלות השפעה רבה והעניקו השראה לרבים בעולם.

מותו של טוריאמה הוכרזה היום (שישי) באתר הרשמי של "דרגון בול". "צר לנו על כך שהוא עוד היה באמצע של כמה יצירות בהתלהבות רבה", נמסר. "היו יכולים להיות לו עוד הרבה הישגים. עם זאת, הוא השאיר הרבה יצירות מאנגה ועבודות אמנות לעולם".

טוריאמה נולד באפריל 1955 בנגויה, יפן. בסוף שנות השבעים הוציא את סיפור המאנגה הראשון שלו, "Wonder Island", שפורסם במגזין היפני "Weekly Shōnen Jump". לאחר מכן הגיע למיינסטרים עם יצירת המאנגה "Dr. Slump". בהמשך, במחצית הראשונה של שנות השמונים, יצר את "דרגון בול", שפורסמה באותו מגזין, והפכה ליצירתו המצליחה ביותר בעולם, עם מכירות של מעל ל-120 מיליון עותקים. ההצלחה גרמה לו להתמקד בסדרה הזאת, בה יצר 519 פרקים שפורסמו ב-42 כרכים. בנוסף, "דרגון בול" הפכה לסדרות אנימה, סרטי אנימציה, משחקי וידאו ומוצרים נלווים רבים. בנוסף, טוריאמה עיצוב דמויות עבור סדרת המשחקים "Dragon Quest" וגם למשחק "Chrono Trigger" ולמשחק הלחימה "Tobal No. 1".

  • עוד באותו נושא:
  • דרגון בול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully