וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניכנע לבריונים": מתיסיהו ביטל מופע בשיקגו עקב איומים פרו פלסטינים

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 9:02

הזמר והמוזיקאי היהודי אמריקאי מת'יו פול מילר, המוכר בכינויו מתיסיהו, ביטל מופע שכל הכרטיסים אליו נמכרו בשל "איומים בהפגנות": "לא ניתן לבריונים האלה להפעיל עלינו לחץ. נמשיך לעמוד זקופים מול שנאה". את הכסף שקיבל מהמופע תרם למטה החטופים

מתיסיהו ונטע ברזילי/צילום: יחצ

הזמר והמוזיקאי היהודי אמריקאי מת'יו פול מילר, המוכר בכינויו מתיסיהו, ביטל מופע בשיקגו עקב איומים בהפגנות פרו-פלסטיניות במקום. כך הוא כתב ברשתות החברתיות.

"מעריצים יקרים, עצוב לי לכתוב לכם שההופעה שלנו ב'האוס אוף בלוז' בשיקגו, שכל הכרטיסים אליה נמכרו, בוטלה בגלל איומים בהפגנות", כתב באינסטגרם. בעוד שהפרטים סביב ההחלטה הזו עדיין לא ברוריםובזמן שכל אחד זורק אחריות אחד לשני, אני יכול להבטיח לכם שצוות האבטחה שלי, שהיה דרוך ועירני לגבי מה שקורה בעיר, לא קיבל שום איומים על אלימות". מתיסיהו כתב עוד כי מאחר שהמקום שילם לו על ביטול, הוא יתרום את כל ההכנסות למטה החטופים "למען הנשים והנערות שעדיין נמצאות בשבי" וכן לאיחוד הצלה. לסיום כתב: "על אף שמעריציי ואני נפגעים מכך מאוד, לא ניתן לבריונים האלה להפעיל עלינו לחץ. נמשיך לעמוד זקופים מול שנאה".

מתיסיהו. סאם סירס,
מגיע לתמוך. מתיסיהו/סאם סירס

לפני חודשיים הופיע מתיסיהו במועדון רדינג 3 בתל אביב - וכל ההכנסות נתרמו למטה החטופים. במהלך ההופעה אירח מתיסיהו את נטע ברזילי. מתיסיהו הגיע כאמור לפני חודשיים לביקור הזדהות בישראל, במהלכו גם סייר בעוטף עזה, ביקר בבתי חולים והופיע מול חיילים שיצאו מעזה. הופעתו, שמטרתה העלאת מודעות וגיוס תרומות עבור מטה החטופים, התקיימה לאחר לא מעט ביקורים שלו בעבר בארץ, שיתוף פעולה עם שורת אמנים מקומיים והבעת תמיכה בישראל בעולם. כשהופיע בספרד, תנועת ה-BDS ניסתה למנוע את הופעתו והוא בתגובה הניף את דגל ישראל על הבמה מול מפגינים ושר את "Jerusalem".

מאז פריצתו ב-2005 כזמר רגאיי אורתודוקסי-דתי, הספיק לעבור תהפוכות שונות גם מוזיקלית וגם בהשתייכות לקהילה החרדית. בדצמבר 2011 הציג בפרופיל הפייסבוק שלו תמונה שבה הוא מופיע ללא זקן וכתב כי הוא כבר לא "סופרסטאר רגאיי חסידי". לאחר מכן אמר בריאיון כי מדובר בתהליך של "התבגרות דתית" וכי הוא "עדיין נאמן ליהדות ולחיפוש האמת במסגרת ההלכה ושמירת המצוות". עם זאת, בשנת 2012 החל להופיע ללא כיפה.

לאחר 7 באוקטובר הוא הופיע בעצרת למען החזרת החטופים בוושינגטון וערך הופעות בקמפוסים ומרכזים יהודיים ברחבי ארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • מתיסיהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully