וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הסכום האדיר שכריסטופר נולאן שלשל לכיסו בזכות הסרט "אופנהיימר"

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 10:27

על ברכי הזכייה שלו באוסקר לראשונה אי פעם, ההכנסות של במאי "אופנהיימר", שגם כתב את התסריט ונמנה עם מפיקי הסרט, הצטברו לכדי סכום עצום

בווידאו: ההכרזה על אופנהיימר כסרט הטוב ביותר לשנת 2023/באדיבות A.M.P.A.S.© 2024, yes ו- +STING

ביום ראשון האחרון זכה כריסטופר נולאן בפרס האוסקר לראשונה בקריירה המרשימה שלו, על הסרט "אופנהיימר". למעשה נולאן לקח שני פסלונים - אחד על הבימוי ואחד על הסרט הטוב ביותר, שהוא נמנה עם מפיקיו. שתי הזכיות האלה, שהיו חלק משבעה שהסרט זכה בהן בסך הכל, שלשלו לכיסו בונוס כספי נוסף שהביא את רווחיו מהסרט לכדי נתון עצום.

לפי מקורות יודעי דבר, מדווח אתר "וראייטי", נולאן הרוויח עד כה כמעט 100 מיליון דולר מ"אופנהיימר". הנתון הזה מייצג שילוב של משכורת, אחוזים על הצלחת הסרט, בונוסים בהתאם לדרגות הרווחים בקופות, ועכשיו גם בונוס על צמד פרסי האוסקר שלו. הסרט עד כה גרף בקופות ברחבי העולם 958 מיליון דולר. לנוכח הזכייה הטרייה הוא צפוי לצאת שוב לאקרנים בסוף השבוע ברחבי ארצות הברית, תחת הקידום "זוכה שבעה פרסי אוסקר", מה שצפוי לעזור לו לחצות את רף המיליארד דולר. ציון הדרך הזה יניב לנולאן בונוס נאה נוסף. כל זה עוד לפני שלוקחים בחשבון את העובדה שגם אשתו של הבמאי, אמה תומאס, הפיקה עמו את הסרט ומרוויחה אף היא בצורה נאה מאוד.

כריסטופר נולאן ואמה תומאס מאחורי הקלעים של טקס האוסקר אחרי הזכייה שלהם. Al Seib/A.M.P.A.S. via Getty Images, GettyImages
כריסטופר נולאן ואמה תומאס מאחורי הקלעים של טקס האוסקר אחרי הזכייה שלהם/GettyImages, Al Seib/A.M.P.A.S. via Getty Images

הנתונים הגבוהים של "אופנהיימר" לא מובנים מאליהם, מאחר שהוא מוגבל למבוגרים מגיל 17 ואורכו כשלוש שעות - שני חסמים שבדרך כלל מקשים על מציאת קהל רחב. למרות זאת הוא הפך ללהיט עולמי ענק, ולמעשה הוא זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר הכי רווחי מאז "שר הטבעות: שיבת המלך" ב-2004. מלבד ארבעת הפרסים שצוינו לעיל, הוא זכה גם בפרסי האוסקר על הצילום, העריכה והפסקול המקורי.

הסרט הוא דרמת מלחמה ביוגרפית המתחקה אחר הדילמה הבלתי-אפשרית של המדען הגאון והאניגמטי רוברט אופנהיימר, אבי הפצצה הגרעינית, שחייב להסתכן בהשמדת העולם כדי להצילו. קיליאן מרפי מככב בתפקיד הראשי וזכה על כך באוסקר, אמילי בלאנט מגלמת את אשתו, הביולוגית והבוטניקאית קתרין "קיטי" אופנהיימר. מלבדם כולל הקאסט גם את רוברט דאוני ג'וניור, שגם הוא זכה על תפקידו כאן באוסקר ראשון, וכן מאט דיימון, פלורנס פיו, ג'וש הארטנט, קייסי אפלק, ראמי מאלק וקנת' בראנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully