וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת האהובה במכתב לקוראים הישראלים: ממוטטת מהגילוי שהשואה יכולה לחזור

12.3.2024 / 8:17

בקרוב יראה אור בעברית הספר "הבת מפריז" של קריסטין הרמל, האהובה על הקהל הישראלי. המהדורה בישראל נפתחת עם איגרת מרגשת של הסופרת לקהל המקומי. קראו אותה במלואה

הסופרת קריסטין הרמל. Phil Art Studio,
"לבי נשבר". קריסטין הרמל/Phil Art Studio

הסופרת האמריקאית קריסטין הרמל, שרבים מספריה מתרחשים על רקע מלחמת העולם השנייה, חוזרת עם "הבת מפריז", ספר חדש שיראה אור בשבוע בהוצאת הכורסא. העלילה מתרחשת הפעם בפריז של 1939 ועוקבת אחר שתי אמהות צעירות הנעשות חברות טובות לאחר שהן נפגשות יום אחד ביער בולון היפהפה. כשחייה של אחת מהן נתונים בסכנה בגלל הנאצים, היא מפקידה אצל חברתה את הדבר היקר לה ביותר בעולם - בתה הפעוטה.

את ההוצאה העברית של הספר מקדים איגרת מעודדת ומחזקת של הרמל לקהל הישראלי, ובו היא מתארת את תחושותיה לאחר הטבח הנורא ב-7 באוקטובר ואת גינויה התקיף לטרור הברברי שתקף אותנו.

"קוראים יקרים", כותבת הרמל, "'הבת מפריז' הוא סיפורן של שלוש אמהות בשנות הארבעים בצרפת הנדרשות לקבל החלטות בלתי אפשריות כדי להגן על ילדיהן. הן מגלות עד מהרה שאין מקום בטוח בזמן מלחמה. בעודי כותבת לכם את האיגרת הזאת, בנובמבר 2023, אינספור אמהות ואבות בישראל עומדים במצבים דומים. אף אחד ואחת לא אמורים לחשוש לחייהם או לחיי ילדיהם, ולבי נשבר עבור כל מי שמתמודד עם פחדים כאלה היום".

"אנשים שואלים אותי לעתים קרובות מדוע חשוב לי כל כך לכתוב על מלחמת העולם השנייה", ממשיכה הרמל. "אחת הסיבות היא שאף על פי שחלפו כשמונים שנה מאז שהחלה, השיעורים שלמדנו ממנה רלוונטיים גם היום - ואני פשוט ממוטטת מהגילוי שבאופן מסוים ההיסטוריה חוזרת על עצמה. אני מגנה בחריפות את מעשי הטרור שהתרחשו בשבעה באוקטובר 2023.

"ב'הבת מפריז' האמהות ששורדות את המלחמה נותרות עם צלקות של אובדן, צער וחרטה. אני יודעת שאלה מכם שבמרכז הקונפליקט ימשיכו להתמודד עם רגשות מורכבים עוד זמן רב בעתיד. אני מאחלת לכם שלום בארצכם ושלום גם בלבכם. דברים רבים כל כך מפרידים בינינו, בני האדם, אך בבסיסנו כולנו אנושיים. כולנו רוצים עתיד טוב יותר לדור הבא ולדורות שאחריו. ולכולנו מגיע לחיות בעולם ללא שנאה ומלחמות".

את דבריה חותמת הרמל במילים: "שולחת אהבה, קריסטין".

seperator

"הבת מפריז" / קריסטין הרמל. מאנגלית: ניצה פלד. הכורסא הוצאה לאור. 327 עמודים.

  • עוד באותו נושא:
  • פרק ראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully