וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו-פלסטינית השחיתה ציור היסטורי בן 110 שנה של הלורד בלפור

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 20:38

ארגון המחאה "Palestine Action" שיתף צילום של פעילה מרססת וחותכת את הציור של לורד בלפור שניצב בטריניטי קולג' של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, ומסר כי הציור הושחת ורוסס בצבע אדום "המסמל את שפיכות הדם של העם הפלסטיני מאז הצהרת בלפור ב-1917"

מפגינה פרו פלסטינית משחיתה ציור בו מצויר לורד בלפור בטריניטי קולג' של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה. צילום מסך, צילום מסך
מפגינה פרו פלסטינית משחיתה ציור בו מצויר לורד בלפור בטריניטי קולג' של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה/צילום מסך, צילום מסך

מפגינה פרו פלסטינית השחיתה ציור בן 110 שנים בו מצויר לורד בלפור שניצב בטריניטי קולג' של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה. ארגון המחאה " Palestine Action" שיתף צילום של פעילה מרססת את הציור וחותכת אותו.

הלורד ארתור ג'יימס בלפור היה שר החוץ וראש ממשלת בריטניה בתחילת המאה העשרים. הוא מוכר גם כאבי "הצהרת בלפור" מ-1917, המסמך שנחתם על ידו ועיקרו הכרזה לפיה בריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. ההצהרה היתה הישג מדיני ענק של התנועה הציונית, בכך שמעצמה כמו בריטניה הסכימה לפרוש את חסותה על התנועה הציונית ולסייע לה במימוש מטרתה העיקרית.

פעילים פרו-פלסטינים אישרו כי ארגון "Palestine Action" הרס את הציור שצייר פיליפ אלקסיוס בתוך טריניטי קולג', אוניברסיטת קיימברידג', של לורד ארתור ג'יימס בלפור, ואמרו כי הציור נחתך ורוסס בצבע אדום "המסמל את שפיכות הדם של העם הפלסטיני מאז הצהרת בלפור ב-1917. ארתור בלפור, שר החוץ של בריטניה, פרסם הצהרה שהבטיחה לבנות 'בית לאומי לעם היהודי' בפלסטין, שבה רוב האוכלוסייה לא הייתה יהודית. הוא חילק את המולדת של הפלסטינים - ארץ הוא לא יכול היה למסור".

בשלב זה לא דווח על מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully