וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל וולינגר, מוזיקאי בריטי משפיע ויוצר להיט הענק של רובי וויליאמס "She's the One", מת

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 11:40

וולינגר, חבר הלהקות The Waterboys וWorld Party, שהיה ממעצבי סאונד "הביג מיוזיק" ששלט ברוק הבריטי של שנות ה-80, מת בגיל 66. הההצלחה הגדולה ביותר שלו הגיעה עם החידוש של רובי וויליאמס לשיר "She's the One", מהלהיטים הגדולים של שנת 2000

רובי וויליאמס עם נגה ארז בהופעה בפארק הירקון, תל אביב, 1 ביוני 2023/שגיא בן נון

המוזיקאי הוולשי קרל וולינגר, חבר הלהקות The Waterboys וWorld Party, הלך לעולמו בגיל 66 - כך דווח היום (שלישי) בתקשורת הבריטית. וולינגר גם מוכר כמי שיצר את הלהיט "She's The One", שמוכר מאוד בגרסת הכיסוי המצליחה של רובי וויליאמס. סיבת המוות של וולינגר, שסבל בתחילת המילניום ממפרצת במוחו, טרם פורסמה.

כחבר בלהקת הפולק-רוק The Waterboys, וולינגר תרם בסנות ה-80 לעיצוב הסאונד שזכה לכינוי "The Big Music" - רוק'נרול דרמטי, מיסטי ומגובה בעיבודים עשירים, שהשפיע על להקות אחרות שפעלו באותה תקופה כמו U2 ו-Simple Minds. בין היתר, הוא הלחין את אחד הלהיטים של ההרכב, "Don't Bang the Drum". אחרי שעזב את הלהקה, הקים וולינגר את World Party, שבה הוא היה היוצר המרכזי. אחד השירים המצליחים של ההרכב הוא "Ship Of Fools". החל מסוף שנות ה-80 הוא גם עבד יחד עם הזמרת שינייד אוקונר בראשית דרכה.

קרל וולינגר. jeff Gentner, GettyImages
קרל וולינגר/GettyImages, jeff Gentner

הלהיט המפורסם ביותר שוולינגר יצר, כנראה, הוא "She's the One", שהופיע במקור באלבום של World Party וחודש לאחר מכן בידי כוכב הפופ רובי וויליאמס. הגרסה של וויליאמס, שיצאה בשנת 1999, הייתה לאחד הלהיטים הגדולים ביותר שלו, וזכתה בטקס פרסי המוזיקה הבריטית לתארים הסינגל הבריטי של השנה והקליפ הבריטי של השנה.

אשתו, סוזי זאמיט, היא פסלת. הוא הותיר אחריו שני ילדים ושני נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully